Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CPUn går på max hela tiden


canardlover

Rekommendera Poster

Försöker väcka liv i en seg Lenovo H505s åt en bekant. Har städat med Ashampoo WinOptimizer och uppdaterat Win 10 till 1809. C-disken är bara fylld till 20% och nyss defragmenterad. Trots detta går CPUn alltid på 99% på "tomgång" utan uppkoppling till nätet vilket förvånar mig. Vad borde vara normal CPU-användning på "tomgång"..?? Vad göra..?.Alla tips mottages tacksamt...Med vänlig hälsning/ 

CPU-99%.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som någon uppdatering ligger och spökar samt att ev. antivirusprogrammet jobbar hårt. Kan du inte prova att avinstallera Avast. Det inbyggda antivirusprogrammet i Win10 duger bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Det ser ut som någon uppdatering ligger och spökar samt att ev. antivirusprogrammet jobbar hårt. Kan du inte prova att avinstallera Avast. Det inbyggda antivirusprogrammet i Win10 duger bra

Sagt och gjort, nu blev det bättre flyt i maskinen. Jag kör min egen dator med bara Win Defender och det funkar bra...TACK Pelle..?

CPU-22%.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev canardlover:

Sagt och gjort, nu blev det bättre flyt i maskinen. Jag kör min egen dator med bara Win Defender och det funkar bra...TACK Pelle..?

CPU-22%.PNG

Om man läser de antivirustester som publiceras här då och då så har ju Microsoft hunnit ifatt de stora drakarna. Det är väl bara Kaspersky och något till som toppar och ibland har Microsoft till och med varit bättre på vissa delar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...