Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amway, bluff eller nått att ha?


Zwappy

Rekommendera Poster

Jag tror att det finns BRA MLM-produkter (Tupperware t.ex.).

Joo... Skillnaden är väl att vid försäljning av Tupperware ligger fokus på produkten, jag känner ingen bekant som varit på Tupperware-party där säljaren haft som huvudsyfte att få mina bekanta att börja sälja Tupperware. Vanligen nämns inte ens möjligheten att bli återförsäljare.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • Svars 159
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag tröttnade på käbblet nånstans mitt i (har man inga bättre argument än att kritisera någons stavning ska mean nog inte argumentera över huvud taget) men om man vill kasta skit på någon eller något är det väl bra att vara bra skodd.

Man blir INTE lovad guld och gröna skogar.

Det är INTE ett lotteri man blir alltså INTE rik över natten.

Det handlar INTE om att sälja några produkter.

Det är baserat på prestation INTE position, någon som finns "under" någon annan kan tjäna mera pengar beroende på hur mycket jobb han/hon har lagt ner.

 

Det finns en bra bok som behandlar konceptet som heter "Hela bilden". Den är helt opartisk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar INTE om att sälja några produkter

Vad handlar Amway om då? Kanske är det trots allt ett illegalt pyramidspel..? Eller också handlar det bara om att värva nya "representanter"...

 

Det finns en bra bok som behandlar konceptet som heter "Hela bilden". Den är helt opartisk.

Det finns inga opartiska böcker - författaren har alltid en åsikt om det boken berör. Den åsikten kommer att färga boken.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar INTE om att sälja några produkter

 

Nej, nu måste du ha fått något om bakfoten. Att sälja tillhör väl det som Amway mest av allt går ut på, eller var det värvningen av representanter "downline", eller vad var det nu...?

 

Man blir INTE lovad guld och gröna skogar.

Jo! Det blir man visst! Något som mer liknar ett väckelsemöte än (en "konkurrent" till Amway) dessa värvningsmötet har jag då aldrig varit med om!

 

Det är baserat på prestation INTE position, någon som finns "under" någon annan kan tjäna mera pengar beroende på hur mycket jobb han/hon har lagt ner.

Men eftersom det finns ett provosionsssystem så faller ju ditt resonemang.

 

Amway är en pyramid! Det kan du inte bortförklara!

 

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2004-04-05 13:04:03 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

HEjja, Jag fick oxså samma erbjudande Amway alltså och jobba då som civilingengör jag kolla upp det och gjorde nåt av det slutade med mitt jobb 2001 och det är helt otroligt!!!

 

Jag va 28 när jag jobbade sista dagen som civ.ing...Frihet e otroligt!!

 

Kolla upp det

 

MVH godeep

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tråd väcks till liv nästan ett år senare. Av en signatur som registrerades iomed detta. Märkligt.

 

Lika märkligt som att se att de flesta signaturer som är pro-Amway i tråden har gjort sina inlägg i bara den. Ett eller flera...

 

Edit stavfel

 

[inlägget ändrat 2005-03-31 10:03:12 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
HEjja, Jag fick oxså samma erbjudande Amway alltså och jobba då som civilingengör jag kolla upp det och gjorde nåt av det slutade med mitt jobb 2001 och det är helt otroligt!!!

