Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

One Drive


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

2021-01-02 17:05, skrev Monshi:

Gå in där och stäng av autoplay helt och hållet, anslut sedan enheten och se vad som sker. För att säkra att det inte är den funktionen.

men tack för svar.

 

Går ej att stänga av auto play

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vad står det i din dator där Monshi har skrivit en röd 4:a?

Som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är samma sak som Cecilia efterfrågar.

I Monshis inlägg, som Cecilia senast länkade till,  skrev Monshi: Vad står vid pil 4?
På Monshis skärmbild Under rubriken Välj standardinställningar för Spela upp automatiskt finns rubriken Flyttbar enhet och <- 4. "Gör ingenting" står det där hos Monshi. Står det likadant hos dig eller står det Öppna mappen för att visa filerna (Utforskaren) eller Fråga mig varje gång eller Konfigurera  lagringsinställningar (Inställningar) eller något annat? Vad i så fall?
I ditt inlägg, som postades igår kl 16:52, skrev du att det står "Gör ingenting".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Vad står det i din dator där Monshi har skrivit en röd 4:a?

Det har redan skrivit om till Monshi

Autoplay är det samma som spela upp automatiskt? Där finns det en knapp på eller av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev Torparen:

Det har redan skrivit om till Monshi

Autoplay är det samma som spela upp automatiskt? Där finns det en knapp på eller av.

Ja
bild.png.e7d4d69d3178152c43ce64e530a57881.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, skrev Monshi:

Ja
bild.png.e7d4d69d3178152c43ce64e530a57881.png

 

33 minuter sedan, skrev Monshi:

Ja
bild.png.e7d4d69d3178152c43ce64e530a57881.png

Vilket läge vill du ha den i? Nu stänger jag för i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torparen, eftersom du skrev till Monshi: "Går ej att stänga av auto play"

Om du klickar på “Spela upp automatiskt“ i vänsterspalten så kan du få till Av

« Click on “AutoPlay“ on the left side, and switch on/off “Use AutoPlay for all media and devices” », som det står i  howtogeek-instruktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla flitiga supportrar. Jag har nu försökt testa era förslag för att OneDrive (ohyran) men tji. Jag leverfortfarande i tron att "administrativ behörighet" löser problemet. Men om Jag fattat det rätt har ingen av er lämnat tips för denna åtgärd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad går då fel när du försöker följa Microsofts anvisningar?

 

När det gäller att få administrativa rättigheter så skrev jag att du måste tala om exakt vilken fil eller mapp det gäller och i vilken mapp den ligger för att det ska gå att hjälpa dig vidare på det spåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Cecilia:

Och vad går då fel när du försöker följa Microsofts anvisningar?

 

När det gäller att få administrativa rättigheter så skrev jag att du måste tala om exakt vilken fil eller mapp det gäller och i vilken mapp den ligger för att det ska gå att hjälpa dig vidare på det spåret.

På C-disken "användare lenna One Drive" då jag försöker radera får jag beskedet att det krävs adm. behörighet. Jag har ej fått några anvisningar Mic-soft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Torparen:

På C-disken "användare lenna One Drive" då jag försöker radera får jag beskedet att det krävs adm. behörighet. Jag har ej fått några anvisningar Mic-soft.

Då jag läser på Google fattar jag det som så att Windowssupport måste delegera behörighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Torparen:

Jag har ej fått några anvisningar Mic-soft.

Vi har ett flertal gånger länkat till en av Microsofts sidor med anvisningar gällande OneDrive.

 

3 minuter sedan, skrev Torparen:

På C-disken "användare lenna One Drive" då jag försöker radera får jag beskedet att det krävs adm. behörighet.

Ja, vi har förstått att du får det felmeddelandet. Högerklicka på filen och välj Egenskaper. Skriv här vad det står på dessa rader:

Högst upp i inringat fält

Filtyp

Plats

 

1 minut sedan, skrev Torparen:

Då jag läser på Google fattar jag det som så att Windowssupport måste delegera behörighet.

Så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vi har ett flertal gånger länkat till en av Microsofts sidor med anvisningar gällande OneDrive.

 

Ja, vi har förstått att du får det felmeddelandet. Högerklicka på filen och välj Egenskaper. Skriv här vad det står på dessa rader:

Högst upp i inringat fält

Filtyp

Plats

 

Så är det inte.

Så är det inte? vem gör det då+? Under egenskaper Egenskaper: Skrivskyddad, Säkerhet: Fullständig behörighet Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adminkontot är ett lokalt konto på din dator. Om du inte vet vad kontot heter eller vad det har för lösenord så kan du inte skaffa admin-rättigheter. Så enkelt är det.

Men oavsett så ska du inte ut på disken för att ta bort filer som är skyddade. Här låter det som att du försöker ta bort en annan användares mapp för onedrive.

 

De saker vi föreslagit, vad har utfallet varit på dem? Det har inte gått att göra som vi säger, det har inte haft någon effekt eller vad sker?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Monshi:

Adminkontot är ett lokalt konto på din dator. Om du inte vet vad kontot heter eller vad det har för lösenord så kan du inte skaffa admin-rättigheter. Så enkelt är det.

Men oavsett så ska du inte ut på disken för att ta bort filer som är skyddade. Här låter det som att du försöker ta bort en annan användares mapp för onedrive.

