Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smith and Wesson


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

  • Svars 191
  • Skapad
  • Senaste svar

Öh, grabben? Menar du allvar eller?

Du generaliserar lite för mycket här va...jag är muslim/"allah"-gubbe/muhammedan o hela köret som du rabbla upp, o jag är inte "SÅN"...halå!

Lägg av...religion har inget med saken o göra...att talibanerna o "bad ass gang-snubbarna" nån stans Gud vet vart på jorden tar religionen som försvar är deras sak...att obildat folk sedan går på det är en annan...

 

Moderator kan ta bort tråden, så kan du gärna skapa en ny tråd o säga vad du vill, utan o snacka skit om MIG! ok? tack...(detta eftersom du inte kan redigera inlägg eftersom jag nu svarar på det)

 

[EDIT]

Jag har inte läst DN, så jag vet inte om du citerade därifrån (inga citattecken?), isåfall är det en helt annan grej förståss...

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2004-02-10 20:24:51 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står väl helt klart att slöja inte har ett dugg med Islam att göra, bara med lokala vidskepelser och idiotier typ hedersmord. Visa mej den sida i Koranen som förespråkar slöja, eller hedersmord för den delen!

 

Jag börjar bli trött på alla som i någon slags politisk naivitet och rädsla för att stöta sej med det som är "korrekt" böjer sej för rena stenåldersfördomar utan minsta täckning i en lära som det moderna västerlandet har åtskilligt att tacka för...

 

CJ, gör något!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ, som jag redan tidigare påpekat så bör du lära dig att skilja på talibaner och en hel religion. Talibanrörelsen kan närmast liknas vid en sekt.

 

Kortfattat svar: Sluta snacka sk*t!

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-02-10 20:42:01 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst DN, så jag vet inte om du citerade därifrån (inga citattecken?), isåfall är det en helt annan grej förståss...
Det gör han nog inte. Artiklen i fråga har en helt annan inriktning än CJs inlägg. Läs den gärna...

 

Det är nog bara CJ som försöker få utlopp för sina fördomar så fort något han ogillar diskuteras.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-02-10 20:56:02 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag vet att du Eminos inte är sådan, men jag riktade inte mitt inlägg mot sådana gubbar som du, utan mot elaka gubbar:

 

Själv är jag kristen och inte alls någon "knutby"-gubbe. (Sekulariserad kristen är jag, dvs. tror inte på dumheterna men är döpt och konfirmerad).

 

Om jag skulle vara elak skulle jag säga att "typiskt en "allahgubbe" att vilja censurera en tråd", men det säger jag inte...

 

Jag tycker det vore utmärkt om kvinnor skulle vara beväpnade mot alla hemska gubbar som vill våldta dem antingen fysiskt, psykiskt eller via "Gud"..

 

Låt kvinnorna använda USA:s "demokratiska vapen" och låta GUD "sortera" de äckliga gubbarna "upp eller ner"!

 

MVH

CJB! -Kvinnosakskrigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jovisst, Tico. Men tyvärr är det "rötäggen" som syns mest. Jag riktar mig mot rötäggen..

 

Förresten kalls skjutvapen "equalizer" på amerikansk engelska.. "Jämlikhetsskaparen"..

Inlägget redigerat pga hets mot folkgrupp.

 

Frågan är om de ens vågar gifta sig med dem?:)

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-10 21:20:30 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå CJ... vem för krig i värden, står för det organiserade våldet... en gubbe från Texas .. kristen? desutom..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att du Eminos inte är sådan, men jag riktade inte mitt inlägg mot sådana gubbar som du, utan mot elaka gubbar:

Ok, vad bra, men då skriver du inte "muslim" nästa gång, för det är vad jag är...utan skriv taliban eller nåt (fast jag vet inte...kanske är inte ALLA talibaner likadana heller, vad vet jag)...muslimer/"allahgubbar"/muhammedaner är det INTE iaf...så sluta generalisera på detta sätt...det är fult o dumt...

 

Om jag skulle vara elak skulle jag säga att "typiskt en "allahgubbe" att vilja censurera en tråd", men det säger jag inte...

Om jag skulle vara elak skulle jag säga att "typiskt en "kristen svenne" att snacka sk*t på detta sätt", men det säger jag förståss inte...(tänk efter lite grabben vad det är du/jag säger egentligen)...

 

Lös gärna problemet med äckliga gubbar (börja nånstans nära dej vettja, du kommer ha o göra!)...men försök inte "lösa" islam...för det är inget problem...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Vad är detta för dumheter, Erik?

Hur menar du? -Berätta gärna hur du tänker, för jag förstår inte hur du har tänkt.

 

För övrigt är det olagligt att påstå något sådant som du gjorde, enbart domstol har rätt att avgöra vad eller vad inte är brott. Att påstå att någon skulle vara kriminellt (vad du Erik nu gjort) är olagligt och åtalbart. Men jag ser över med detta om det enbart beror på ungdomligt eller annat oförstånd från din sida.

 

-Att anse att kvinnor i mellanöstern borde förses med handeldvapen är inget brott. Snarare en berömvärd åtgärd. -En bra grej för att åstadkomma jämlikhet där, om än något rabiat. Men rabiata feminister brukar ju inte behandlas taskit i Sverige, eller?

 

"Sista varning"? Sorry, visste inte att vi hade utväxlat några ömsesidiga varningar innan. Har vi det?

