Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amway, bluff eller nått att ha?


Zwappy

Rekommendera Poster

Sen ska vi träffas allihop i höst och jag kör ett möte där jag presenterar företaget samt våra nya produkter, som är under utveckling av ett antal forskare i ett hemligt laboratorium

 

 

Amway go home !!!

 

Gondor go, go, go !!!

 

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Skapad
  • Senaste svar
gondor lias
Låter som ett sunkigt MLM om man ska behöva bry sig om nya produkter i höst, då borde man kunna leva gott på att göra ingenting medans man cashar in mellan 50 och 100 papp i ren provision från det nätverk av "säljare" man skaffat sig.

 

Varför vänta, jag har ju kommit upp med en revolutionerande produkt, som DU kan sälja redan idag.

 

Vill du hellre sitta i ekorrhjulet istället för att ligga på bahamas (som jag gör just nu) trådlöst uppkopplad till ditt bankkonto och se pengarna strömma in?

 

G

 

(För er som inte hänger med i tråden vill jag påpeka att allt jag skriver i denna tråd är IRONI)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett sunkigt MLM om man ska behöva bry sig om nya produkter

 

Sant. Verkar lite overkill. MLM är väl bätttre än så ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gondor go, go, go !!!

Det var ju min idé.... föräljningssättet;)

 

Synd att man inte kan ta pant på idéer i Sverige

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju min idé.... föräljningssättet

 

Det är inte i första hand idéerna som utmärker en god entreprenör ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen är att med spolarvätskan så avdunstar vattnet snabbare och "effektivare".

 

Spolarvätskan tar sas vattnet med sig, vilket inte diskmedel gör.

 

Dessutom så löser spolarvätskan upp en del som diskmedlet har lite svårare för..

 

Det var en gammal arbetskamrat som upptäckte det när jag jobbade med sanering/städning...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Amway go home !!!

 

Gondor go, go, go !!!

 

GondorShine heter mirakelmedlet, som har utvecklats av mig, och som finns tillgängligt för Er.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Det var ju min idé.... föräljningssättet

 

Synd att man inte kan ta pant på idéer i Sverige

 

Kan det bli bättre? En stulen affärsidé kombinerat med sunkiga produkter (snart ett "riktigt" MLM företag med andra ord)?

 

G

 

[inlägget ändrat 2003-06-27 14:59:14 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnad på jobb och nöje,

Vissa tror att om dom går med i ett MLM-bolag så kommer pengar att falla in från himlen rakt på kontot.

ALLA MLM företag bygger på arbete.

Vill du däremot bara göra nått gemensamt med andra för att det kan vara KUL och KANSKE ge vinst.

maila mig

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KUL och KANSKE ge vinst.

maila mig

 

Jag tror mer på Gondor.

Han verkar så seriös ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Skillnad på jobb och nöje,

Vissa tror att om dom går med i ett MLM-bolag så kommer pengar att falla in från himlen rakt på kontot.

 

Med GondorShine kommer pengarna flöda in och du kommer inte ens hinna med att sätta sprätt på dem.

 

ALLA MLM företag bygger på arbete.

 

I GondorMLM behöver man inte slita, produkterna säljer sig själva!

 

Vill du däremot bara göra nått gemensamt med andra för att det kan vara KUL och KANSKE ge vinst.

 

Här på GondorMLM har vi roligt hela dagarna, vi skrattar oss tandlösa och festar hela tiden. Dessutom vet vi att vi går med vinst!

 

maila mig

 

Nää maila mig istället, om du vill ha riktigt trevligt och tjäna mycket $$$

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Jag tror mer på Gondor.

Han verkar så seriös ..

 

Poäng till Blekis som har fattat vad det handlar om :-)

 

Gå bara med i seriösa MLM företag (som mitt eget GondorMLM med produkten GondorShine).

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med GondorShine kommer pengarna flöda in och du kommer inte ens hinna med att sätta sprätt på dem.

Jag tänkte på GondorShine förut, och då hittade jag en hundring på gatan.

 

Sign me up!

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Jag tänkte på GondorShine förut, och då hittade jag en hundring på gatan.

 

Sign me up!

 

Betala in hundralappen till mig så får du ett kraftigt rabatterat startkit!

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte på GondorShine förut

 

Vilket sammanträffande ! Jag med, och Beyonce Knowles kom precis in genom dörren .. vi hörs senare ..

 

I´m in !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betala in hundralappen till mig så får du ett kraftigt rabatterat startkit!

 

Se !

Här har vi ett proffs ut i fingerspetsarna, det är bara att beundra och gå med !

 

Den enda jämförbara entreprenör jag kan komma på på rak arm är Uncle Sid ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnad på jobb och nöje,

Vissa tror att om dom går med i ett MLM-bolag så kommer pengar att falla in från himlen rakt på kontot.

ALLA MLM företag bygger på arbete.

Vill du däremot bara göra nått gemensamt med andra för att det kan vara KUL och KANSKE ge vinst.

maila mig

 

Det är så typiskt svenskt att dissa alla nya fräscha affärsideér. Så fort nån försöker ta sig ur löneriarbetarträsket och utvecklas här i livet, så dyker dessa bakåtsträvare upp och vill förgöra frihetens spirande knopp. Anar vi lukten av rädsla för konkurrens? Vem vinner på att racka på godor lias affärsidé? Man anar en konspiration. Vill du fortsätta att leva på hoppet om att bli rik, fortsätt med att vara looser, men låt oss andra förverkliga oss själva!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så typiskt svenskt att dissa alla nya fräscha affärsideér.

