Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amway, bluff eller nått att ha?


Zwappy

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har nu suttit ett tag vid min dator och läst vad alla har skrivit om Amway. Jag är själv med i Amway och har vart det ett tag nu.

Jag tycker att det är fruktansvärt sorligt att sitta här och läsa en massa

lögner och missupfattningar angående Amway.

 

Till att börja med så har jag läst en massa människor som har vart med i Amway en kort tid och tycks ha blivit illa bemött.Det finns även dom som känner sig "lurade" på pengar..Alla ni var vänlig och läs detta med öppna sinnen.

 

1. Det finns även rötägg till människor som arbetar med Amway precis som det finns på vilken arbetsmarknad som helst. Men det finns ingen som har tvingat er att lägga ut pengar på kassettband och olika seminarium. Det har ni valt att göra ALLDELENS själva.

 

2. Man blir absolut inte lovad guld och gröna skogar när man blir introducerad att se Amways äffärsplan. Personen som presenterade Amway för mig,sa KLART OCH TYDLIGT att det är hårt arbete och så kallade frammåt skjuten belöning som gäller här.Arbeta nu för att få resultat i framtiden.Att göra detta kräver TÅLAMOD

 

3. Det finns ingen vad jag vet någon som har påstått att Amways produkter är på något sätt billigare än produkterna som finns i vanliga äffärer. Jag använder Amways produkter dagligen och jag finner dom mycket bra och prisvärda. Dessutom så känns det tryggt för mig att veta att produkterna inte är djurtestade,tillverkade av barnarbetare i nått 3-världen land.Dessutom är dom väldigt miljövänliga. Det tycker jag det är värt att tänka på. Och börjar det då närma sig slutet av månaden och man har det jättekrisigt med pengar, och tvålen på handfatet börjar ta slut. Så finns det väl ingen som tvingar dig att beställa en tvål från Amway. Köp den vart du vill!!

 

4. Vi arbetar inte på något sätt genom att ÖVERTALA människor att gå med i Amway. Vi söker efter människor som VILL göra detta dom andra får göra vad dom vill med sina liv!och jag har aldrig kallat någon för förlorare bara för att dom tackat nej till Amways affärserbjudande.

Jag önskar folk ett lyckligt och bra liv vad dom än väljer att göra.

 

5. Personlighetsförändring..Ja givetvis så förändras man ju mer/mindre som person om man gör nånting som är annorlunda. Varför en del människor blir annorlundare än dom var tidigare innan dom började arbeta med Amway är för att man bland annat får lära sig att tala inför publik!(en del människor blir mindre blyg tex)

Det finns absolut ingen utbilding i Amway som lär människor hur man ska kunna ÖVERTALA FOLK att börja med detta. OBSERVERA PUNKT 4!

Vi vill inte arbeta med folk som inte vill göra detta förstår ni väl själv.

Annars hade det aldrig fungerat.

 

Jag vill avsluta detta inlägg med att säga att jag förstår att människor är skeptiska angående Amway. Det var jag själv i 6 månaders tid. Tills jag lärde mig hur det fungerar. Ha absolut ÅSIKTER människor! men utforska

Amway personligen,grundligt!(och allt annat för den delen också) innan ni yttrar er. Hoppas ni alla har det bra oavsett om ni sysslar med Amway eller inte! p.s ingen är en förlorare.En riktig vän hälsar en lycka till även om han/hon hatar Amway och absolut inte vill att man ska arbeta med det! MVH/Frida =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Skapad
  • Senaste svar
2. Man blir absolut inte lovad guld och gröna skogar när man blir introducerad att se Amways äffärsplan. Personen som presenterade Amway för mig,sa KLART OCH TYDLIGT att det är hårt arbete och så kallade frammåt skjuten belöning som gäller här.Arbeta nu för att få resultat i framtiden.Att göra detta kräver TÅLAMOD

 

Blev du inte lovad guld och gröna skogar???? Det hart alla andra som de försökt värva blivit lovade. Bäst att klaga på din upline.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev du inte lovad guld och gröna skogar???? Det hart alla andra som de försökt värva blivit lovade. Bäst att klaga på din upline.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Varför ska jag klaga på min upline? Allt han sa var ju alldeles korrekt?

