Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smith and Wesson


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

  • Svars 191
  • Skapad
  • Senaste svar

Andermax: Skrämmande att du faktiskt ser farorna i Europa men samtidigt prisar USA. Är du bara dum, eller har du älskarinna eller familj över havet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wey; Jag stöder inga av hans uttalanden. Läste inte alla inlägg tyvärr, bara förutsatte att han gått på som vanligt. Kom just in från en dingbat och tråden var lång...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kritik som riktats mot USA:s inskränkningar i friheterna efter 9-11 ter sig löjlig i ett Europeiskt perspektiv

 

*host* .. hoppas du inte är allvarlig.....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå, respektbrist är ytterligare en mänsklig rättighet..

 

Vilket väl skulle passa i en beskrivning av CJ eller USA...

 

USA

Formell frihet=JA; Reell=NEJ

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med CJ ikväll? Det låter på tråden som om han blivit avstängd, eller är det bara nya Nisse som snackar?

Hursomhelst har newbien mången rätt i att kritisera Andermax. Den personen behöver lite perspektiv på tillvaron

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Man får inte bedriva hets mot folkgrupp på en sajt som vem som helst kan gå in på när som helst. Skulle det vara så att man får det blir Sverige snart en diktatur. Det föreligger ingen anledning att oroa sig för att Smith and Wesson talar, eftersom det är ett väldigt ovanligt tillbehör i svenska hem. Är det inte en lite finare och dyrare pistol? Det finns andra märken som är mer överkomliga.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå 21:22 va det time-out för CJ

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=552013#552076

 

Har får lugna ner sig i utvisningsbåset ;-)

Conduct unbecomming an Eforumare and gentleman för att travestera på ett uttryck från Andermax "paradis"...

 

/Cluster

----------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." - Ling Po

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste just igenom tråden. Suck. Kul att se när han bad om tidigare varningar. Jag var den som anmälde honom i oktober då han fick sin näst sista, å erik länkade dit. Hade glömt den tråden. Den var intensiv. Nåväl, då vet man.

 

Tillägg: Var han extrem ikväll eller var han bara sig själv och droppen rann över?

[inlägget ändrat 2004-02-11 03:21:47 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara CJ som försöker få utlopp för sina fördomar så fort något han ogillar diskuteras.

 

Och i vanlig ordning är naturligtvis herr Roman själv den mest fördomsfrie personen på forumet, så fördomsfri att han springer till moderatorn och skvallrar varje gång någon skriver ett inlägg som inte passar hans smak.

 

Fel person har blivit avstängd.

 

 

 

-------------------------------------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"

-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, där vill jag nog påstå att du har fel. Har du läst hela (den ursprungliga) tråden?

Alla som sett CJs inlägg är överrens (vad det verkar) över att det helt klart gått över gränsen för vad som accepteras här på Eforum. Efter flera varningar stängdes han av. Rätt!

 

Vem som än hann först med att anmäla inläggen (jorå flera stycken censurerade) är väl inte kännt. Men jag vet att jag skulle ha gjort det själv om det inte redan var anmält.

 

/Cluster

----------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." - Ling Po

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovars ser jag vissa farhågor även i USA, att folk med arabiskt utseende numera ofta får visa leg "i onödan", exempelvis. Men så är det ju här med. Läste i GP för en tid sedan att en svart kvinna (i USA är det korrekt att säga svart, i Sverige säger man färgad, vilket är fult i USA) varendaste gång hon landar på Landvetter bliv uttagen till ordentlig tullkontroll där de kollar henne mycket grundligt. (Klär av naken etc.) Sådana trakasserier existerar inte i USA, där skulle de aldrig drömma idag att kolla svarta noggrannare i tullen än vita. Skulle de det, skulle de få betala rejäla belopp i skadestånd.

 

Låt vara att folk med arabiskt utseende numera har hamnat i strykklass i amerikanska kontroller. (Inte helt utan anledning, men som vanligt får oskyldiga lida för att det finns några få rötägg)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan avsluta den här tråden med min egen betraktelse, som halvt svensk, halv amerikan: Varje gång mina hippieföräldrar tog mig å syrran till släktingarna i USA så fick vi foten som kommunistjävlar, tillochmed från min farfar å farmor. Här i Svea kallade min mormor och morfar oss för amerikanska kapitalister, tattare och översittare.

 

Man kan hoppas att kommande generationer, i vardera del av västvärlden, får lite mer tolerans för varandra. Hur ska vi annars kunna hantera och lösa problemen i resten av världen. Där de riktiga problemen finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, åsiktsfrihet på pappret är bättre än ingen alls. Givetvis garanterar inte åsiktsfriheten att du inte blir nermejad av någon som retat upp sig på dina åsikter, men samtidigt har du dock din åsiktsfrihet. Staten lägger sig inte i vad du tycker och tänker. Åsiktsfrihet handlar om förhållandet medborgare<>stat, inte medborgare emellan. Är du rädd för att inte få uttrycka dig i USA så skaffar du "protection". På gott och ont.

