Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

One Drive


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

19 timmar sedan, skrev Monshi:

@Torparen

Detta menar jag! Autoplay, kolla inställningarna.

 

Ja du det är en hel uppsats mest importera och download 

 

19 timmar sedan, skrev Monshi:

@Torparen

Detta menar jag! Autoplay, kolla inställningarna.

 

 

28 minuter sedan, skrev Monshi:

Sista gången, jag lovar: Hur ser det ut under Autoplay-inställningarna?

 

Gör ingenting Minneskort CANON eos 70 välj en standardapp  likadant 2 ggr till Inget om OneDrive Hoppas jag fattat rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Torparen:

Ja du det är en hel uppsats mest importera och download 

 

 

Gör ingenting Minneskort CANON eos 70 välj en standardapp  likadant 2 ggr till Inget om OneDrive Hoppas jag fattat rätt

Gå in där och stäng av autoplay helt och hållet, anslut sedan enheten och se vad som sker. För att säkra att det inte är den funktionen.

men tack för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, skrev Monshi:

Gå in där och stäng av autoplay helt och hållet, anslut sedan enheten och se vad som sker. För att säkra att det inte är den funktionen.

men tack för svar.

 

Jo det underlättar för maskinisten om jag vet vart jag skall e.m.o. vad skall jag leta efter? För mig är det klart att OneDrive måste bort om jag skall kunna jobba md mina foton som jag vill ej på OneDrive:s villkor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Jo det underlättar för maskinisten om jag vet vart jag skall e.m.o. vad skall jag leta efter? För mig är det klart att OneDrive måste bort om jag skall kunna jobba md mina foton som jag vill ej på OneDrive:s villkor

I samma vy som du nyss var inne och granskade. Att onedrive startar vid anslutning är ett tecken på någon form av autoplay.

jag kan ha fel men bra att testa, det är enkelt.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att OneDrive vars uppgift är att lägga foton i ett "moln". Nu är det så att lightroom lägger foton i ett moln. Skillnaden är att lightroom är ett fotoprogram i vilket man kan redigera exportera m.m. Som jag tidigare nämnt så är problemet och det jag behöver få hjälp med är "hur kan jag få administration behörighet för få bort OneDrive. Det du vill att jag skall prova är jag inte klar över vad det syftar till. Kanske du kan och vill förtydliga dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Monshi:

I samma vy som du nyss var inne och granskade. Att onedrive startar vid anslutning är ett tecken på någon form av autoplay.

jag kan ha fel men bra att testa, det är enkelt.

 

Du bör försöka styra om detta ev. Autoplay INNAN du försöker dig på att ta bort OneDrive

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen,

För att bli av med OneDrive måste du först ta bort länken som synkroniserar din dator med "Molnet".

Börja därför med att leta upp OneDrive-ikonen i Aktivitetslisten längst ner till höger på skärmen enligt bild. (Finns den inte där så tryck på uppåtpilen och leta här).

 

699748024_Skrmbild2021-01-01194417.png.c56cbcead21ba543e9b40a22387c34a9.png

 

Högerklicka med musen på ikonen (OneDrive) och välj Inställningar

 

399674421_Skrmbild2021-01-01194557.png.9469dbc67b618cfc553df7dee729030f.png

 

Öppna här fliken Konto enligt nedanstående bild och tryck på Ta bort länken till datorn.

Alla filer i OneDrive kommer att finnas kvar molnet, det är bara kopplingenmellan dessa  som upphör.

Hoppas jag inte rör till det för dig med detta, i så fall skippa det. /bgjo

 

1338289099_Skrmbild2021-01-01194221.png.44f58dffd5a7bbb7bcf2a90effd3b179.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-01 11:20, skrev Torparen:

Jag har försökt följa anvisningarna men de är så röriga att jg inte klarar av dem Behöver en enkel punktlista. Som jag tidigare nämnt har jag fått en stråk är en aning skadad i "skallen" W-supportens anvisningar ha<r ej gett resultat än så länge.

Länken https://support.microsoft.com/sv-se/office/stänga-av-inaktivera-eller-avinstallera-onedrive-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE som du fick av Cecilia beskriver hur du stänger av, inaktiverar eller avinstallerar OneDrive.

 

@Torparen Skulle du kunna tala om vilken av de 3 beskrivningarna du försökt följa och var det tar stopp? Det blir lättare att ge dig hjälp om du kan beskriva var någonstans det tar stopp.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev bgjo:

Hej Torparen,

För att bli av med OneDrive måste du först ta bort länken som synkroniserar din dator med "Molnet".

