Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fladdrande sida


stjo57
 Share

Rekommendera Poster

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Både Chrome och Vivaldi är baserade på en "webbläsarkärna" som heter Chromium. En välkänd webbläsare som inte är baserad på Chromium är Firefox, förutom Edge och Internet Explorer. Edge kommer dock i framtiden att vara baserad på Chromium.

 

Slimbrowser är baserad på Internet Explorer och därför vidareutvecklas inte Slimbrowser och därför rekommenderar utvecklarna att man ska gå över till deras variant SlimJet som är baserad på Chromium: https://en.wikipedia.org/wiki/SlimBrowser

 

Har du prövat om fönsterstorlek har någon betydelse för fladder/ryckningar i båda de datorer som du har prövat?

Ok kanske ska satsa på SlimJet i stället då.
Laddade även ner en som heter Slimboat samtidigt som Slimbrowser men har inte installerat den än. Vet du något om den?
Jag testade lite med att i Chrome ändra fönsterstorlek hit och dit och märker att fladdrandet ändrar sig ofta om jag ändrar storlek. Om det fladdrar och jag ändrar från stort (ej helskärm) till mindre fönster så stannar det ibland, ibland inte. Men det är även så att om det inte fladdrar och jag ändrar från stort till mindre så börjar det ofta fladdra....

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.slimjet.com/en/faq.php

Q: What is the difference between Slimjet, SlimBrowser and SlimBoat?

They are all web browser products from FlashPeak Inc but they are based on different engines. Slimjet is based on Blink engine (the engine behind Chrome from Google). SlimBrowser is based on Trident engine (the engine behind Internet Explorer from Microsoft). SlimBoat is based on the Qt-port of Webkit engine. The three browsers have a similar set of features. Slimjet is the most robust and stable of the three and is most suitable for people who prefer a simple and clean user interface. SlimBrowser is suitable for people who prefer an advanced user interface with as many options as possible. SlimBoat has the smallest memory footprint and run across multiple platforms but might have compatibility issues with a few web sites due to the QtWebkit engine. Slimjet is our top recommendation for Windows users.

 

Jag ser att SlimBoat inte längre är något alternativ.

https://www.slimjet.com/slimboat/en/

Denna skylt dök nämligen upp:

Faster Slimjet Web Browser
SlimBoat will no longer be further developed due to the performance and compatibility issue of the QtWebkit engine. In replacement, we are recommending our new product Slimjet Web Browser powered by the Blink engine which has higher performance and better compatibility with modern web standards. Slimjet also enjoys a large ecosystem of extensions and themes.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En User-Agent Switcher "lurar" den sida du besöker att du har en annan webbläsare.

Det kan ex. vara en sida som ser bättre ut, fungerar bättre vad gäller formulär osv. om sidan "tror" att du använder Internet Explorer.

Jag är skeptisk till att det skulle hjälpa mot detta fladdrande men det är ju en enkel sak att testa tillägget och välja in ex. Edge när besöker den besvärliga sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Cecilia:

Både Chrome och Vivaldi är baserade på en "webbläsarkärna" som heter Chromium. En välkänd webbläsare som inte är baserad på Chromium är Firefox, förutom Edge och Internet Explorer. Edge kommer dock i framtiden att vara baserad på Chromium.

 

Slimbrowser är baserad på Internet Explorer och därför vidareutvecklas inte Slimbrowser och därför rekommenderar utvecklarna att man ska gå över till deras variant SlimJet som är baserad på Chromium: https://en.wikipedia.org/wiki/SlimBrowser

 

Har du prövat om fönsterstorlek har någon betydelse för fladder/ryckningar i båda de datorer som du har prövat?

Har även testat Slimjet nu men där fladdrar det lika mycket.

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Cecilia:

Tydligen något i kombinationen av webbsidan, Chromium och din dator som inte fungerar ihop :(

Ja det är kanske så men då har något ändrat sig för jag har använt den här sidan i 2 ½ år i Chrome innan utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Cecilia:

Webbläsare uppdateras ju hela tiden.

Ja men är det inte mer troligt att det är något i min dator som har ändrats, i Windows, i och med att det är samma fel i flera webläsare?
Eller det kanske var så du menade ?

 

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt jag tror att det är något med en kombination av flera saker som ställer till med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst igenom tråden, men om du har sådana problem med dina mindre vanliga webbläsare, varför inte ändå välja en webbläsare som kan fungera, även om man kanske inte gillar denna?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Laso:

Har inte läst igenom tråden, men om du har sådana problem med dina mindre vanliga webbläsare, varför inte ändå välja en webbläsare som kan fungera, även om man kanske inte gillar denna?

Chrome funkar inte med den sidan.
SlimJet funkar inte heller med den sidan.
Vivaldi funkar inte heller med den sidan.
Edge funkar i det fallet men sidan i fråga laddas inte korrekt.
SlimBoat testade jag idag men den kraschade hela tiden så jag fick lägga ner den.
SlimBrowser funkar bra men den uppdateras ju inte längre så kanske inte bra att använda mer än temporärt.
Firefox får väl bli nästa försök då....eller har du något annat förslag?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara menar att det oftast är bättre att använda en webbläsare som är populär, och som många använder, då är risken normalt större att inga problem uppstår. Visst är Chrome populär, men fungerar den dåligt, så får du testa vidare , har du provat Firefox och Opera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev Laso:

Bara menar att det oftast är bättre att använda en webbläsare som är populär, och som många använder, då är risken normalt större att inga problem uppstår. Visst är Chrome populär, men fungerar den dåligt, så får du testa vidare , har du provat Firefox och Opera?

Ja Chrome har funkat bra i flera år men ger nog upp den nu.
Opera har jag inte testat, har haft den förr men det var mer än 10 år sen.
Håller på att prova Firefox nu och hittills ser det bra ut (på den fladdrande sidan) men får testa ett tag för ibland kan ryckningarna försvinna ett tag för att sen komma tillbaka igen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opera är också baserad på Chromium så det är väl troligt att samma fladder finns med den.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat Firefox sedan igår kväll och hittills inte en enda ryckning så det ser bra ut än så länge ?

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-11-09 på 18:30, skrev Laso:

Vilken webbsida är det som du har problem med, som fladdrar som du säger, lite nyfiken? ;)

Från början var det Chrome men bara på EN sida, inte att sidorna fladdrar i allmänhet. Sedan kom jag på att samma sida fladdrar även i Vivaldi och slimJet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...