Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

One Drive


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Det är väl ingen som har skrivit att det är fel på LR utan bara att det kanske är en inställning i programmet som behöver ändras.

 

Som sagt behöver man då veta mer om vad det är du vill ta bort. Det räcker inte med bara information att det är en fil eller en mapp som har ett moln som ikon.

Enligt W-supporten är det OneDrive filen med moln som skall bort det är inget fel i LR 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev Mikael63:

Eftersom du @Torparen tycks lita mer på vad någon hos Microsoft har berättat än den samlade erfarenheten här på eforum kanske det är bättre att du vänder dig till Microsoft igen för just detta ärende?

Ja det asom jag tror på från W är att OneDrive skall bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Automan:

 

 

@Torparen Länken ovan som du fått av Cecilia beskriver bl.a. hur du avinstallerar OneDrive. Skulle du kunna tala om var i den beskrivningen som det tar stopp?

 

Jag får ej upp filen OneDrive oavsett vilka anvisningar jag fått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Enligt W-supporten är det OneDrive filen med moln som skall bort det är inget fel i LR 

Men ingen kan ju veta vad det är för något med bara den beskrivningen utan man man måste veta om det är en fil eller mapp, och i vilken mapp den finns och om det är en fil vilken filtyp den har. Utan de uppgifterna går det inte att komma vidare när det gäller rättigheter att ta bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Cecilia:

Men ingen kan ju veta vad det är för något med bara den beskrivningen utan man man måste veta om det är en fil eller mapp, och i vilken mapp den finns och om det är en fil vilken filtyp den har. Utan de uppgifterna går det inte att komma vidare när det gäller rättigheter att ta bort den.

Det är så mycket frågor så jag ger upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beklagar, men det blir ju så när du inte svarar på de frågor vi ställer och där svaren är nödvändiga för att komma vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bett om hjälp att få Administrativ behörighet inget av de råd jag fått har hjälpt mig förmodligen räcker  mina kunskaper inte till, stråken orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för att kunna hjälpa dig med det så måste man veta exakt vilken fil eller mapp du menar, det räcker inte med att den har ett moln som ikon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar: då jag söker  OneDrive får  jag fram OneDrive med ett molnsymbol framför. Är säker på att det är denna som skall bort, men krävs ad-behörighet vilket jag ej vet hur jag skall komma åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har skrivit det många gånger men det räcker ju inte för att veta vilken fil det är eller för den delen om det är en mapp du får fram. Själv får jag fram flera filer/mappar med molnikon när jag söker i Utforskaren och då är ändå OneDrive avinstallerad eller inaktiverad i min dator så den inte gör något så det räcker ju inte att göra det för att veta vilken du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev Cecilia:

Ja, du har skrivit det många gånger men det räcker ju inte för att veta vilken fil det är eller för den delen om det är en mapp du får fram. Själv får jag fram flera filer/mappar med molnikon när jag söker i Utforskaren och då är ändå OneDrive avinstallerad eller inaktiverad i min dator så den inte gör något så det räcker ju inte att göra det för att veta vilken du menar.

Som jag nämnt tidigare så är det så att då jag söker OneDrive på C-disken får jag fram ca 20 Ondrive filer varav en har molnsymbol framför namnet. Men för att radera denna krävs det adm.behörighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och jag får fram flera med moln så hur ska jag veta vilken det är som motsvarar den som du får fram när du inte kan berätta om det är en mapp eller en fil samt i vilken mapp den finns genom att titta på dess Egenskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C  Användare lenna OneDrive men där inget moln. Moln är det då jag söker OneDrive på C-disken

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig ser det ut så här i Utforskaren

image.png.6d37f5162730db7c07fb23bbf2b1427a.png

**

 

Ingen symbol av något moln och det beror på*) att jag har inaktiverat OneDrive för den ställde till stora problem för mig.

Efter att jag inaktiverat OneDrive så kvarstår nästan inga fel.

 

Om jag söker efter ordet onedrive på systemdisken får jag 139 träffar

Av dessa 139 träffar är det två träffar som har en symbol av ett moln:

 

image.png.8a1be88b9f005e576486c6151a66af34.png

 

Båda är filer.

Båda är, eller tycks vara, fil för att installera och konfigurera OneDrive. Så länge jag inte får för mig att starta någon av dessa (vilket i sig nog är fel metod) så kommer jag inte att störas av OneDrive.

 

*) Jag antar alltså att eftersom mappen i bilden ovan INTE har någon symbol av ett moln så är inte tjänsten OneDrive igång och det är därför problemen inte längre finns kvar.