Ja, du uttrycker dig som en kratta i gymnasiet, så civilingenjör var nog inget för dig. Lycka till på Amway, du kanske lär dig ett och annat kan man hoppas ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va roligt att du kan stava rätt det kan inte jag, men jag är fri och är det nåt viktigt som ska skrivas så gör min sekreterare det medan jag gör sådant jag tycker om, som spenderar tid med familjen eller kör mc, bil eller båt eller något annat roligt… Eftersom du är så bra på att uttrycka dig och tror att en civ.ing. behöver kunna uttrycka sig i skrift, så kan man ju undra vad du spenderar dagarna med… Orsaken till att jag inte ville jobba som civ.ing. mera är för stressen, pressen och att alla klaga på samma saker… ingen tid och inga pengar….. och då jobba som projekt ledare för ett amerikanskt företag med 3000 anställda och såg ingen som hade vad jag ville ha…Tid och Pengar…. Amway har inte lärt mig något alls men folket jag jobbar med, som hjälper mig. Dom har hjälp mig att se möjligheter i livet som jag inte trodde var möjligt att få på laglig väg…. Vi lever bara en gång, men gör man det rätt så räcker det!! Ha en trevlig dag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va roligt att du kan stava rätt det kan inte jag, men jag är fri och är det nåt viktigt som ska skrivas så gör min sekreterare det medan jag gör sådant jag tycker om, som spenderar tid med familjen eller kör mc, bil eller båt eller något annat roligt… Eftersom du är så bra på att uttrycka dig och tror att en civ.ing. behöver kunna uttrycka sig i skrift, så kan man ju undra vad du spenderar dagarna med… Orsaken till att jag inte ville jobba som civ.ing. mera är för stressen, pressen och att alla klaga på samma saker… ingen tid och inga pengar….. och då jobba som projekt ledare för ett amerikanskt företag med 3000 anställda och såg ingen som hade vad jag ville ha…Tid och Pengar…. Amway har inte lärt mig något alls men folket jag jobbar med, som hjälper mig. Dom har hjälp mig att se möjligheter i livet som jag inte trodde var möjligt att få på laglig väg…. Vi lever bara en gång, men gör man det rätt så räcker det!! Ha en trevlig dag!

 

Lägg av för sjutton! Det där med sekreterare avslöjar dig så det står härliga till!

 

Hur mycket tjänar du per månad? Innan skatt :)

 

Jag upprepar: Hur mycket tjänar du per månad? Innan skatt :)

 

Jag upprepar ännu en gång: Hur mycket tjänar du per månad? Innan skatt :)

 

Har du fattat vad jag och andra vill veta nu?

 

Ps: Det gör inget om du skriver i Word och trycker F7 och sen när du har redigerat bort alla grammatiska fel så kopierar du in här i ett inlägg :)

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

[inlägget ändrat 2005-04-05 03:33:44 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej Bosse,

 

Ja… sekreterare kanske fel uttryck, hon är anställd som events C-ordinator och ordnar med våra evenemang, och skriver en del e-mail om det är viktigt. Vad du menar med ” avslöjar dig så det står härliga till ” så kan man ju undra.

 

Inkomst före skatt mellan 70-90k sek plus att i oktober får vi våra årliga bonusar som har legat mellan 150-200k sek extra men i år har Amway laget in nya GETFAA bonus som är bättre. Och i december så får vi smaragd, diamant osv. bonusar som också är mycket bra om man har stor omsättning. Så pengar finns för den som gör jobbet.

 

Det finns mycket att hämta i Amway men man skall inte lyssna på kritiker utan på dom som gör jobbet och följer rekommendationer och man skall ta reda på själv.

 

Det är som ett gym, man får bara resultat om man gör något regelbundet med ett mål.

 

Ha det bra!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inkomst före skatt mellan 70-90k sek plus att i oktober får vi våra årliga bonusar som har legat mellan 150-200k sek extra men i år har Amway laget in nya GETFAA bonus som är bättre. Och i december så får vi smaragd, diamant osv. bonusar som också är mycket bra om man har stor omsättning. Så pengar finns för den som gör jobbet.

 

Det kan också vara så att du sitter och äter knäckebröd och vatten och försöker värva mig för att kunna ha pålägg på knäckemackan.

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan också vara så att du sitter och äter knäckebröd och vatten och försöker värva mig för att kunna ha pålägg på knäckemackan.

Jo, man måste vara rätt så j*vla desperat om man får för sig att eforum är ett bra ställe att berätta om sin bluff på. Hunger kan säkert leda till sådan desperation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan också vara så att du sitter och äter knäckebröd och vatten och försöker värva mig för att kunna ha pålägg på knäckemackan.

Jag skulle hellre investera alla mina pengar i GondorShine.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och hå. Hur många nicks har du förbrukat i den här tråden vid det laget? I princip alla som propagerar och fabulerar för eländet har använt engångs- eller fågångssignaturer i endast och enbart denna tråd.

 

Ge dig, godeep, eller reggar du bara en ny nick och fortsätter under annat namn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bosse,

 

Det märks att du inte vet nåt om vad du snackar om, och det är ju inte ditt fel att du inte har fakta, vill man nå framgång i denna industri så är det genom integritet och moral. Det gör man inte genom lögner, men du kan tro vad du vill och fortsätta med ditt liv och jag med mitt. Det skulle Aldrig falla mig in att ta kontakt med någon på detta sätt när det finns fullt av positiva människor vart man än vänder sig om man vet vad man letar efter.

