Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fläktar går på högvarv och ingen bild på skärmen.


Pettsson

Rekommendera Poster

Hej!
Det är nämligen så att min stationära dator har valt att börja krångla.
Allting började för 3 dagar sen då jag skulle starta datorn, fick ingen bild på skärmen och datorn lät i i princip som en högljudd dammsugare. Jag tänkte att det kanske kunde bero på mycket damm eller något så jag gick ut och blåste ur burken försiktigt med kompressor. Kopplade in allt och den startade som normalt igen. 
Datorn funkade normalt i 3 dagar och nu idag när jag startade den så hände samma sak, fläktarna på högvarv och ingen bild. Jag scrollade lite mellan några trådar och testade följande: Bytte plats på ram-minnet, drog ur tangentbord, mus och hörlurar, drog ur strömförsörjningen för chassifläktarna samt att jag drog ur strömförsörjningen till dvd:n. Testade starta datorn igen och nu gick GPU-fläkten som normalt och allt lät som vanligt men fortfarande ingen bild på skärmen. Därför vänder jag mig till er som är lite mer kunniga och hoppas på att ni möjligtvis vet någon lösning.
Förstår att någon komponent möjligtvis är lite trött och behöver bytas ut.

 

Kan tillägga att jag nu även testat att ta ur batteriet till moderkortet och stoppat tillbaka det efter ett tag men även gick utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du extra grafikkort i datorn och finns det ev. ett inbyggt sådan i moderkortet som du skulle kunna testa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Har du extra grafikkort i datorn och finns det ev. ett inbyggt sådan i moderkortet som du skulle kunna testa

Jag har endast 1 grafikkort som sitter i datorn just nu, börjar fundera på om det är grafikkortet eller moderkortet som krånglar då jag ej får någon bild på skärmen. Har ett Nvidia GTX 760 i datorn just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...