 

Kollar jag i Aktivitetshanteraren så finns ingenting som har med OneDrive att göra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Hos mig ser det ut så här i Utforskaren

image.png.6d37f5162730db7c07fb23bbf2b1427a.png

**

 

Ingen symbol av något moln och det beror på*) att jag har inaktiverat OneDrive för den ställde till stora problem för mig.

Efter att jag inaktiverat OneDrive så kvarstår nästan inga fel.

 

Om jag söker efter ordet onedrive på systemdisken får jag 139 träffar

Av dessa 139 träffar är det två träffar som har en symbol av ett moln:

 

image.png.8a1be88b9f005e576486c6151a66af34.png

 

Båda är filer.

Båda är, eller tycks vara, fil för att installera och konfigurera OneDrive. Så länge jag inte får för mig att starta någon av dessa (vilket i sig nog är fel metod) så kommer jag inte att störas av OneDrive.

 

*) Jag antar alltså att eftersom mappen i bilden ovan INTE har någon symbol av ett moln så är inte tjänsten OneDrive igång och det är därför problemen inte längre finns kvar.

 

Kollar jag i Aktivitetshanteraren så finns ingenting som har med OneDrive att göra.

I princip har vi lika frånsett att mina molnOneDrive dj--las med mig och måste bort. Och som jag tidigare sagt krävs Ad-behörighet vilket jag ej vet hur jag skaffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Torparen:

mina molnOneDrive

Kan du inte ta en likadan skärmbild av dina, så som jag gjort med mina?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Mikael63:

Kan du inte ta en likadan skärmbild av dina, så som jag gjort med mina?

Sorry jag klarar ej av att göra en skärmbild men överst på bilden står det A2 från OneDrive raderar jag denna så  åker alla mina foto också bort, som tur är har jag dessa på en ext.disk också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Torparen:

Sorry jag klarar ej av att göra en skärmbild

Hjälpsida hos Microsoft

 

4 minuter sedan, skrev Torparen:

överst på bilden står det A2 från OneDrive raderar jag denna så  åker alla mina foto också bort

Ja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller att göra skärmklipp kan du också se dina tidigare trådar om detta

https://eforum.idg.se/topic/360756-skärmklipp/

t ex mitt inlägg Postat den 4 april, 2020

"Har du problem med skärmklipp Torparen vill jag påminna dig om att du i februari i år visade att du kunde ta en skärmbild https://eforum.idg.se/topic/360475-facebook/ Att du behövde och fick info om skärmklipp framgår bl a i denna tråd  https://eforum.idg.se/topic/360457-ondrive/ Se t ex Cecilias (och mitt) svar postat den 25 februari."

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag fick ej till det då ej heller nu men varför behövs det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Torparen:

varför behövs det?

En skärmdump?

För att, som påpekats en massa gånger tidigare, du ska kunna få hjälp härifrån!

 

Om du inte kan posta en skärmdump här - tycker du då själv att det är lämpligt att du försöker radera filer som kanske kommer att påverka din dator på ett än mer negativt sätt?

 

Tidigare gånger du har vänt dig hit till eforum och hjälpen härifrån inte har varit tillräcklig har du ju samtidigt vänt dig till andra aktörer för att få hjälp. Har du inte kvar någon sådan kontakt och som kanske skulle kunna hjälpa dig nu?

Det känns som att vi har kommit till vägs ände här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ibland säger, baka några bullar, koka en kanna kaffe och bjud över din tekniska granne.

Eller muta en tonåring med en hundralapp eller två..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Monshi:

Som jag ibland säger, baka några bullar, koka en kanna kaffe och bjud över din tekniska granne.

Eller muta en tonåring med en hundralapp eller två..

??????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Mikael63:

En skärmdump?

För att, som påpekats en massa gånger tidigare, du ska kunna få hjälp härifrån!

 

Om du inte kan posta en skärmdump här - tycker du då själv att det är lämpligt att du försöker radera filer som kanske kommer att påverka din dator på ett än mer negativt sätt?

 

Tidigare gånger du har vänt dig hit till eforum och hjälpen härifrån inte har varit tillräcklig har du ju samtidigt vänt dig till andra aktörer för att få hjälp. Har du inte kvar någon sådan kontakt och som kanske skulle kunna hjälpa dig nu?

Det känns som att vi har kommit till vägs ände här.

Jag har vänt mig till en aktör och det är Windows. Jag har sedan börjat med detta problem bett om hjälp att få adm-behörighet om jag har det är förmodligen mitt problem löst. Jag har i välmening fått en massa tips som jag tyvärr ej kunnat tillämpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Torparen:

Jag har vänt mig till en aktör och det är Windows. Jag har sedan börjat med detta problem bett om hjälp att få adm-behörighet om jag har det är förmodligen mitt problem löst.

Men om du kontaktar dem igen då och ber dem förklara hur du kan få denna behörighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...