Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför har jag React Query och hur blir jag av med det?


LusciniaSvecica
 Share

Rekommendera Poster

LusciniaSvecica

Hej alla!
Jag arbetar inte med datorer och använder endast en laptop för spel och att titta på serier, så jag blev rätt förvirrad när en ny symbol dök upp i nedre vänsterhörnet i mitt chromefönster. Efter lite efterforskning är det något som heter React Query, och verkar endast användas av programmerare. Jag har inte den blekaste aning hur det hamnar på min dator, och om det är något som jag själv råkat ladda ner vill jag gärna ha bort det.

 

Hur blir jag av med det? Det finns inte bland hämtade filer, appar eller tillägg på Chrome. Symbolen dyker bara upp i chrome och inte i Microsoft Edge. Tack på förhand för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekonstigt att det inte syns i listan med tillägg i chrome. Syns ikonen på alla sidor eller bara vissa?

 

Ser symbolen ut så här?image.png.859f6e0b5f6a13116906d459cdd36868.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LusciniaSvecica

@.M precis så ser den ut! Syns i alla chrome-fönster men inte i edge, spel eller appar som tex Discord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något Chrome-tillägg som har blivit installerat eller uppdaterat nyligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LusciniaSvecica

@CeciliaJag har typ sex stycken tillägg: två för att se youtube/netflix med vänner, en adblock-grej och två som har väldigt specifika funktioner. Jag har svårt att se hur jag skulle få React Query med någon typ av uppdatering på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Men för säkerhetsskull, prova att stänga av extensions en och en för att se om det hjälper.

 

Om det inte hjälper så skulle vi kunna prova att skapa en ny profil i Chrome. Jag tror att extensions installeras på profilen i webbläsaren och om symbolen är kvar efter du startat med ny profil utan extensions så tyder det på att det är något program utanför Chrome som ställer till det.

Redigerad av .M
punktuation
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LusciniaSvecica

@.MUrsäkta det sena svaret! Helt utan att jag gjort något har nu symbolen försvunnit. Jag har inte stängt av extensions eller gjort ny chrome-profil. Fattar noll, men nu har jag den inte i alla fall! Tack så mycket för engagemanget:)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...