Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Buggar i forumversionen installerad 5 maj 2021

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
6 timmar sedan, skrev ChristerE:

Lite märkligt att man då konsekvent skulle styras till de olika servrarna beroende på innehållet i webbadressen, med eller utan slash efter "discover" t ex.

Det kan förstås finnas en generell fördröjning, av olika anledningar vid olika tider. Men fördröjningen jag avser verkar alltså bero på hanteringen av webbadressen.

Avfärdar inte detta, men jag har svårt att få ihop det utifrån det jag beskrivit i ett antal inlägg.

Skickar med ett par skärmdumpar tagna för en stund sedan, med endast ett antal sekunder mellan dem, när det inlägget var förhållandevis nytt. Nu en stund senare visas samma information oavsett slashen i adressfältet. Informationen avser när man inte är inloggad.

Bild1.jpg.9b49a3c0536c3f2e3eb517b187089061.jpg

Bild2.jpg.bad45f6fac4969bac8bdea4f95792ff9.jpg

utc to locale och/eller tvärtom, kryddat med cachning och php. Såna fel kan man leva med. Vi ska inte flyga till månen med denna kod :)

Redigerad av Phenomen
  • Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• Cecilia

31

• Mikael63

24

• Laso

13

• ChristerE

11

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Enligt bilden nedan...  

Jag håller med dig Cecilia. Jag tycker inte heller om ordet "författare" i detta sammanhang. Jag förordar Trådstartare eller Trådskapare. Det är mer likt andra språks motsvarighet än Ämnesskapare. Jag

"Mest aktiva i denna tråd" kanske?   Ed. Och då, i så fall, "Mest aktiva dagar"   Popular post handlar väl om inlägg generellt och då kanske "Mest aktiva medlemmar"

Uppladdade bilder

2 timmar sedan, skrev Phenomen:

utc to locale och/eller tvärtom, kryddat med cachning och php. Såna fel kan man leva med. Vi ska inte flyga till månen med denna kod :)

Ok. Men vad tycker du om att nyss publicerade inlägg visas eller inte visas i trådarna beroende på innehållet i webbadresserna (som också kommenterats i tidigare inlägg här i tråden)?

Följande varianter ger inte samma resultat, inlägg(et) tas inte med för alla dessa varianter förrän efter ca 10-15 minuter efter att inlägget publicerades.

https://eforum.idg.se/topic/363764-buggar-i-forumversionen-installerad-5-maj-2021/page/5/?tab=comments#comment-1746474

https://eforum.idg.se/topic/363764-buggar-i-forumversionen-installerad-5-maj-2021/page/5/

https://eforum.idg.se/topic/363764-buggar-i-forumversionen-installerad-5-maj-2021/page/5

Länk till inlägg

Här nedan ett skärmklipp från mobilen idag kl 15:00. (mobilen=ej inloggad)

Där kan man se att Cluster postade ett inlägg för 6 minuter sedan,

Screenshot_20210709-150050_Vivaldi.thumb.jpg.13d565571318467a2b936b5a9db09722.jpg

Sedan ett nytt skärmklipp, 15:01 där tråden finns och där det borde finnas ett inlägg av Cluster, men det gör det inte.

Screenshot_20210709-150111_Vivaldi.thumb.jpg.e592b4f082616103cc4f92e135a5af95.jpg

En eventuell eftersläpning borde rimligen vara "åt andra hållet", att ett nyligen postat inlägg inte omedelbart visas under senast uppdaterade ämnen.

Länk till inlägg
  • 2 veckor senare...
2021-07-09 18:24, skrev Mikael63:

En eventuell eftersläpning borde rimligen vara "åt andra hållet", att ett nyligen postat inlägg inte omedelbart visas under senast uppdaterade ämnen.

Se tidigare kommentarer om hur nya inlägg visas i "listor" och inne i trådarna beroende på hanteringen av webbadresserna. På ett sätt tas ett nytt inlägg med på ett annat tas det inte med (det går att "växla fram och tillbaka"). Det handlar alltså inte om någon fördröjning (även om det kan finnas sådana också).

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag har semester och då använder jag inte telefonen för att gå in här. Ville dock gå in idag men får bara upp meddelandet nedan. På datorn fungerar det ju. startade om telefonen men ingen skillnad. Är det en bugg eller är det fel i min telefon (Android 10)? Detta gäller Google Chrome. Jag kan gå in med en annan webbläsare. Rensade cache och data från eforum i Chrome men ingen skillnad. Hjälp!

Edit: På min gamla telefon fungerade det. Jag kan redigera bort "/admin/install" men det kommer alltid tillbaka... 😱

Screenshot_20210722-102436.png

Redigerad av DePhaz
  • Ledsen 1
Länk till inlägg
34 minuter sedan, skrev DePhaz:

Jag kan redigera bort "/admin/install" men det kommer alltid tillbaka... 😱

Menar du att om du använder länken https://eforum.idg.se/ så hamnar du på "/admin/install" i alla fall?

38 minuter sedan, skrev DePhaz:

Rensade cache och data från eforum i Chrome men ingen skillnad.

Om du har några cookies eller annat från invisioncic.com eller annat som innehåller ordet "invision" så får du ta bort det också.

Länk till inlägg

Samma hände mig fast i Edge, med Chrome fungerar det som vanligt.

Min genväg innehåller https://eforum.idg.se/discover/ men resultatet blir detsamma när jag tar bort discover (i Edge då). Har inte testat med att rensa cachen, m m, men rapporterar i alla fall detta.

Länk till inlägg

Skumt

41 minuter sedan, skrev DePhaz:

Svar ja. Adressen har "fastnat". Hittar ingen historik som innehåller "invision".

Menar du cookie?

Jag ser att jag har en cookie från invsioncommunity.com men jag vet ju inte om den kommer från Eforum eller någon annan webbplats.

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

OK. då är det en "kaka". Vet inte hur jag rensar enskillda kakor, vill inte rensa alla för då loggas jag ut från allt möjligt. Får strunta i det så länge.

Edit:Hittade en guide. Kan nu gå in som jag ska. 😄

Redigerad av DePhaz
  • Gilla 1
Länk till inlägg

Någon timme efter mitt senaste inlägg hade problemet försvunnit. Kollade ändå efter cookies och precis som för Cecilia så hade jag en cookie från invisioncommunity.com. Så det ser inte som att den hade med problemet att göra.

Länk till inlägg

Jag hade en hel drös med cookies kopplade till eforum och jag tog bort alla. Kikade inte varifrån de var.

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...