Det säger dom ju även på sk Open(öppna möten som hålls runt om i världen) Det här är ingenting du gör på en dag.Det kräver ansträngning och tid!(Har ni tänkt på att det faktiskt kan finnas människor som gått på sådana 1 gång som har missuppfattat en del saker) ?

Man kan inte lära sig allt om amway på ca 60 min.Ett Open är ca 60 min.

Det är som att jag skulle tro mig kunna Franska bättre än en Fransman efter en 60 min språk-kurs i Franska.Lite baklänges

 

Märks att du inte verkar veta någonting om Amway. För hade du gjort det hade du vetat att man inte tjänar en enda krona på att som du vill kalla det "värva" folk. Jag kan hålla på "värva" folk tills jag dör. Blir inte en penning rikare för det. Det är inte som bygger upp en inkomst.

 

Jag försöker inte försvara Amway.Det är inte det som är min mening..

Jag vill bara att om Amway ska kritiseras så ska det ligga 100 % sanning bakom kritiken. Annars framstår man som kritiker bara okunning och dum.Det gäller också allt annat i världen som man vill kritisera.

Bättre att vara kunnig å dum än okunnig..

 

Varför så agra när man disskuterar detta ämne? Tycker det vore nice

om vi kunde disskutera detta öppet och med bättre attityd.Även jag!

hehe =)

ha det fint! /Frida

 

Läs med alla sinnen öppna!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför så agra när man disskuterar detta ämne? Tycker det vore nice

om vi kunde disskutera detta öppet och med bättre attityd.Även jag!

 

En anledning skulle kunna vara att det finns oändligt många värvningstrådar för alla möjliga mlmföretag och hittils har ingen varit så värst intresserad och det börjar väl bli lite tröttsamt. Vet förövrigt inte varför just e-forum är så populärt bland mlmare.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kan förstå att du tycker att det är ett pyramid spel och att man är kritisk till idén. Men som med allt annat ska du tjäna pengar måste du jobba för det . Om du inte är intresserad åp att läga tid på det kan du inte räkna med att får så mycket pengar.

 

Första ledet i hela org. är att du vill ha biligare kvalitets produkter hem levererat till dörren. Nästa led är, att om du med tid som insats väljer att satsa för att få pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amwayfantasten har reggat ännu ett nick och fyller på en urgammal tråd i tron att ingen fattar att det handlar om en ensam(?) stackare under ett flertal signaturer. Varför jag anser det?

 

Jag tittade nämligen en gång på några av de signaturer som haussade Amway i den här tråden och såg ett mönster: De flesta hade ett eller några få inlägg i denna och enbart denna tråd som enda instats på eforum. Vanligt var det också att registrering och inlägg skiljde sig med bara minuter, som 8742 här. Många skrev dessutom likadant.

 

Det vore kul om nån moderator så här i sommartorkan kunde titta på hur många olika IP-adresser Amwayfolkets inlägg kommer ifrån.

 

Gissningsvis inte så många...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag kan förstå att man blivar lite irreterat övar att någon bruker detta forum som rekruterings site. Detta forum är till för att man kan utväxla meningar och pröva att få ett seriöst svar. Tyvärr är där någon där inte kan giva detta utan att komma med taskige kommentare.

Vis man vill veta något om ett MLM företag kan man kolla på www.mlmreview.com eller i given tillfälle http://www.mlmreview.com/mlmreview/amway112.html

Vis man har den ide att tupperware, coca-cola, mercedes, inware, matenique, m.m. är involverat i pyramidspel eller andra kriminela företag är där ingen hjälp att hämta. Vis man där imot är intresserat i att kolla op om Amway är fupp kan ni kolla med 80 olika regeringar samt FN där har godkendt Amway som legalt företag sedan 1959. Jag är INTE intresserat i att "signe" någon där läsar detta forum. Där är många useriösa "mlm" företag i dag så det är smart att vare lite skeptisk, men det är dumt att för skeptisk. Jag vet också att många som inte har hvad där skal till i denna business fölar sig lurat och skrivar ont om allt hvad där har med MLM att göra. Du kan inte sitte på din r.. och inkassera penge, det krävar ett stort arbete som alt annat. Ni får ursäkta min stavning men jag är dansk och hållar på att lära mig det svenska språk.