-Det kan vi ju, om det är sånt vi skall hålla på med..

 

Hälsningar

CJB

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej

Jag har nu stängt ditt konto CJ. Du kan maila mig synpunkter angående detta. Maila då till erik@idg.se

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, Tico. Men tyvärr är det "rötäggen" som syns mest. Jag riktar mig mot rötäggen..
Då är det önskvärt att man formulerar sig försiktigare och väljer sina ord med omsorg.

 

Jag håller fullständigt med att det finns "rötägg" överallt. Det ursäktar dock inte att man väljer ett ordval som gör att en hel folkgrupp känner sig utpekad.

 

***redigerat***

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-02-10 21:28:42 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej!

Jag har tidigare varnat dig i bland annat den här tråden:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=504786#505501

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt är det olagligt att påstå något sådant som du gjorde, enbart domstol har rätt att avgöra vad eller vad inte är brott. Att påstå att någon skulle vara kriminellt (vad du Erik nu gjort) är olagligt och åtalbart. Men jag ser över med detta om det enbart beror på ungdomligt eller annat oförstånd från din sida.

CJ, du är verkligen Eforums Dr. Jekyll & Mr. Hyde.

 

Ibland fattar jag ingenting.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur såg inlägget ut som togs bort/redigerades?

Länken till DN var ju oerhört intressant!

 

Även om man inte skall dra alla över en kam, så har ju vissa religiösa personer oerhört svårt med att "låta bli" andras mänskliga rättigheter. Detta gäller speciellt för folk som är "hjälplösa", dvs. kvinnor, barn etc. brukar ju få sina rättigheter indragna av "folk som vet bättre"..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur såg inlägget ut som togs bort/redigerades?
Kommer inte ihåg exakt men det innehöll ord som:

* saltsyra

* skjutvapen

* våldtäkt

* mord

 

...och allt detta skrivet på ett sätt så att dessa företeelser ihopkopplades med en viss folkgrupp, på ett (för mig) ytterst smaklöst sätt.

 

Länken till DN var ju oerhört intressant!
Ja, det var inget fel på länkningen.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den länken handlade ju ungefär om samma sak..

saltsyra, skjutvapen, mord, folkgrupper etc.

 

Möjligen inte skjutvapen då.

Osmakligt håller jag med om att det är. Synd att folk förtrycker varandra!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om man inte skall dra alla över en kam, så har ju vissa religiösa personer oerhört svårt med att "låta bli" andras mänskliga rättigheter.

Det folk i denna tråd vände sig mot var just CJs problem med att skilja på "religiösa personer" och religioner/folkgrupper.

En person som gör något dumt är en dum person, oavsett om han/hon råkar vara religiös eller inte.

 

 

/Cluster

----------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." - Ling Po

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den länken handlade ju ungefär om samma sak..

saltsyra, skjutvapen, mord, folkgrupper etc.

Visserligen, men det är en annan vinkling i debattartikeln. Där framgår det att dessa företeelser är orsakade av okunskap samt en skev bild av den berörda religionen. På det sättet känner sig inte de "normala", vilket är flertalet, utpekade.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur såg inlägget ut som togs bort/redigerades?

Länken till DN var ju oerhört intressant!

Men hallå! Du har ju gett CJ poäng för just det inlägget.

Antingen så slänger du poäng lite på måfå eller så tyckte du att inlägget var bra (alltså har du läst det)...

What gives?

 

/Cluster

----------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." - Ling Po

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, fast när man läser tråden var det ju skitstövlar i allmänhet han var sur på. Och sådana finns ju tyvärr överallt, men utmärker sig nog mest inom vissa rörelser.

 

CJB har nog gjort en "Carl-Gustaf".. ;)

(Hans övriga inlägg, inklusive de censurerade verkar ju vara vettiga. Dock vet jag ju som sagt inte det som klippts bort) Man kan gissa att det handlade om kvinnor skulle skaffa sig revolvrar för att skydda sig mot hemska gubbar.. Tja, helt okej i USA i alla fall. Där kan man ju köpa vapen på "ICA"..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej: Men det är ju religionsutövarna enligt DN som har en skev uppfattning om religionen och inte CJB?

Fast det ena utesluter ju inte det andra..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andermax skrev:

Länken var bra, och sedan är ju alla censurerade saker spännande!

Jo länken (eller snarare debattinlägget) var väl ok men CJs tolkning av densamma var helt åt skogen och hans inlägg ett faktiskt påhopp på muhamedaner. Det var varken vettigt eller sansat. Även efter första varningen (i denna tråd, osäker på vilken i ordningen för hela Eforum) så fortsatte påhoppet - avstägning således.

Personligen tycker jag att man inte bör ge den typen av inlägg poäng. Att ge inlägg poäng för att de är censurerade (=spännande) verkar lite pubertalt och något jag inte alls förstår.

 

Andermax skrev:

Okej: Men det är ju religionsutövarna enligt DN som har en skev uppfattning om religionen och inte CJB?

Fast det ena utesluter ju inte det andra..

Tror inte Lisbeth Lindeborg (skribenten på DN) känner till CJ, hans inlägg här eller hans uppfattning om religionen. ;-) Men uppenbart (för alla som hann läsa inlägget) är att CJs uppfattning av religionen var snedvriden. Åtminstonde på det sätt som han själv framställde det.

 

/Cluster

----------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." - Ling Po

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...