 

Pentti H,

 

Word ! :)

 

GondorShine är vägen, Amen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Pentti H,

 

Word ! :)

 

GondorShine är vägen, Amen

 

Unna er lyx i tillvaron, som återförsäljare för GondorShine kommer ni bli berömda och förmögna, så varför vänta?

 

Alla vill väl bo större, köra dyrare bilar, äta på lyxigare krogar. Tänk dig, om du kunde göra detta imorgon.. Sluta drömma och signa upp för 1 års medlemsskap i GondorMLM.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias

Glöm heller inte bort att samtidigt beställa min DVD där jag berättar om företaget (inga gamla kassetter här inte, faan vi tjänar ju $$$). Ett avsnitt på denna DVD innehåller även en intervju med mig där jag blir intervjuad av flera framstående industrianalytiker från Gartner Group och Meta Group. Jag berättar om den otroliga finansiella ställningen som vårt företag besitter, med omsättningsökningar på 89-207% per år de senaste 5 åren. Måste ses!

 

Dessutom kan ni under juli månad beställa specialdesignade t-shirts och muggar där jag poserar, dessa tröjor/muggar har samlingsvärde och ges ut i en begränsad numrerad upplaga, passa på och fynda alltså!

 

Så passa på i sommarvärmen, och skaffa dig ett ekonomiskt försprång inför hösten!

 

CEO GondorMLM and Chairman of the Board of Directors

 

Gondor Lias

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-27 16:43:02 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja men vad bra, Stefan.

 

Mycket intressant forum...moderatorn är partisk i diskussionen.

 

Tänk om en hockey-domare skulle hålla på ena laget och dömma bort det andra lagets mål.

 

Du vill alltså ha ett forum som bara diskuterar negativa synvinklar på MLM. Märkligt. Att ingen reagerar och plockar bort dig istället.

 

Fråga pastorn Ulf Ekman på ditt kära livets ord - om han tycker att du beter dig på ett moraliskt korrekt sätt. Snacka om sekt förresten.

 

Skall ta och dunka iväg ett mail till honom, och tala om för honom att du bedriver detta forum, så han får ta dig i örat.

 

Hmmm, låt mig tänka...

 

Det kostar en del att gå på universitet i Uppsala.

Och studiemedlen räcker inte långt, och inte faan tror jag du jobbar extra på ICA. Och fina semestrar har du tydligen råd med (ref foto på din hemsida)

 

Nån som stoppar några sedlar i fickan på dig, för att du upprätthåller skit snacket om MLM kanske ???

 

Hälsa sektledaren Ekman på ditt nästa sekt-möte

 

Halleluja

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant forum...moderatorn är partisk i diskussionen

Ja, jag har en åsikt om MLM men är det så konstigt? När jag agerar som moderator är det med stöd av den punkt i Eforums regler som inte tillåter reklam. Om du anser att jag modererat felaktigt ber jag dig kontakta Erik Juesjö på IDG, erik.junesjo@idg.se

 

Det kostar en del att gå på universitet i Uppsala.

Jag har aldrig läst på Uppsala Universitet... Däremot på Bergh i Stockholm, vilket kostar... ;)

 

Och studiemedlen räcker inte långt, och inte faan tror jag du jobbar extra på ICA

Vad vet du om det? Skulle jag vara för "fin" för att jobba på ICA..? Jag jobbade extra under mina studier, men inte på ICA iofs...

 

Och fina semestrar har du tydligen råd med (ref foto på din hemsida)

Du dömer utan fakta... De senaste resfotona kommer från en resa där jag arbetade som kameraman, dvs en resa jag fick betald. Dessutom skedde den medan jag arbetade.

 

Nån som stoppar några sedlar i fickan på dig, för att du upprätthåller skit snacket om MLM kanske

Ett helt absurt påstående.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärlighet varar längst...

 

När jag handlar av ICANDER så vet jag att han gör diverse påslag på sitt inpris. Han vill tjäna pengar på sina kunder och det är jag MYCKET medveten om. Men han står för det, oavsett hur mycket kompisar vi är privat. Jag kan direkt i butiken se vad det är jag köper, jag kan jämföra priser och om jag finner en produkt undermålig så köper jag en annan nästa gång. Jag kanske rent av går till COOOOP... Huvujdsaken för mig är att jag ser vad som sker och vad jag betalar för.

 

Med MLM är situationen. Min "kompis" vill göra mig en tjänst genom att erbjuda mig att bli återförsäljare åt honom för att sälja produkter som jag kanske inte riktigt vet vad det är (det är ofta rätt hemligt). Vad som är dolt (ofta) är att den "tjänst" han gör mig gagnar HONOM mest av allt. För att JAG ska gå jämnt upp ekonomiskt krävs att JAG gör andra "tjänsten" att engagera dem att bli min återförsäljare. Och för att bli en bra återförsäljare måste jag dessutom köpa startpaket, gå säljkurser och köpa studiematerial och skaffa varuprover osv...

 

Det intressanta är hur många bekanta jag måste konvertera till mina underleverantörer innan jag själv går jämnt upp.

 

Jag tror att det finns BRA MLM-produkter (Tupperware t.ex.). Men för att övertyga mig om att en MLM-design är bra kräver jag ärlighet och fullständig transparens. Visa mig den AMWAY-försäljare som har en riktigt prisvärd produkt att sälja och som samtidigt säger att han vill tjäna pengar på mig.

 

 

"Jag har sålt mina visor till nöjets estrader

och gud må förlåta mig somliga rader"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...