Ni kan kalla mig hvad ni vill det bitar inte på mig, det säjar därimot något om är själv "nice things happen to nice people"

 

Hoppas att ni hittar hvad ni sökar.

M.v.h.

Chris

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att ni hittar hvad ni sökar.

Vis man vill veta något om ett MLM företag

 

Vad i hela världen får dig att tro att någon här önskar ha nånting med MLM att göra?

 

Jag kan förstå att man blivar lite irreterat övar att någon bruker detta forum som rekruterings site.

 

Det är ju helt uppenbart att du inte fattat nånting.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckar det är ganska skojt att du säjar det är JAG där inte fattar. Titta lite på hur lång den här tråd är och säja en gång till att ingen vill ha något med MLM att göra. Det ser ut till att ni tänkar mera på det end jag. Den enda skilnad är att jag tjänar penga på det. Du kan då pröva att titta på den första tekst över detta ämne, UPS denna tråd är startad av en där är intresserat i MLM. Du kan garanterat hitta på något mera gennomtänkt att säja, jag ser fram till att höre ifrån dig igen. Sedan dit inläg här 3 december 2002 12:17 har du vist interasse i MLM efter som du skrivar om det här hela tiden, eller hur? Är det fortfarende mig där inte fattar? Läsar du hvad folk skrivar eller bara hvad du skrivar? Jag hoppas att du blivar gott betalt för det. Det jag menar med "Hoppas att ni hittar hvad ni sökar" är att jag hoppas att ni hittar riktig seriös information av någon där vet hvad de pratar om och inte av en liten arg person där är negativ om alt och bara babblar för att syns intressant. Men du kan få dina ord tillbaka...

 

Det är ju helt uppenbart att du inte fattat nånting

 

[inlägget ändrat 2005-10-19 12:28:21 av iboweb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iboweb,

 

Angående din anmälan av Pentti H:s inlägg, han är inte anställd av IDG men han är en respekterad och trogen medlem på Eforum. Jag som moderarar denna kanal på Eforum är inte heller anställd av IDG men vill du kontakta forumansvarig på IDG når du honom på erik.junesjo@idg.se

 

Nu är det som så att varken jag Pentti eller någon annan av Eforums mer aktiva medlemmar är interesserade av MLM. Att skriva i en tråd som handalar om MLM är inte det samma som att intressera sig för MLM. Om vi nu ändå skulle ha ett intresse av MLM så består det intresset av att upplysa folk om att de enkla förtjänsterna inte är så enkla och att vänner är bra att ha som just vänner och inte som kunder.

 

En annan sak som MLM-förespråkare ständigt bryter mot är att Eforums regler förbjuder reklam inklusive reklam för MLM.

 

[sH] - moderator för Rykten, myter & kedjebrev

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ljuder lite konstigt att säja att man inte intressera sig för MLM när man har brukt tid på att argumentera imot det i 3 år.

Men eftersom ni inte kan ta det seriöst kan inte jag heller ta er site seriöst.

Så till er stora glädje vill jag inte komma här mera.

Utbildning är, ni skulle pröva det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dom värmande orden SH. Men på ett sätt har den där pyramidmänniskan rätt. Jag borde inte ha svarat och gett mer näring åt trollen.

Ber om ursäkt för det.

Varför inte bara radera mitt (svar) och följande inlägg och låt denna tråd lägga sig ner och dö.

 

[inlägget ändrat 2005-10-19 20:50:48 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Godafton!

NI som hävdar att Amway är en bluff har otroligt mycket fel och borde nog läsa på lite innan ni gör era fåniga uttalanden.

Jag och min far Tjänar relativt stora summor på denna affärsidé, vi har även vänner som tjänar över en miljon kronor i månaden

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godafton!

 

NI som på denna tråd har skrivit hur dåligt amway och network21 är

skulle jag vilja fråga vart ni fått eran fakta och era åsikter ifrån.