 

Ha det bra!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle Aldrig falla mig in att ta kontakt med någon på detta sätt när det finns fullt av positiva människor vart man än vänder sig om man vet vad man letar efter.

 

Det är alltså personer med en speciell personlighet som du letar efter om dagarna. Kanske personer som känner sig vilsa i största allmänhet och behöver en "trygg" punkt i tillvaron? Leta på du bara och att du inte får napp på Eforum beror ju på att du inte kan se oss.

 

Detta i sin tur blir ju ett problem för dig och dina anhängare eftersom er övertalningspraxis bygger på att ni vet och kan se vem ni har att göra med och lägga upp er taktik därefter.

 

Jag slutar att bevaka denna tråd nu.

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lars,

 

Jag är inte så HI på ditt snack.. så vad en ”nicks” är vet jag ej. Men det är första gången jag set en sådan dialog, för jag surfar inte på Internet så mycket, men nu har jag haft influensa och då har det vart ett tidsfördriv att sitta och läsa alla komiska kommentarer av folk som inte vet vad dom kommenterar.

 

Men du verkar också ha en intressant erfarenhet av ”eländet”, låt mig råda dig till en fråga om du är sugen på att börja träna för att bygga muskler eller gå ned i vikt, du köper ett gymkort och går dit två gånger sen får du träningsverk och går inte till gymmet vad har du för resultat efter ett år.. Är det gymmets fel eller DITT ? sug på den karamellen en stund.. För vem skulle va så idiotiskt dum att säga att det var gymmets fel att jag inte fick resultat…. Jo samma personer som säger att det är Amways fel om dom inte är rika efter sex månader. Ett gym är 100% förutsägbart och det är Amway också om man gör det som krävs så får man resultat och det kan ingen argumentera.

 

Men det finns många som ger fel råd och som påstår att man blir miljonär över en natt men det är fel.

 

Så som svar på din fråga är att jag är inte raggad på nytt och så fort jag är frisk så skall jag inte komma med några flera positiva saker om sanningen om Amway så får du ha dina åskikter.

 

Ha det så bra!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag va 28 när jag jobbade sista dagen som civ.ing...Frihet e otroligt!!

 

Kolla upp det

 

Det skulle Aldrig falla mig in att ta kontakt med någon på detta sätt

 

Nä, det skulle du inte va? Det enda sättet för mlm att bli seriöst betraktad är att dom inte så anmärkningsvärt desperat gör reklam för sig själva. Eftersom alla vet att hela konceptet bygger på att försöka fånga in nya som kan göda toppen med pengar.

Man vet att det är bluff så fort en mlm´are loggar in på ett forum och ska bemöta anklagelserna med sina framgångshistorier. Om det nu vore så underbart och vackert att vara mlm´are som lever livets glada dagar medan alla andra losers harvar på i sina sketna losersjobb så tvivlar jag starkt på att man känner ett så starkt desperat behov att försöka övertyga alla oss losers om det förträffliga i att hoppa in i pyramiden.

Eller kanske är det så att man genomgår en metamorfos och blir en filantrop som känner ett tvingande behov av att frälsa världen så fort man blir mlm´are?

Om det är så kanske ni borde flytta er verksamhet till u-länderna, för där om nånstans behövs nya ideér för att få dom stackars förlorarna på fötter ;)

 

Varför kan du inte bara vara lycklig med ditt beslut att aldrig jobba som ingenjör? Låt oss vandra här i loser-dalen och vara avundsjuka på er som aldrig mer behöver jobba.

Jag blir alltid så nertryckt av folk som lyckas, medans jag själv aldrig kan tillåta mig av livets goda. Jag blir olycklig över alla losers som tror att dom har ett liv som dom tror är vettigt, så kommer såna här vinnare och talar om sanningar som man inte trodde existerade.

Jag trodde livet bestod i att arbeta för andra och göra dom rika, men så kommer mlm-vinnare och talar om för mig att jag själv kan bli en vinnare. Det måste du förstå att man vill inte höra att man vigt sitt liv åt fel saker.

