Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amway, bluff eller nått att ha?


Zwappy

Rekommendera Poster

Tjabba !!!

Jag har fått ett "erbjudande" om att bli ekonomiskt oberoende. Det låter väl inte dumt. Problemet är bara att det låter för bra för att vara sant. Väldigt mycket pyramid över det osv. Nån som har några erfarenheter om det, Amway alltså. Ventilera dina erfarenheter.

 

MVH Zwappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Skapad
  • Senaste svar

 

Troligen nåt liknande som Herbalife kör med... dom säljer ju massa hälsokrafs, men det är troligen den närmast pyramidliknande rekryteringen som drar in pengarna... tyvärr lagligt eftersom det inte anses som pyramidspel... Nätverksmarknadsföring är väl vad det kallas... mitt råd är att hålla sig så långt borta från det som möjligt.

 

Alla som lovar "ekonomiskt oberoende" ska man vara på sin vakt för. Har själv fått flera mail om sånt.

 

Amway verkar, iaf om man går till det som står på deras hemsida, vara väldigt likt Herbalife.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som med alla pyramidliknande saker så gäller det att vara först. Om du är först inom ditt (populationsmässigt tillräckligt stora) område, och du anser att du är bra på att övertala folk att gå med, då kan du göra ganska mycket stålar. Om du däremot bor på ett litet ställe, där det redan finns flera Amway medlemmar så är dina chanser att få något av kakan väldigt liten.

 

Stålarna kommer ju in på två sätt:

Genom att värva medlemmar och genom att du/dina värvningar säljer produkter från Amway. Enligt vad jag har hört så lär det på produktsidan ha tillkommit många intressanta märken till bra priser, vilket till viss mån kan kompensera för en "mer mättad" marknad.

 

Jag blev erbjuden att gå med för 2 år sedan, och tackade då nej pga att jag kände att marknaden var mättad där jag bor samt att det då inte fanns några produkter att sälja.

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
livsnjutaren

 

Amway börjar få in mycket produkter och det är många som börjar tjäna mycket pengar där.

Jag själv vill gå med men vet inte till vem jag ska vända mig.

Kan du hjälpa mig?

Det som är bra med Amway är att alla har lika stor chan att tjäna stora pengar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ville gå med i Amway detta är lätt ordnat maila mig på kastyxa@hotmail.com så ska vi nog kunna ordna det

Mvh Åsa

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Tja...

 

Har haft möjligheten att jämföra många olika koncept som alla ser likadana ut på ytan. Dock har jag sett till att skrapa lite på den också, och det är då man ser skillnader. Det grundläggande som skiljer detta koncept från andra, tycker jag, är det etiska. Jag tjänar inte pengar på mina vänner och först in hjälper ingen.

 

Det är inga snabba pengar, och den som tror det blir garanterat besviken.

Jag är ingen försäljare och kommer aldrig att bli. Det är en stor fördel här. Var annars är det så?

 

Men innan man uttalar sig om pyramidspel och dyl så ska man nog undersöka det en hel del noggrannare, och inte dra alla koncept över en kam...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry jag svarade med ett nytt inlägg istället, i vilket fall som helst så finns det hur mycke som helst att läsa om Amway(som ligger bakom Network21 och Quixtar)!Både deras egna sidor och en ganska massiv kritik. Sök på Amway på tex www.google.com och gör både en sökning på alla sidor och en svensk sökning.

Jag har kollat det mesta de sista veckorna pga ett värvningsförsök.

När du läst lite så går du nog inte heller med, men enligt Amway är nog detta bara propaganda , skrivet av folk som misslyckats som distributörer....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan lägga till en artikel i ICA-kuriren som behandlar ämnet kortfattat: www.icakuriren.se/artikel.html?id=8640 (även 8642 hör till ämnet)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

 

hej livsnjutaren vill du komma ikontakt med någon som kan hjälpa dig i gång så kan du ta kontakt med mig mitt namn ä fredrik du kan mail mig på Gorilla1980@hotmail.com

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärp er, detta forum är inte någon rekryterings plats för bluff företag.

 

Och ja, MLM ÄR bluff verksamhet,till och med USA börjar myndigheterna granska detta.