Jag och min far har arbetat med amway i snart 3år och våran månadslön var ibörjan inte så hög men N21 har utväcklat ett unilt system som gör att man tjänar stora pengar om man vill

(men detta efter ca 4år)

Vi har vänner so tjänar över 1000000 kronor i månaden på sin värksamhet och det är väll inte fy skam eller?

Alla ni som talar illa om amway borde sluta med det innan i har blivit visade planen minst 2 gånger.

 

/Sebastian:thumbsup:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Då tycker jag att du ska kolla upp omsättningen igen för det går upp och ner i sykler för Amway och kurvorna tyder på nedåt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dom bara!!! Jag blev bjuden på ett så kallat 21 möte med Amway jag fick inget veta innan och på mötet blev jag inte smartare. Det är helt klart tydligt att produkterna står inte i fokus utan det är medlemmar de är ute efter. Den stora grejen är att man ska gå på möten som självklart kostar pengar samt köpa utbildnings paket. Tro inte på detta för du får inga vänner kvar när du har utnytjat hela släkten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm!! Vem fan bryr sig i ett forum om korrekthet i stavning och pungt komma tecken mm. Det är för i FN ingen bok som ska skrivas här.Orkar man inte läsa en eller fem rader utan rätta stavningar och täcken så skit i att läsa. Skit enkelt. He he he Du är bra dum du :)

 

Ha en bra dag Mr Snobb

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här tar vi till personangrepp. Undrar vem som borde läsa på Eforums regler lite mer...

 

Bättring, annars riskerar du att varnas.

 

[sH] - moderator för Rykten, myter & kedjebrev

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag fick höra att det skulle ta 2-3 år. Sen är det ju inte fel att de har en massa mirakelkurer. En av de som försökte värva mig berättade att han hade haft problem med huden och varit hos en hudläkare utan att det hade hjälpt men när han provade Amways produkter så försvann problemen helt. Då borde det väl räcka med ett mirakel till för att Amway ska bli helgonförklarat;-)

Det är inte illa att kunna vara en av Sveriges bäst betalda personer utan att man någonsin läser om personen eller hans/hennes inkomstkälla.

Måste dock vara lite trist att tjäna sina pengar på smärta;-)

Ni som tjänar så bra, kan ni inte skicka ut informationen från taxeringskalendern om dessa personer till oss fattiglappar så vi får se att det verkligen är sant?

/Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags igen. Regga en signatur och minuten senare skriva denna signaturs enda inlägg någonsin på Eforum.

 

Den här tråden är inte bara en av de äldsta på Eforum. Det är utan tvivel den tråd som innehåller flest inlägg från engångssignaturer. Många av dem skriver dessutom på samma sätt som Freddelur.

 

Kan ingen låsa tråden så vi får stopp på det här tramset och ett levande forum igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Som rätt ny i Amway går jag ut på nätet för att söka efter information och jag möts av både trevliga och mindre trevliga kommentarer. Och det är bra! Men jag är jag och jag vill själv undersöka saken. Har haft turen att ha varit med ett tag och jag är supernöjd. Jag har också trott i början att det handlar om "sekt" verksamhet eller bluff i pyramidspel stil, men efter att ha undersökt, lyssnat med öppet sinne och analyserat, har jag insett att så är det inte.

 

Följande erfarenheter har jag:

* Är ensamstående mor och jag räknar mina ören VÄL – ingen drar mig vid näsan.

* INGEN har lovat mig stora pengar, med det de lovar är bra produkter av kvalitet och miljövänliga.

* Har fått enorm mycket hjälp och vår egen pipeline är toppen, har börjar lära känna nya människor från olika kulturer och jag känner mig redan rik.

* Jag har inte köpt mer en enda bok, men den är mycket bra och jag vill ha den, men annat material får jag låna från teamet.

* Det är ett teamwork, men vi är egna företagare inom det.

* Har varit med i många liknande affärsidéer för jag har alltid letat för något som fungerar, för jag vill lyckas och det kommer jag att göra.

* Oavsett vilken egen företagare man pratar med får man veta att det är jobb som skall göras och det går inte att komma någonstans genom att sitta och rulla tummarna.

* Min pappa har nyligen förlorat 50000:- över en natt på idiotaktier, själv investerar jag otroligt mycket mindre och gläds av bra saker.

