Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fladdrande sida


stjo57
 Share

Rekommendera Poster

Jag har problem med en sida i Google Chrome.
Det fladdrar som på bilden här, mest i högerkanten och inget i vänsterkanten och det är BARA på den sidan, inga andra sidor vad jag har sett.
Jag har rensat cache mm i Chrome samt uppdaterat den. Jag har även uppdaterat Windows.
Det är inte heller något fel på själva sidan enligt Airbnb.
När man uppdaterar sidan så funkar den ibland ett tag och sen börjar det rycka igen.
Vad är fel?
ezgif.com-video-to-gif.gif.b2ad326a0a75205ecaeea2dffa4bd777.gif

 

Airbnb video.gif

ezgif-2-5a797d71776d.gif

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du dra ned fönstrets storlek genom att längst upp i övre vänstra hörnet precis där muspekaren ändras till en sk. dubbelpil klicka och sedan minska ned fönstret lite genom att dra diagonalt nedåt/höger och därefter tar du tag i fönsterlisten längst upp och flyttar hela fönstret lite till vänster samt uppåt på bildskärmen. Vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Nisse1236:

Tycker själv att hela internet fladdrar.

Tillför inte så mycket i den här tråden, du får ta upp det problemet i en egen ny tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Kan du dra ned fönstrets storlek genom att längst upp i övre vänstra hörnet precis där muspekaren ändras till en sk. dubbelpil klicka och sedan minska ned fönstret lite genom att dra diagonalt nedåt/höger och därefter tar du tag i fönsterlisten längst upp och flyttar hela fönstret lite till vänster samt uppåt på bildskärmen. Vad händer då?

Jag har försökt att följa det du skrev och då stannade fladdrandet en stund men sen började det igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det med andra webbläsare?

Kan andra med Chrome komma till samma sida eller krävs det någon inloggning också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Hur fungerar det med andra webbläsare?

Kan andra med Chrome komma till samma sida eller krävs det någon inloggning också?

Det krävs inloggning.
Jag kollade i en annan webläsare och där verkar det funka som det ska. Något med Chrome då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stjo57 kör en dump ( finns olika öppna verktyg), sen tror jag inte det är

fel på chrome, möjligt att fel ligger i stöd bibliotek som ligger på din dator som chrome använder, hade det legat på chrome så hade nog Google fixat det på kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Nisse1236:

Stjo57 kör en dump ( finns olika öppna verktyg), sen tror jag inte det är

fel på chrome, möjligt att fel ligger i stöd bibliotek som ligger på din dator som chrome använder, hade det legat på chrome så hade nog Google fixat det på kort tid.

Dump...?
Antar att du inte syftar på skärmdump utan vad?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, skrev stjo57:

Det krävs inloggning.
Jag kollade i en annan webläsare och där verkar det funka som det ska. Något med Chrome då?

Ja, det verkar ju så. Kan vara något tillägg så pröva med att inaktivera alla tillägg och se om det blir bättre (starta om Chrome efter inaktiveringarna).

Hantera tillägg: https://support.google.com/chrome_webstore/answer/2664769?hl=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, skrev stjo57:

Dump...?
Antar att du inte syftar på skärmdump utan vad?

Gissar att du kör Windows så testa windbg , jag har dock inte kört Windows sen nt . Om du kör unix typ system så borde du kunna köra allt ifrån ett skall och trycka ut eventuell fel i log data, brukar vara en standard funktion vid testning, men det är ju en ett renderingsfel (web motorn) enligt de bilderna du postat. Om du inte kan dra ut någon typ av log data så tror jag det blir omöjligt att gissa sig fram vart felet ligger. Men gissar ändå att felet ligger i stödbibliotek, som läses in av webbläsaren. Följer webbsidan w3 standarder.. kan ju kanske också vara något att kolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Nisse1236:

Gissar att du kör Windows så testa windbg , jag har dock inte kört Windows sen nt . Om du kör unix typ system så borde du kunna köra allt ifrån ett skall och trycka ut eventuell fel i log data, brukar vara en standard funktion vid testning, men det är ju en ett renderingsfel (web motorn) enligt de bilderna du postat. Om du inte kan dra ut någon typ av log data så tror jag det blir omöjligt att gissa sig fram vart felet ligger. Men gissar ändå att felet ligger i stödbibliotek, som läses in av webbläsaren. Följer webbsidan w3 standarder.. kan ju kanske också vara något att kolla på.


Jag har laddat ner 2 program.
Det första heter "Debugging Tools for Windows 10 (WinDbg)". Det har jag installerat men det öppnade sig inte och jag kan inte hitta var på datorn det har lagt sig. Det finns en mapp som jag tror är ny som heter "Windows Software Development Kit" men i den ligger massor av mappar och filer och jag vet inte vad jag ska söka efter.

Det andra programmet heter "Download WinDbg Preview" och det verkar vara en nyare version av Debugging Tools. Det öppnade sig vid installationen men jag vet inte hur jag ska använda det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinDbg är inte för vem som helst utan då ska man ju kunna väldigt mycket om de inre delarna av Windows om man ska klara av att använda det för att få fram något vettigt utan det är ju till för programmerare som letar fel i sina program. I det här fallet hjälper det ju inte heller att komma fram till att det är fel i den modulen i Chrome eller något bibliotek det använder sig av.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

WinDbg är inte för vem som helst utan då ska man ju kunna väldigt mycket om de inre delarna av Windows om man ska klara av att använda det för att få fram något vettigt utan det är ju till för programmerare som letar fel i sina program. I det här fallet hjälper det ju inte heller att komma fram till att det är fel i den modulen i Chrome eller något bibliotek det använder sig av.