Börja därför med att leta upp OneDrive-ikonen i Aktivitetslisten längst ner till höger på skärmen enligt bild. (Finns den inte där så tryck på uppåtpilen och leta här).

 

699748024_Skrmbild2021-01-01194417.png.c56cbcead21ba543e9b40a22387c34a9.png

 

Högerklicka med musen på ikonen (OneDrive) och välj Inställningar

 

399674421_Skrmbild2021-01-01194557.png.9469dbc67b618cfc553df7dee729030f.png

 

Öppna här fliken Konto enligt nedanstående bild och tryck på Ta bort länken till datorn.

Alla filer i OneDrive kommer att finnas kvar molnet, det är bara kopplingenmellan dessa  som upphör.

Hoppas jag inte rör till det för dig med detta, i så fall skippa det. /bgjo

 

1338289099_Skrmbild2021-01-01194221.png.44f58dffd5a7bbb7bcf2a90effd3b179.png

 

 

Aktivitetslistan längst ner till höger? 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det jag som är trög i huvudet. Hur jag än trycker enl senare anvisningar får jag ej OneDrive. Tacksam om någon av er som ert tips är rätt så återkom med en anvisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev bgjo:

Hittar du ingen "moln-symbol" (OneDrive) i nedre högra hörnet av bildskärmen?

293224228_Skrmbild2021-01-03123850.png.e370c6ff8f1648c350b3f86d7ff0c25d.png

Skärmbild 2021-01-03 123652.png

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, skrev Thirteen:

Om det trycks på pilen upp, dyker det upp något moln då?

 

Skärmklipp.PNG

Nej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev bgjo:

Kan nog tyvärr inte hjälpa dig då, men hoppas det löser sig för dig. /bgjo

OK men tack för träget arbete. Lutar åt att får leva med den såvida inte någon kan gå in i min dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, skrev Cecilia:

Hur var det nu med Autoplay-funktionen som Monshi har skrivit om?

Ja jag kunde ej genomföra enl hans anvisningar. Nu börjar det bli så många råd att jag är på väg att bli förvirrad. Hoppas jag kan få ett råd som jag kan följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Torparen:

Ja jag kunde ej genomföra enl hans anvisningar. Nu börjar det bli så många råd att jag är på väg att bli förvirrad. Hoppas jag kan få ett råd som jag kan följa.

Om jag söker på auto play Inget napp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sökrutan bredvid Start går det visserligen att söka på autoplay
autoplay.png.8b494fed0da0c03c7d1b42264ab2d965.png
men på svenska heter "autoplay" Spela upp automatiskt och det kan du se på Monshis skärmbild.


Vägen dit är Inställningar > Enheter> Spela upp automatiskt. Klickar jag då på Spela upp automatiskt får jag upp att Spela upp automatiskt är (för alla enheter) i min dator.

1122951018_Spelauppautomatiskt.png.b254feb994fe2367f86462d1fa6c4f08.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Ja jag kunde ej genomföra enl hans anvisningar. Nu börjar det bli så många råd att jag är på väg att bli förvirrad. Hoppas jag kan få ett råd som jag kan följa.

Men du måste ju på en gång berätta om det är något som inte går att följa. Annars har vi ju ingen aning om att du ens prövar det som någon skriver till dig.

 

Berätta nu vad du har för inställning på det ställe som Monshi visar i t ex detta inlägg: https://eforum.idg.se/topic/362709-one-drive/?do=findComment&comment=1739045

Om du inte kan följa anvisningarna så måste du berätta i vilken punkt det blir stopp och varför.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Cecilia:

Men du måste ju på en gång berätta om det är något som inte går att följa. Annars har vi ju ingen aning om att du ens prövar det som någon skriver till dig.

 

Berätta nu vad du har för inställning på det ställe som Monshi visar i t ex detta inlägg: https://eforum.idg.se/topic/362709-one-drive/?do=findComment&comment=1739045

Om du inte kan följa anvisningarna så måste du berätta i vilken punkt det blir stopp och varför.

NU har jag kommit så långt att jag får fram texten Auto play med markören "ON" men denna kan jag ej påverka. 

16 minuter sedan, skrev Cecilia:

Men du måste ju på en gång berätta om det är något som inte går att följa. Annars har vi ju ingen aning om att du ens prövar det som någon skriver till dig.

 

Berätta nu vad du har för inställning på det ställe som Monshi visar i t ex detta inlägg: https://eforum.idg.se/topic/362709-one-drive/?do=findComment&comment=1739045

Om du inte kan följa anvisningarna så måste du berätta i vilken punkt det blir stopp och varför.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...