* Det är tufft i början och pirrigt MEN superkul.

* Jag jagar INTE folk utan vill komma åt människorna, de få som finns där ute, som verkligen vågar prova på något nytt och tror på att förnedringar kan vara bra.

* För att lyckas bör man ha en lång lista av folk man känner, men var och en av oss känner mer folk än vi tror.

 

Starten är tuff och pirrig

Jag skulle ringa en väninna som jag hade för ca 10 år sedan, då vi bodde på samma ställe och umgicks mycket. Och det var det värsta av allt, pirrigt som tusan. Äntligen hade jag en rejäl anledning att på nytt ta kontakt men tänk om hon tror att bara därför jag ringer – för att sälja! Hon blev superglad, var inte alls intresserad av att vara med men jag fick tillbaka min kompis. Alla vi har alltid ett val: att se det hela negativt eller positivt. Hon sa så här:

 

”Vardagen är tuff för oss alla och vi glömmer bort att höra av oss och sedan fortsätter vi vidare i våra spår. Jag är jätteglad att denna anledning fick dig att ta kontakt med mig igen, var inte orolig att jag känner mig utnyttjad., jag önskar dig att lyckas.”

 

Och det kändes LJUVLIGT! Samma sak hände med de andra två jag inte träffat på många, många år.

 

Att vara med i Amway eller för den delen vilken e-handel som helst kräver att man själv har sina mål/drömmar och jobbar mot dessa, att man just vid denna tidpunkt är tillräckligt öppna. Det finns ingen boss som kollar om du gjort ditt jobb eller ej. En del av oss är lämpade för en sådan uppgift, en del inte. En del av oss är hungriga som tusan på det som är nytt och annorlunda, en annan del av oss är redan mätta och vill bara vara. En del söker utmaningar, en del lutar sig tillbaka och bara njuter av det liv de har och är jättenöjda. ALLA GILLAR INTE GULT! men detta innebär inte att det är fel på dem. Men de som är engagerade, som klistrar sig fast vid sina team medlemmar som faktiskt lyckats, följer visa välbeprövade affärssätt, de lyckas, och de människorna får också mest hjälp. Är det så konstigt egentligen?

 

Jag tänkte på mina egna studenter som kom till kemikurserna då jag var doktorand och jämförelsen va inte helt tokig.

 

”Varje år fick vi in 4x165 st studenter som skulle läsa första kursen i kemi, 165/termin. Ingen av de var dum, eller lat eller nonchalant men det var ytterst FÅ av dem som hade en enorm driv i sig och ville sluka allt de kunde av läraren. De frågade efter andra böcker, sajter, utlandskontakter de kunde söka sommarjobb hos osv.

Jag som faktiskt ÄLSKAR detta fantastiska ämne lägger automatiskt mera tid på dessa få. Jag gör det inte av den anledningen att jag gillar dessa bäst och de andra struntar jag i, jag gör det för att deras intresse kittlar och utmanar mig i min personliga utveckling och utvecklingen av själva ämnet. Helt plötsligt hittar jag folk som vill lyssna till det JAG tror blint på, till det jag uppskattar och gillar att blir ännu bättre på. Jag hittar folk som uppmanar mig till diskussioner jag inte tänkt på tidigare, söker nya svar eller tänker annorlunda – jag finner utvecklingen. Och jag NJUTER av chansen.

 

Jag VILL fortsätta med Amway. Jag gillar deras saker och jag har inga problem att pröjsa lite mer för bra kvalitet. Har aldrig varit typen som jagar extrapriser. Jag vill inte ha massor av saker med det jag har ska vara dryga, av hög kvalitet (enligt mina egna bedömningar) och få till antal. Jag köper aldrig 5 st av samma sak bara för att det är billigt.

 

Kvalitet BÖR kosta, liksom utbildning BÖR löna sig.

