Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag förstår mig inte på notifikationsinställningarna


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Jag blir inte klok på notifikationsinställningarna. Om jag väljer det här...

 

image.png.5e2cdd57a657b3e8f6d9d703faad4f1f.png

 

och sen klickar på "Ändra hur notifikationen skickas, så hamnar jag här (nästa bild). Men det är ju notifikationsinställningarna för hela sajten, eller hur? Om jag dessutom vill ha ett e-postmeddelande så fort någon postat i tråden så finns inte den möjligheten, eller? Som det ser ut kan jag bara välja att få ett e-postmeddelande per dag eller ett per vecka, eller en direkt notifkation som jag ser när jag kommer hit i form av en siffra vid ringklockan, vilket i och för sig är bra, men är jag lika här så kan jag ju kolla själv. Samt att det som sagt inte framgår om denna inställning gäller hela sajten eller bara det enskilda ämnet.

image.png.04eac2a7bbeb967619b90831104372ac.png

 

Lägger till att det ju i stort sett är samma alternativ på båda ställena, dvs en notifkation när nytt innehåll postas samt de gruppvisa e-postmeddelandena antingen per dag eller per vecka.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Om jag klickar på Bevaka för det här ämnet ser det ut så här:

Skärmklipp.PNG

 

Det är inställningar som gäller för just detta ämne.

 

I Inställningar väljer man för alla trådar och "metoden" man väljer där är standard för framtida ämnen man startar/svarar i. Den standarden kan man sen överrida för enskilda ämnen med t ex Bevaka-knappen.

 

26 minuter sedan, skrev Tomas E:

Om jag dessutom vill ha ett e-postmeddelande så fort någon postat i tråden så finns inte den möjligheten, eller?

Du väljer notifikation när nytt innehåll postas och sen får du skrolla ner en bit (5-10 cm) och välja om du vill ha notifikationen i notifikationslistan och/eller i mejl.

Redigerad av Cecilia
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag få kläm på det, man får testa lite olika och se vad som ändras eller om det inte ändras. Nu har jag både och (notifikation + e-post). Får se hur det faller ut då.

image.png.b5c9009aba093bfb2182892ffd1f88dd.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att jag kunde förklara lite om det för dig.

Du vet det nog redan men notifikationslistan är det som man får fram när man klickar på ikonen som ser ut som en kyrkklocka uppe till höger och när det finns nytt i listan så står det en siffra på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Du vet det nog redan men notifikationslistan är det som man får fram när man klickar på ikonen som ser ut som en kyrkklocka uppe till höger och när det finns nytt i listan så står det en siffra på den.

 

Jo, som jag skrev tidigare.

15 timmar sedan, skrev Tomas E:

notifikation som jag ser när jag kommer hit i form av en siffra vid ringklockan,

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...