Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fladdrande sida


stjo57
 Share

Rekommendera Poster

Tror ni på allvar att inte både Microsoft och Google har test team, så det borde fungera mer eller mindre fel fritt speciellt synliga fel. Däremot så vet jag inte vad som hänt med datorn hur många patcher som tillförts eller vad den används till, Och om checksummorna stämmer på filerna som körs i processen. Och vilka funktioner som körs som system resurs vid uppslag. Där av det finns debugging(felsökningsverktyg) verktyg, för att skapa ett utdrag vart felet kan vara. Även känt som logdata, annars kan man bara sitta och gissa. Och guider är inte direkt effektiva eftersom allt beror på vilken revision (version av mjukvara) som körs tillsammans med vad. - lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket svammel. Du har ju inte tillfört någonting till TS problem med hjälp av felsökning och att försöka få till en lösning.

 

Nu är det så här: hädanefter alla som svarar i tråden skall ha antingen ett konkret förslag på felsökning eller förslag på lösningar, kommentarer som uteslutande gäller trådtiteln. Alla andra inlägg kommer att plockas bort. Se reglerna: https://eforum.idg.se/guidelines/

Flyfisherman / Moderator

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Nisse1236:

Ok det är lugnt du har vunnit, är detta något makt spel.

Nej, det är inte fråga om maktspel utan om man ska hjälpa stjo57 är det bra att komma med råd som verkligen hjälper att få den "fladdrande" webbsidan att sluta fladdra. De allra flesta som kommer till Eforum är vanliga svenssons utan stora datorkunskaper (i så fall skulle de inte behöva fråga) och för dem är det alldeles omöjligt att använda Windbg, läsa hexkod, skriva egna webbsidor och annat för att komma fram till en lösning utan man får hjälpa dem genom att föreslå sånt som går att komma åt via inställningar (typ tömma cache, återställa inställningar), via program för vanliga datoranvändare (typ SFC) eller ominstallation av program. Det gäller att försöka ge hjälp som går att förstå för målgruppen.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-10-18 på 11:33, skrev Cecilia:

Ja, det verkar ju så. Kan vara något tillägg så pröva med att inaktivera alla tillägg och se om det blir bättre (starta om Chrome efter inaktiveringarna).

Hantera tillägg: https://support.google.com/chrome_webstore/answer/2664769?hl=sv

@stjo57

Har du prövat ovanstående eller något annat sen igår fm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Phenomen:

Rappotera det som bugg till ägarna..

Fast de kanske inte lyssnar?

 

På 2019-10-17 på 17:58, skrev stjo57:

Det är inte heller något fel på själva sidan enligt Airbnb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, skrev Cecilia:

Nej, det är inte fråga om maktspel utan om man ska hjälpa stjo57 är det bra att komma med råd som verkligen hjälper att få den "fladdrande" webbsidan att sluta fladdra. De allra flesta som kommer till Eforum är vanliga svenssons utan stora datorkunskaper (i så fall skulle de inte behöva fråga) och för dem är det alldeles omöjligt att använda Windbg, läsa hexkod, skriva egna webbsidor och annat för att komma fram till en lösning utan man får hjälpa dem genom att föreslå sånt som går att komma åt via inställningar (typ tömma cache, återställa inställningar), via program för vanliga datoranvändare (typ SFC) eller ominstallation av program. Det gäller att försöka ge hjälp som går att förstå för målgruppen.

Om man väljer Windows då anser jag att man är ett geni, ett mer komplext system finns inte att få tag på. Sen det med guider är väl som Ubuntu forum minst 50% av guiderna och svaren fungerar inte om det blir löpmeter skriva om det. Men tack jag förstår.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu slutade det helt plötsligt att "rycka" i bilden igår kväll (efter att det har hållit på typ 1 vecka) och det är fortfarande ok så jag låter det vara tills vidare.
Cecilia: Om det återkommer så ska jag testa det där med att inaktivera mina tillägg.
 

Redigerad av stjo57
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vad bra!

Hann du inte göra några ändringar alls innan det slutade?

I Tilläggen?
Nej jag hann inte börja med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-10-19 på 19:45, skrev Cecilia:

Vad bra!

Hann du inte göra några ändringar alls innan det slutade?

Det kom tillbaka sen och nu har jag testat att inaktivera tillägg efter tillägg och startat om Chrome mellan men det hjälper tyvärr inte. Problemet finns inte där hela tiden utan det kommer och går....dock tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande!