 

Gå bara in på Apoteket och kolla deras egna produkter där forskning står till grund – t.ex. skönhetsprodukterna. De ÄR DYRARE än de flesta andra i ICA, Lidl, Netto o s v, och det skall vara så. Jag vet hur många timmar, dagar, veckor, månader ett experiment kan ta, vilket slit som ligger bakom om man nu vill vara så nära sanningen som möjligt. Jag vet hur tufft det är för bönder att skapa ekologiska produkter och hur lite betalt de får för det slit som det kostar. Jag vet att om man vill skapa produkter som är miljövänliga så långt möjligt bör man använda sig av ekologiskt odlade grödor, jag vet vad som krävs att omvandla dessa rena produkter till tvättmedel, diskmedel, kosmetika och annat. ALLT kostar enorma pengar och tid att göra och människor som är väldigt duktiga och kunniga på område. Jag har lämnat forskarvärlden för jag tycket in inte om tempot – det passade inte mig. Jag är läraren, jag vill lära ut, öppna sinnen på folk och lära de att tänka kritiskt och tro på sig själva. Mitt ansvar är enormt och jag älskar det, jag älskar dessa underbara varelser som är på väg in i vuxenlivet med alla förändringar som det innebär. Och jag älskar utmaningar och förändringar – är aldrig rädd. Innan jag ger upp jobbar jag stenhårt men finner jag att det man får ut INTE är värt, att jag förlorar mig själv eller min själ då SLUTAR jag med det. Det är alltid JAG som måste veta vem jag är och vad jag vill och vad det får kosta. Så var inte rädda. Man kan alltid säga nej sedan utan att behöva bli vitter eller vara avundsjuk att någon annan kanske får ihop mer pengar än jag. Så kommer det alltid att vara – jag är glad för dem som lyckas de förtjänar säkert det. Att definiera ”att lyckas” är ytterst personligt.

 

Jag önskar er ALLA, oavsett vilken väg ni tar, vad ni väljer att göra, att lyckas på det sätt så passar er bäst! Jag hoppas ingen känner sig kränkt av mina ord. Jag menar bara förklara min syn på saken angående Amway. Ni får gärna skriva till mig men jag ber er att inte angripa mig. Jag har rätt liksom alla ni där ute att välja det jag själv tror på, då jag har mina egna livserfarenheter och kunskaper

 

Hälsningar Camelia

 

P.S. Hur mycket jag tjänar? Skulle jag säga det skulle du inte tro mig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Min åsikt om affärer skulle vara att inte ställa frågan rätt ut i ett forum på Internet, de svar du får här kan aldrig vara logiska eller tas på allvar.

 

Ett exempel.

Jag har en kompis som tycker mycket om nästan allt, en väldigt trevlig person då jag föredrar raka puckar och inte mesigt prat.

 

Men..men.. Jag skulle ALDRIG be honom om ett ekonomiskt råd. Varför? Han är alltid pank!

Jag pratar aldrig mina bankärenden med grannen som inte äger fonder eller aktier. Inte ens bankmannen som kan jääätte mycket om aktier men hans personliga portfölj går åt pipan.

 

Oj kom bort från ämnet med mina sanningar. Jag har alltid tagit mina egna beslut och kommer göra det framöver också. Men behöver du råd? Fråga någon som vet eller har pengar.

 

Fråga inte en socialdemokrat som grinar efter valet, fråga inte en moderat heller, jag har märkt efter att ha arbetat med Internet i över 10 år att här står det lögner om allt möjligt. Det är charmen med Internet.

 

Därför, lyssna inte på Internet... Du har såklart en hjärna som oftast tycks vara bättre/smartare än den stora massans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha... Kommer nog alltid skratta åt folk som stämplar grupper av personer som arbetar seriöst som "sekt". Jag hoppas du inte fick för stora biverkningar när du besökte "sekten" du jämför med.

 

Jag har turligt nog ALDRIG varit på ett "sekt" möte men är väldigt intresserad av att höra vad som händer där.

Och snälla du med inlägget innan, prata med din mamma!

Säg vad du tycker!

Skyll inte på omständigheter om du inte klarar av situationen.

 

Internet är underbart men välj inte att fråga personer som sitter framför datorn och kanske är brottslingar eller psykiskt skadade, vill du ha råd från folk du inte känner utan vetskapen om vad dom har gjort tidigare i sitt liv?

 

Vad blir du om du tar råd från med dåligt inflytande? Smartare?

Tänk själv eller följ den stora massan.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...