 

De saker vi föreslagit, vad har utfallet varit på dem? Det har inte gått att göra som vi säger, det har inte haft någon effekt eller vad sker?

 

 

Inte ut på disken? fattar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte radera en fil via utforskaren. Har MS sagt att denna fil du försöker ta bort ska raderas?

Det låter som sagt som att du försöker radera en annan användares onedrive-mapp.

 

Som frågat ovan, vad har effekten av våra förslag varit? Har du kunnat fullfölja guiderna?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Monshi:

Du ska inte radera en fil via utforskaren. Har MS sagt att denna fil du försöker ta bort ska raderas?

Det låter som sagt som att du försöker radera en annan användares onedrive-mapp.

 

Som frågat ovan, vad har effekten av våra förslag varit? Har du kunnat fullfölja guiderna?

 

 

Om jag inte skall radera via utforskaren var då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska avinstallera, deaktivera, ta bort själva onedrive. Du har fått flera förslag.

 

Ett till då:

bild.thumb.png.a6642dd4537aaa07fde070ed460da6a0.png

Nu vet jag inte om denna löser allt men borde det om det går att avinstallera.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Monshi:

Du ska avinstallera, deaktivera, ta bort själva onedrive. Du har fått flera förslag.

 

Ett till då:

bild.thumb.png.a6642dd4537aaa07fde070ed460da6a0.png

Nu vet jag inte om denna löser allt men borde det om det går att avinstallera.

Ja jag vet jag har fått flera förslag, jag har också flera gånger förklarat att det finns inga appar. Det är som jag agt tidigare om jag söker OneDrive på C-disken får jag upp ca 25 filer (mappar) innehållande bl.a texten OneDrive. Av dessa filer finns det en OneDrive med moln, denna skall bort men det krävs behörighet. Utan att du tar illa upp verkar det som vad jag än gör så är det fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-01 11:00, skrev Torparen:

Varje gång jag importera foton från externa disken kommer bilderna från Cdisken via OneDrive raderar jag då Onedrive raderas även foton men finns kvar på extern disk.

OneDrive måste bort för att få importen till LR att fungera. Även Wsupporten är av denna uppfattning men jag får ej bort den. Alltså ingen tvekan om att OneDrive måste bort men hur? 

Tillbaka till detta inlägg.

Här säger du att onedrive gör något vid importen och att onedrive måste bort.

Och i senaste inlägg säger du att onedrive inte finns installerat.

 

Är det kanske en inställning i Lightroom via ska titta på?

 

LR är inte min specialitet men kanske kanske vi alla i denna tråd försöker lösa fel problem?

 

Beskriv för oss EXAKT vad det är som du gör, vad som sker, när du ansluter din externa enhet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Monshi:

Tillbaka till detta inlägg.

Här säger du att onedrive gör något vid importen och att onedrive måste bort.

Och i senaste inlägg säger du att onedrive inte finns installerat.

 

Är det kanske en inställning i Lightroom via ska titta på?

 

LR är inte min specialitet men kanske kanske vi alla i denna tråd försöker lösa fel problem?

 

Beskriv för oss EXAKT vad det är som du gör, vad som sker, när du ansluter din externa enhet.

Det är inget fel på LR har använt det i närmare 10 år OneDrive inte finns??? OneDrive finns ej som app. Nu stänger jag för i kväll. Hoppas fortfarande att kan få hjälp med att få adm.behörighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-01 11:12, skrev Cecilia:

Flera personer har flera gånger länkat till Microsofts beskrivning för just det men du har inte ens berättat varför instruktionerna där inte hjälper.

 

Varför är detta ett problem?

 

2021-01-01 11:20, skrev Torparen:

Jag har försökt följa anvisningarna men de är så röriga att jg inte klarar av dem Behöver en enkel punktlista. Som jag tidigare nämnt har jag fått en stråk är en aning skadad i "skallen" W-supportens anvisningar ha<r ej gett resultat än så länge.

 

2021-01-03 10:00, skrev Automan:

Länken https://support.microsoft.com/sv-se/office/stänga-av-inaktivera-eller-avinstallera-onedrive-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE som du fick av Cecilia beskriver hur du stänger av, inaktiverar eller avinstallerar OneDrive.

 

@Torparen Skulle du kunna tala om vilken av de 3 beskrivningarna du försökt följa och var det tar stopp? Det blir lättare att ge dig hjälp om du kan beskriva var någonstans det tar stopp.

 

@Torparen Länken ovan som du fått av Cecilia beskriver bl.a. hur du avinstallerar OneDrive. Skulle du kunna tala om var i den beskrivningen som det tar stopp?

 

Redigerad av Automan
Rättat stavfel
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du @Torparen tycks lita mer på vad någon hos Microsoft har berättat än den samlade erfarenheten här på eforum kanske det är bättre att du vänder dig till Microsoft igen för just detta ärende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Torparen:

Det är inget fel på LR har använt det i närmare 10 år

Det är väl ingen som har skrivit att det är fel på LR utan bara att det kanske är en inställning i programmet som behöver ändras.

 

12 timmar sedan, skrev Torparen:

Hoppas fortfarande att kan få hjälp med att få adm.behörighet

Som sagt behöver man då veta mer om vad det är du vill ta bort. Det räcker inte med bara information att det är en fil eller en mapp som har ett moln som ikon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...