 

[inlägget ändrat 2002-05-14 07:47:06 av xyz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

det ska inte du lägga dig i om du själv inte ycker om det och inte fattar vad det är och vad det kan ge men du kaske redan har så mycket pengar och mycket fritida att du inte bryr dig eller så går du kanske på sos bedrag ochlever på staten då får du ju både fritid och pengar utan att behöva göra något speciellt men du kansek trivs med att få betalt utan att arbeta för vad du gör medan det finns mäniskor som vill det och med tanke på att bill clinton själv har sakt att MLM företagen är det som just nu starker USA´s ekonomi så tror jag inte riktigt på vad du säger

men du kan ha ett underbart instänkt liv istället för att gå vidare ochj undersöka ny väger eller så har du redan gjort det och är sur och ledsen över att du misslyckades men du vet att det finns dom som har lyckats men dom föllde systemet som finns för att lyckas men inte du

MVH en glad IBO

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad svamlar du om ?

 

Patetiskt, ja nu känns det verkligen som en seriös verksamhet då sådana du finns där.

 

Nej jag har inte prövat däremot har jag varit dum nog att ta programmerings uppdrag åt dylika firmor.

 

Vill man slösa sitt liv på sådana här saker istället för att skaffa en riktig utbildning och ett riktigt jobb så får ni väl göra det men eforum är inte nåt rekryterings forum för dessa bluff företag så håll er härifrån.

 

[inlägget ändrat 2002-05-14 16:59:55 av xyz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo det jag svamllar om det är att du kastar skit på ett företag och en ide so mkan hjälpa mäniskor ifrån viklen samhälls klass dom än kommer ifrån att upp något med livet och inte bli lurade som alla tror att det är men du säger att det är bluff och båg men du har itne tagit reda på fakta om det. utan tagit programerings uppdrag vad säger det om ett företag och deras koncept

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört talas om stor bokstav i början på meningar, komma och punkt? Inte? Då kan jag tala om att det är sådana saker som underlättar för folk att orka läsa igenom en text.

Att sedan använda sig av styckeindelning och korrekturläsning får kanske anses som överkurs...

 

Bill Clinton själv? Han är inte ens president i USA längre. Förresten, ge mig en källhänvisning till när han sade detta om MLM-företag...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-16 08:30:27 av [sH]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja det kan jag väl inte säga att jag är den bästa på att göra men bara det säger ju att alla kan bygga en sådan affärside du behöver inte vara bäst på att varken skriva eller stava

 

men om du går upp glnds, herbalifs, direct seling asociessions, hemsidor och undersöker företgens ider och koncept så ska du se att det sår på istort sätt alla företagens sidor men vad spelar det för roll om han är president idag

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glnds, herbalifs, direct seling asociessions

Skulle det vara din källhänvisning? *lol*

Ge mig en länk... Till en mer opartisk källa. Deras propagandasidor är inte seriösa.

 

Herbalife är ju för övrigt rena sekten och om man ska tro hälften av vad Amways kritiker skriver så kan nog den organisationen kategoriseras dit också.

 

MLM är lurendrejeri och att du sedan försöker lura in fler i fällan för att förhoppningsvis tjäna lite pengar gör ju inte saken bättre.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, gå gärna in på www.direkhandeln.org och se vilka Mlm företag som finns med. Angående artikeln från Ica kuriren finns flera sakfel, bland annat om att det ska bli olagligt med nätverksmarknadsföring. Detta stämmer inte, därför denna verksamhet har funnits bland annat i England & Tyskland sedan 70-talet. Konstigt att dom ska komma på att förbjuda verksamheten när den kommer till Sverige... Det är bra med negativ kritik. Då vet man att man gör skillnad, fortsätt med ert goda jobb!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amway har funnits sedan 1959. Omsättningen har blivit större sedan 1978. Pratar vi om samma företag? Varför fungerar inte länken? Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför fungerar inte länken?

 

Länken fungerar, man klickar bara på den. ;)

Vad får du för felmeddelande?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 veckor senare...

gorillan

du är ett perfekt exempel på mlm-företagens sektliknande metoder att värva nya "säljare". du smörar in dig hos nya offer och lovar guld och gräna skogar, och kastar skit på såna som inte vill eller inte har lyckats. mlm-företagen är helt sjuka, mellan 1-2% lyckas med att tjäna dom stora pengarna, amway stämdes för sin vilseledande reklam i usa och dom var tvugna att ändra i sina böcker och kasetter, i usa och england...... inte sverige

hur mycket tjänar du i månaden genom amway?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...