Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering av forumplattformen


felix
 Share

Rekommendera Poster

OK

så här ser det ut för mig:

image.png.4a2a9fc8cdab2331372b36d62eab9e04.png

 

Funktionen "Hantera mina bevakningar" fungerar inte heller riktigt bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om hur webbsidorna är uppbyggda men kanske att scriptet för den rullgardinsmenyn ligger kvar i FF-cachen eller så kanske det beror på vilken server man råkar använda :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag undersöker problemen med forumet och beklagar att det inte fungerar som det ska. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del tycks fungera, annat gör det inte. Samt att det fortfarande är supersegt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en cache-rensning vilket verkar ha löst problemet för stunden. Undersöker vidare vad det kan vara som orsakat detta och kommer försöka uppdatera forumet på nytt under dagen för att det nyss kommit ut en ny uppdatering med bugg-fixar som ser ut att vara relaterade till problemen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påbörjar straxt uppdatering av forumet! Återkommer när det är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Nu är forumet uppdaterat till senaste versionen. Detta var en maintenance-release som innehåller fixar och ska ge bättre stabilitet. Skriv gärna här i tråden om ni upptäcker flera buggar och fel. 

Release notes.

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få fram denna tråd tog märkbart längre tid en den andra tråd som jag laddade in i en annan flik just efter denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar fortfarande tid att uppdatera sidorna, så segheten finns kvar.

 

Men annars verkar det mesta ha löst upp sig, och fungerar, vi får se under helgen vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Postad (redigerade)

Hej,

 

Forumet är något exceptionellt segt!

Detta har pågått av och till sedan i början av veckan, men förvärrats i slutet på veckan.

Eforum är just nu helt enkelt så segt att det knappt går att använda.

 

Vid vissa tillfällen fungerar allt som normalt - medan vid andra tillfällen kan man inte göra något!

Vet inte om detta har att göra med uppgradering eller annat,  bara konstaterar fakta.

 

[Edit]] Och att posta detta inlägg tog > 2 min.

Mvh

 

Redigerad av Flyfisherman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Postad (redigerade)

T

3 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Hej,

 

Forumet är något exceptionellt segt!

Detta har pågått av och till sedan i början av veckan, men förvärrats i slutet på veckan.

Eforum är just nu helt enkelt så segt att det knappt går att använda.

 

Vid vissa tillfällen fungerar allt som normalt - medan vid andra tillfällen kan man inte göra något!

Vet inte om detta har att göra med uppgradering eller annat,  bara konstaterar fakta.

 

[Edit]] Och att posta detta inlägg tog > 2 min.

Mvh

 

 

Tex..just nu var det en oerhörd ökning av svarstiderna och ett segare forum kan man få leta länge efter...

Men strax så lugnar det ned sig igen och allt verkar fungera normalt igen, ett tag?

 

Ps. Jag har samtidigt inga problem med varken svarstider eller dataöverföring när jag parallellt kollar min fiberuppkoppling mot Bahnhof och via Bredbandskollen samt ett otal andra sajter.

Detta sker enbart på Eforum och med FF ver. 67.0.1 Windows 10 ver. 1809

Redigerad av Flyfisherman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-07 på 12:26, skrev felix:

Hej igen!

Nu är forumet uppdaterat till senaste versionen. Detta var en maintenance-release som innehåller fixar och ska ge bättre stabilitet. Skriv gärna här i tråden om ni upptäcker flera buggar och fel. 

Release notes.

Ja, nu tycks alla funktioner finnas där igen, förutom funktionen att markera webbplatsen som läst förstås.

Dock supersegt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, fortfarande segt, mellan 5-10 sek för att uppdatera en sida, men har i nuläget inga problem med några funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag kan tycka att det blivit otydligare med inbäddade länkar som numera endast visas med understrykning.

Att läsa en text med understrykning mitt i inlägget kan ofta vara just en understrykning av andra skäl och att man kanske missar att det är en klickbar länk. Det är ingen höjdare att man skall behöva hovra med muspekaren över dessa för att kontrollera om det är en länk eller inte.

 

Där skulle jag vilja se att länkar är blå eller kanske blå istället.

Jmfr. Eforum

 

Och forumet är fortfarande segt som attan...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är väl inte forumet segt? Det är det i alla fall inte för mig. Ha en trevlig söndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Men nu är väl inte forumet segt? Det är det i alla fall inte för mig. Ha en trevlig söndag!

 

Jättesegt även för mig. Var så även hela dagen igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag beklagar att det går segare nu, det är inte riktigt stabilt efter senaste uppdateringarna. Jag ska felsöka detta mer och vi planerar även att flytta över till en annan server också så fort det finns tid. Vilket jag hoppas kan snabba på sajten också.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt segt att öppna Eforum ett bra tag för mig.

 

Så här såg det ut i morse när jag öppnade sidan, tog väl en 20-25 sekunder.

 

Gjorde en skärmdump direkt.

 

Opera med Win 10

eforum.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är det problem att ansluta till Invisions servrar vilket påverkar spam-tjänsten vilket gör att det kanske kommer in mer spam tillfälligt. Förhoppningsvis är det löst snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev Vedex:

Så här såg det ut i morse när jag öppnade sidan, tog väl en 20-25 sekunder.

 

Gjorde en skärmdump direkt.

Ser normalt ut, språket från bortre Asien beror på att vi hade en massiv spammare i farten i morse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll!

Nu under kvällen har jag ändrat från vår nätverksdisk till en snabbare variant, skalat upp servern något samt justerat ett cache-lager som också verkar ställt till det. Sajten känns betydligt snabbare för mig när jag testar, och hoppas ni har samma upplevelse också!  ?‍♀️  

Ska hålla ett öga under måndagen så att det fungerar som det ska.
 

  • Gilla 1
  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu rullar det på normalt, stor skillnad. Ska kolla lite under dagen, via en mobil, eftersom jag jobbar. Tack felix.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...