Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärm helt grön vid start och flimmer på skärm o bilder


mariannes
 Share

Rekommendera Poster

Jag menar så att datorns skärm aktiveras. Problemet är att inget fungerar nu så länge datorns lock är öppet.

Såg ett annat inlägg från Fiskerman om energisparläge som inte fungerar. Och en idé om att kolla på aktivitetshanteraren. Hann dock inte dit denna gången förrän det låste sig igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar så att datorns skärm aktiveras. Problemet är att inget fungerar nu så länge datorns lock är öppet.

Såg ett annat inlägg från Fiskerman om energisparläge som inte fungerar. Och en idé om att kolla på aktivitetshanteraren. Hann dock inte dit denna gången förrän det låste sig igen. 

Nu fick jag till med fram kommentaren viloläge på skärmen innan stängning.

Vad jag hade gjort var att jag gick in och tog bort all mina "aldrig' o valde diverse andra tider plus omstart. Nu har jag låtit verket vila lite.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Mikael63 skrev så har problemet i ett annat fall visat sig bero på att datorn överhettas. Pröva om datorn fungerar bättre om du öppnar ett fönster och ställer datorn på fönsterkarmen så att kylningen förbättras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-11 08:13, skrev Cecilia:

Som Mikael63 skrev så har problemet i ett annat fall visat sig bero på att datorn överhettas. Pröva om datorn fungerar bättre om du öppnar ett fönster och ställer datorn på fönsterkarmen så att kylningen förbättras.

Hej!

Det senaste är att laptopen gick helt plötsligt igång exact vad jag gjorde vet jag inte.

Jag gick in och ändrade på energisparinställningarna och ändrade till olika tider osv.

Samt hade ändrat projiseringen till laptopen istället för ext skärmen. 

Nu är den igång och sätter sig i strömsparläge/eller viloläge efter en tid utan aktivitet. Sedan om jag inte använder den igen så kan den lägga av. Men går igång igen. 

Jag har flyttat 7 dagar på uppdateringarna. Kanske behöver lägga till ytterligare 7?

Såg att det är en beta uppdatering på gång till w10. Och officeuppdateringar.

Jag har ju beställt en ny dator men kommer behöva komma in här medelst fixar den nya?

Jag har svårt att fixa till med mera kylning får kanske lägga denna på en stol eller nåt framför balkondörren det är vad jag kan göra. 

Till och med grönflimret är borta, kommer bara precis när jag öppnar och försvinner sedan. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@mariannes Om du vill ha koll på temp i datorn kan du ladda ner programmet Core Temp.

Du kan läsa här

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mariannes:

Jag har svårt att fixa till med mera kylning får kanske lägga denna på en stol eller nåt framför balkondörren det är vad jag kan göra. 

Grillgaller, gärna vinklade, under bärbara datorer förbättrar kylningen.

 

1 timme sedan, skrev mariannes:

Såg att det är en beta uppdatering på gång till w10.

Vad menar du med det?

Betaversioner är inget som ska skickas ut till vanliga användare utan då ska man ju vara Windows Insider och vara beredd på diverse problem som t ex kan göra att man måste ominstallera Windows.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Då kan jag väl glömma detta. Infot var väl menat då för insiders. 

Undrade själv också. Ska gå och kolla igen vad där finns att uppdatera. Tänker bara ifall denna lägger av mitt i. Men det kanske inte gör så mycket?

 

17 minuter sedan, skrev Cecilia:

Grillgaller, gärna vinklade, under bärbara datorer förbättrar kylningen.

 

Tack, bra idé!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
2020-12-16 12:11, skrev mariannes:

OK. Då kan jag väl glömma detta. Infot var väl menat då för insiders. 

Undrade själv också. Ska gå och kolla igen vad där finns att uppdatera. Tänker bara ifall denna lägger av mitt i. Men det kanske inte gör så mycket?

 

Tack, bra idé!

 

Knacka i trä; efter att lagt grillgaller under har det gått som smort...

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...