 

Finns ganska roliga sketcher på SNL om just detta, om folk som utnyttjar sina konstitutionella rättigheter på "fel" ställe.

 

(Oftast så är det ingen som bryr sig om vad du säger, vanligt är dock att du får mothugg i debatten om folk tycker dina åsikter är knäppa, att du får smaka bly tillhör dessbättre ovanligheterna.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reefer - dig har man inte sett på länge. Om jag inte minns fel så kan du nog axla CJs frånvaro =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andermax; Vad får du allt ifrån? Du låter nästan som kungen, som får se fasaden sultanen vill visa!!! Vad får dig att tro att förtryck inte förekommer i USA, såväl som i Frankrike, Italien, Spanien eller vissa länder till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det där: Som svensk i USA har man fått mycket skit för Sveriges ställning bland annat när det gällde Vietnam på 70-talet. (Dessbättre tror folk oftast att man kommer från Schweiz..) Annars så brukar man som svensk ofta bli väl respekterad, man ses som hederligheten själv. Och som "amerofil" i Sverige är man i princip det samma som medlem i klanen eller nåt i den stilen.. I vissa kretsar.

 

Det riktigt lustiga i kråksången är att folk ifrån "riktiga kommunistländer" (Cuba, Östblocket förr etc.) inte alls utmålas som kommunister i USA, utan som riktigt "bra" människor som lämnat kommunismen bakom sig.. Tja, folk är lustiga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt vara att folk med arabiskt utseende numera har hamnat i strykklass i amerikanska kontroller.

 

Nejdu, det är inte bara arab-lookalikes och araber som drabbas, utan en hel dröse grupper som klassas som "misstänkta terrorister" i det perfekta landet som i övrigt är arketyper för amerikaner... knappast frihet hursomhelst.

 

Nu har jag löst mitt sql-problem så här ska sovas... imorgon ska det talas japanska, smaka på det uttalandet vetja ;p

 

-- -

.Wey - Go da! Sing a song!

-- -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staten lägger sig inte i vad du tycker och tänker
Och det skulle anspela på USA?????

 

Hur var det nu med komunistjakten i det landet? Var staten inblandad tro?

Alla nya övervaknings ideer och system? Som; USA Patriot Act;

 

Cyber Security Enhancement Act, som tillåter avlyssning och övervakning av elektronisk kommunikation utan domstolsbeslut

 

Ecelon.(hur det nu stavas) osv

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det riktigt lustiga i kråksången är att folk ifrån "riktiga kommunistländer" (Cuba, Östblocket förr etc.) inte alls utmålas som kommunister i USA, utan som riktigt "bra" människor som lämnat kommunismen bakom sig.. Tja

 

Pengar finns att tjäna...

Att du har bott där kunde jag tolka ganska tidigt, för din retorik kring USAs sk. frihet följde "ganska tragiskt" samma mönster från de flesta europeer som bott där ett tag. Du behöver nog ta en semester till verkligheten ett tag och få lite distans, annars riskerar du att förloras för gott. Med all respekt, tro mig, jag vill inte alls racka ner på dig personligen. Bara dina åsikter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Italien är kommunistpartiet förbjudet, exempelvis. Samma sak i Tyskland. I USA är kommunistpartiet tillåtet. Bara ett litet exempel av många.

 

Givetvis existerar det felaktigheter i USA också, som att åtalat folk utan pengar får en överarbetad advokat som lägger 5 minuter på fallet innan det går till huvudförhandling, medan andra har råd med lagvrängare som kan få självaste hin håle att se oskyldig ut..

 

Men svenskens bild av USA är en vrångbild. Framförallt vidarebefordrat av en ganska vänstervriden press/radio/tv. (Ja, även i USA anses pressen vara vänster, men "USA-vänster" är lika med "folkpartiet", ungefär)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Nisse pEee:

 

Det där med kommunistskräcken hade ju sina orsaker: "Onkel Joe" som hotade hela den fria världen med sina röda arméer. Men detta är vatten under bron numera. USA har också varit taskig mot indianerna, de svarta, amerikaner av japansk härkomst under andra världskriget etc. etc. (Lika bra att dra igenom hela syndaregistret med en gång, så slipper vi älta detta senare)

 

Att staten snokar i folks korrespondens (inklusive telefonsamtal etc.) är inte något unikt för USA, det existerar även i Europa och Sverige. Försvarets Radioanstalt lyssnar av väldigt mycket.... SÄPO lika så.

 

Men det är inte samma sak som att begränsa åsiktsfriheterna etc. Du får fortfarande ha din åsiktsfrihet, även om du är kontrollerad... Någon censur eller förbjudna åsikter existerar ej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...