Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laso

Moderator
  • Antal inlägg

    14 575
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    77

Laso vann dagen: 23 juni

Laso hade det mest gillade innehållet!

Om Laso

  • Medlemstitel
    Beroende

Profil

  • Kön
    Vill inte avslöja
  • Ort
    Örebro län

Senaste profilbesöken

80 434 profilvisningar
  1. Eftersom du har testat flera olika alternativ och inget verkar fungera, så kan det vara så att bussen har somnat in, datorn/moderkortet var ju tydligen 10 år, 10 år för en dator är ganska mycket, så jag håller med, kanske dags att förnya...?
  2. Frågan i tråden var ju om det behövdes ett armband, även om det finns en matta, och då är ju svaret ja. Armbandet kopplas då ihop med mattan, och normalt för hemmabruk så räcker det. Övrigt handlar mest om vad man brukar ha när det gäller åt det yrkesmässiga hållet. Så fick jag lära mig, när jag utbildade mig inom ESD, det är ett antal år sedan, men kunskapen om hur det fungerar är ju inte mindre viktigt idag. Så för @Willa räcker det med ESD-mattan ihopkopplad med ett armband.
  3. Varför skulle det vara ett onödigt inköp, motivera gärna?
  4. Det är väl aldrig fel att en skärm kan visa korrekta färger, svart ska vara svart och inte svartgrå som det kan vara ibland, speciellt viktigt vid bildredigering, och sedan gillar jag matta skärmar istället för blanka som verkar vara mer standard idag tyvärr.
  5. Hej @Willa och välkommen till Eforum. Det enkla svaret är ja. Kortfattat brukar man börja med att ha ett ESD-armband. Vill man sedan utöka sin ESD-utrustning, så fortsätter man gärna med en ESD-bordmatta, som du har då. För att sedan sluta med en ESD-golvmatta. Och dessa kopplar man sedan ihop. Helst ska du dessutom koppla in golvmattan i ett jordat eluttag, via en speciell stickkontakt avsedd för detta, då får du en sluten ESD slinga. Exempel på kontakt. https://www.kjell.com/se/produkter/dator-natverk/natverk/installationsmateriel/esd-antistat/jordanslutningspunkt-for-esd-matta-p40688 Så jag tycker du bör kosta på dig ett armband också som du kopplar med bordsmattan.
  6. Och vad bestod detta budskap av? Glömde du bifoga det, eller försvann det med din redigering?
  7. Gällande åska ihop med datorer, har jag själv dåliga erfarenheter, ett blixtnedslag kan vandra flera km både vågrätt och lodrätt. Så man ska inte känna sig helt säker bara för att man vet att ett åskväder är flera km från datorn. Jag har själv ganska bra koll, när ett åskväder närmar sig, ser på olika radarbilder hur det ser ut, får sms osv, kommer det för nära, så åker kablarna ur kontakterna direkt. Den erfarenhet jag har gällande Telia, så brukar inte dom fara med osanning om sådana detaljer, dom kollar ju bara anslutning fram till utsidan på huset/lägenhet. Jag tror dock att det kan ha varit någon hängning/störning på ditt nätverkskort som varit boven denna gång, någon drivrutin som hängt sig, så när du gjorde din "kallstart" av datorn, så släppte denna hängning, och allt gick igång som vanligt. Du får hålla koll på detta om det händer igen. Eftersom du tydligen har ett mobilt bredband, så kan du kolla med din mobil nästa gång om det händer igen, fungerar din mobil samtidigt, så är det troligen liknande fel igen. Detta fungerar nog bara om du använder samma operatör för din mobil också.
  8. Så bra att du verkar fått ordning på dessa filer, så du kan börja och redigera dina bilder igen. Detta företag är ju proffs på programmet och har hållit på sedan första versionen, så dom går ju att lita på .
  9. Dom går inte att spåra, men har du inte lagt i fodralet, så dom ligger någonstans och laddas?
  10. OT ??? Förstår inte ditt sätt att tänka?! Men tänker inte ödsla mer tid på det.
  11. Skickade på skoj ett litet mail till utvecklarens mailadress, och fick detta tillbaka. Så det är helt kört tydligen, kollar man upp företaget, så är det i princip avvecklat sedan flera år, har ingen F-skatt längre eller Momsregistrering. Så vilken adress som Ts har använt för att hämta en nerladdningsbar version för Android, verkar vi inte få reda på heller. Möjligen från svenska-apps.se, men där finns som sagt bara för Iphone. Men som sagt, det har kommit en uppdatering till denna kalender, dock senast nu i feb, om det kommer någon mer verkar ju inte troligt längre, om nu allt är avvecklat. Så det blir väl bara att avsluta med en .
  12. Fungerar säkert om du bor i storstaden eller i tätorten, fungerar inte om du bor ute på landet. Så det är inte bara att...
  13. Bara funderade, eftersom deras hemsida ligger nere, bolaget är inte igång längre. Det jag har sett är att det går att hämta hem appen för Iphone, möjligt att den kanske fungerar för Android också, nåväl, huvudsaken är att du fått som du ville ha det.
  14. Mycket beror ju på vilken typ av problem en person har, är det ett enkelt problem som går snabbt att åtgärda, eller är det ett svårare problem som kanske innebär att personen i supporten måste konsultera en kollega, eller rent ut en annan avdelning? Två minuter tycker inte jag är en speciellt lång tid, om man ska försöka förklara sitt problem, så att supporten förstår vad man menar. Två minuter går ändå ganska fort, när man pratar med en support, man brukar inte hinna säga så mycket, ska sedan man få ett svar också, och allt får ta max två minuter! Utan att vara elakt, hur många minuter tog det för dig att få svar på din fråga när du väl fick kontakt med supporten?
×
×
  • Skapa nytt...