Nu kan jag inte Microsoft produkter, Men kan man inte peta i mjukvaran och samtidigt köra en hexdump på samma sätt man kör en buffer i koden, ger inte Microsoft ut material till utvecklare vilka bibliotek som används för olika funktioner. Det jag vill komma till är nog att det är någon dll (eller vad man numera namngivit dem) fil i systemet som inte lirar med programmet. Tror inte Google har så dåliga mjukvara utvecklare så felet ligger troligtvis som en konflikt, mellan gammal och ny tolkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Nisse1236:

Nu kan jag inte Microsoft produkter

Då är det väl olämpligt att föreslå diverse saker, som man inte har koll på, för andra?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Nisse1236:

Nu kan jag inte Microsoft produkter, Men kan man inte peta i mjukvaran och samtidigt köra en hexdump på samma sätt man kör en buffer i koden, ger inte Microsoft ut material till utvecklare vilka bibliotek som används för olika funktioner. Det jag vill komma till är nog att det är någon dll (eller vad man numera namngivit dem) fil i systemet som inte lirar med programmet. Tror inte Google har så dåliga mjukvara utvecklare så felet ligger troligtvis som en konflikt, mellan gammal och ny tolkningar.

Jag förstår överhuvudtaget inte ditt svar och detta ger inte alls någon lösning till TS:

Menar du att man skall helt sonika ändra i mjukvaran och sedan hålla på med sk. hex.dump?
Detta är alltså inte lagligt i detta fall och ens i linje med vad Eforum står för.

Se Eforums regler:  https://eforum.idg.se/guidelines/
Flyfisherman / Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Jag förstår överhuvudtaget inte ditt svar och detta ger inte alls någon lösning till TS:

Menar du att man skall helt sonika ändra i mjukvaran och sedan hålla på med sk. hex.dump?
Detta är alltså inte lagligt i detta fall och ens i linje med vad Eforum står för.

Se Eforums regler:  https://eforum.idg.se/guidelines/
Flyfisherman / Moderator

Du menar att det är olagligt att felsöka lokalt i mjukvaror på sin egna dator? Hur gör ni experter när ni felsöker då? Hade varit intressant att veta? Någonstans uppstår ju problemet, är det olagligt att kopiera filer på hårddisken också? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt, gör vad ni vill. Tydligen så är det olagligt att felsöka och rätta till fel. Tydligen gissar man till sig vart felet uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man felsöka om man är programmerare eller liknande men det är ju fullkomligt omöjligt för en vanlig svensson att hitta ett fel bland alla 100 000 rader kod i Chrome med hjälp av WinDbg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Visst kan man felsöka om man är programmerare eller liknande men det är ju fullkomligt omöjligt för en vanlig svensson att hitta ett fel bland alla 100 000 rader kod i Chrome med hjälp av WinDbg.

Som jag skrev innan så ligger nog inte felet i chrome, det borde vara enkelt att köra script från webbläsare (läsare) av kod och se om något händer och vilka funktioner som används om man har något att slå i för tolkning av script körningen, och där av bara byta ut den filen som inte fungerar ihop med webbläsaren. Det kan vara så enkelt att det är en korrupt fil i systemet, där av så kan inte reglerna läsas in på rätt sätt. Detta borde inte vara någon större grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Nisse1236:

Du menar att det är olagligt att felsöka lokalt i mjukvaror på sin egna dator? Hur gör ni experter när ni felsöker då? Hade varit intressant att veta? Någonstans uppstår ju problemet, är det olagligt att kopiera filer på hårddisken också? 

Nej, jag missförstod lite grann. Jag trodde först att avsikten var att modifiera något, inte att felsöka.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Flyfisherman:

Nej, jag missförstod lite grann. Jag trodde först att avsikten var att modifiera något, inte att felsöka.

Mvh :)

Nu är det väl ändå så att buffer overflow tiden är väl rätt borta åtminstone om man skriver något efter ny tolkning av kod 1999+, om man inte kör med gammal mjukvara. Alltså leta efter luckor så man har något att skriva till. Det finns licens papper om man vill modifiera att utgå ifrån, va så innan i alla fall. Vet inte hur det är på Microsoft sidan men de har väl mjuknat upp lite när det kommer till källkod. Sen behöver det inte vara en korrupt fil, det kan vara en gammal fil också och det finns ingen stöd, och då hoppar bara mjukvaran över och kör processen ändå. Man brukar skriva det så annars stänger bara mjukvaran av sig utan anledning, brukar ligga under (else).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fortfarande; vad föreslår du för felsökning? Du skriver ju bara en massa saker som TS eller andra inkl. mig själv inte kan gå vidare med.

Ge konkreta exempel på felsökning eller guide för hur man gör, istället för att tala om hur det ev. skulle kunna vara och det är ju inte TS hjälpt av.

 

Att köra sfc i felsäkert läge (se ovan) är första steget i vilket fall som helst.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...