Jag blir så avundsjuk på såna som dig som lyckats här i livet, som förverkligar dina drömmar utan att behöva arbeta som en sketen ingenjör som inte kan utvecklas på något sätt, du måste vara en mycket speciell människa som insett saker som dom flesta andra inte gjort. Jag önskar jag vore som du, men tyvärr så är det bara vissa som kan bli vinnare på denna jord. Du ska vara lycklig att du är en av dom. Varför stiga ner från din vinnar-tron och komma o spotta på oss här nere? Gör inte alla dina pengar dig lycklig nog? Måste du ha nån att stampa på för att känna att du existerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... när det finns fullt av positiva människor vart man än vänder sig om man vet vad man letar efter.

 

Men snälla vänd dig till dem då! Sluta spamma eforum med ditt struntprat.

 

Ingen av de "aktiva" på eforum tror på mlm-idén

 

Ingen av mina vänner tror på mlm-idén.

 

Jag jobbade en gång med en kille som försökte värva mig till sin downline. Han är inte min vän längre. (och som tur är jobbar vi inte på samma ställe längre)

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

godeep

 

Ingen här köper ditt säljdravel, gör dig själv och oss andra en tjänst.

Försvinn härifrån ditt troll.

 

:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som gör sig mödan att titta på profilen på de som skriver postitivt om Amway och liknande fenomen i den här tråden ser snart ett mönster: Signaturen i fråga har i många fall bara skrivit ett eller flera inlägg i just den här tråden. det är väl ändå lite underligt. Ett "Nick" är annars den signatur man väljer när man registrerar sig på ett forum.

 

-Därför tror jag att det inte är lika många olika personer som signaturer som propagerar. Enskilda skribenter återkommer under olika signaturer med samma budskap.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Är det bara jag som tycker det känns som diskussionen börjat likna ett rätt meningslöst ställningskrig?

 

Amway är EN av många MLM-aktörer, men det finns ju många andra som saluför konkreta produkter i en pyramidliknande struktur och där huvudvinsterna ligger i produktförsäljningen och inte i rekrytering av underhuggare. Tupperware är också MLM och de har FAKTISKT jäkligt bra produkter (oavsett organisationstyp). Sen finns det ju sex-shops-MLM och det är inte så många som klagat på det....

 

BÄTTRE MLM är, enligt min mening:

* Där största delen av vinsten ligger i fysiska produkter man själv säljer. Man ska inte tjäna några större pengar på att utnyttja sin släkt eller sina vänner.

* Där organisationen är transparent. Man ska se vilka som sitter i toppen och hur allt fungerar.

* Där allt redovisas öppet, man ser vart pengarna går.

* Där skatt betalas på den omsättning man har.

 

Nej, jag kör inte med MLM alls. Jag har ett vanligt 9-5 jobb som jag trivs utmärkt med.

Men jag tycker det är onyanserat och fegt att gå till personangrepp istället för att debattera. Och som sagt... MLM behöver inte vara av ondo.

 

 

"Jag har sålt mina visor till nöjets estrader

och gud må förlåta mig somliga rader"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amway är EN av många MLM-aktörer, men det finns ju många andra som saluför konkreta produkter i en pyramidliknande struktur och där huvudvinsterna ligger i produktförsäljningen och inte i rekrytering av underhuggare. Tupperware är också MLM och de har FAKTISKT jäkligt bra produkter

Tupperware har emellertid en rätt seriös affärsmodell. Deras försäljning går inte ut på att enligt pyramidspelets alla grundläggande principer bygga sin egen välfärd på att man kan hitta andra återförsäljare som inte kommer att tjäna några pengar förrän de har lurat in nya återförsäljare osv osv. Detsamma gäller de flesta rörelser som ordnar dildopartyn (enligt samma princip som tupperware-partyn). Kännetecknande för Herbalife, Amway, ACN och andra bluff-företag (*poff* sa det så föddes 10 nya användare på eforum som ska berätta hur bra de är :) så är det i det närmaste omöjligt att ens befatta sig med dem utan att få erbjudanden om hur man kan skapa sig en framtid som ekonomiskt oberoende i karibien och sluta jobba innan man är 30.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blablabla min morbror bla bla bla blabla blå svan blabla hade en kusin som visste någon blabla etc.

 

Min dyslektiska sambo reagerade på att du stavar sämre än en prepubertal tonåring med skolproblem. Och ska du då ha tagit en civilingenjörsexamen med den stavningen fick hon skrattanfall och vred sig på golvet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...