Redigerad av stjo57
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev stjo57:

Det kom tillbaka sen och nu har jag testat att inaktivera tillägg efter tillägg och startat om Chrome mellan men det hjälper tyvärr inte. Problemet finns inte där hela tiden utan det kommer och går....dock tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande!

Skicka iväg det som bug till Google där är nog någon som kan läsa ut om det är fel på chrome eller inte, Du kör inte någon typ av cron (tid) ex antivirus program arbete i bakgrunden. 

Redigerad av Nisse1236
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-10-23 på 17:17, skrev Nisse1236:

Skicka iväg det som bug till Google där är nog någon som kan läsa ut om det är fel på chrome eller inte, Du kör inte någon typ av cron (tid) ex antivirus program arbete i bakgrunden. 

Ok har skickat en rapport till Google.
Ett anitvirusprogram har jag ja men jag kör inte någon speciell scanning eller nåt annat.

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-10-19 på 14:22, skrev Phenomen:

kör chrome i ikognito-läge. Det kan vara nåt i din konfiguration, extensions...

Jag missade detta när du skrev det men såg det nu. 
Testade Inkognito och där funkar det felfritt! 
Vad kan det tyda på?
 

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev stjo57:

Jag missade detta när du skrev det men såg det nu. 
Testade Inkognito och där funkar det felfritt! 
Vad kan det tyda på?
 

En dag funkade det i Inkognito men nu fladdrar sidan även där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Du är inte den ende som haft problem med airbnbsidan i Chrome och fått tipset om incognito. Se

https://www.reddit.com/r/AirBnB/comments/bz5co1/problems_with_airbnbs_website_on_google_chrome/

Jag kan inte utläsa om det är liknande fel som mitt eller något helt annat.
Jag har inte problem med Airbnb:s sidor generellt. Det är bara på EN enda sida som detta fel uppträder men tyvärr på en sida som jag använder mycket Nu rycker det dessutom hela tiden, går inte att få bort det alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Cecilia:

Oavsett om det är samma fel på Reddit-sidan eller inte så är det bra tips de kommer med.

Tilläggen har jag ju testat att stänga av innan utan någon effekt.
Nu provade jag Inspektera i Inkognitoläget men det kommer inte upp någon röd text under Network så det hjälper mig inte heller. Inte heller att uppdatera Chrome har ju hjälpt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du rensat Chromes cache?

Om inte det heller hjälper så är det nog inte mycket annat att göra än att använda en annan webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev Cecilia:

Har du rensat Chromes cache?

Om inte det heller hjälper så är det nog inte mycket annat att göra än att använda en annan webbläsare.

Ja rensat.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag överge Chrome och laddade ner en webläsare som heter Vivaldi och märkte då direkt att samma fel uppstår i den. Har innan testat i Edge men där uppstod inte felet. Då har det alltså inte med direkt med Chrome att göra....
Kan nämna det också att när jag öppnar sidan i en annan dator så funkar den. Man kan dock se att det smårycker på samma ställe i ca 2 sek varje gång man startar/uppdaterar sidan men det stannar direkt.

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev stjo57:

Har innan testat i Edge men där uppstod inte felet.

Varför inte använda Edge då? En sida som darrar på det där sättet, som din skärmbild visar, skulle göra mig vansinnig. Det går ju inte skriva ordentligt på den.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Varför inte använda Edge då? En sida som darrar på det där sättet, som din skärmbild visar, skulle göra mig vansinnig. Det går ju inte skriva ordentligt på den.

Nej den "darriga" sidan går inte att använda, den är högst irriterande och funkar inte som den ska.
Jag gillar inte Edge och dessutom även om sidan inte darrar där så är det en annan grej på samma sida som inte funkar i Edge så den kan jag inte använda.
Nu har jag dock laddat ner en webläsare som heter Slimbrowser och där verkar det i alla fall så här långt fungera.

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Chrome och Vivaldi är baserade på en "webbläsarkärna" som heter Chromium. En välkänd webbläsare som inte är baserad på Chromium är Firefox, förutom Edge och Internet Explorer. Edge kommer dock i framtiden att vara baserad på Chromium.

 

Slimbrowser är baserad på Internet Explorer och därför vidareutvecklas inte Slimbrowser och därför rekommenderar utvecklarna att man ska gå över till deras variant SlimJet som är baserad på Chromium: https://en.wikipedia.org/wiki/SlimBrowser

 

Har du prövat om fönsterstorlek har någon betydelse för fladder/ryckningar i båda de datorer som du har prövat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...