Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljuduppspelning


stenhyvel

Rekommendera Poster

Hej! Efter Windows uppdatering, inget ljud. Hur vet jag vilken drivrutin som är rätt? Kan fel drivrutin skada datorns prestanda?

Har en HP Pavilion 500-110eo stationär PC, kör Windows 10  Version 1803 för x64.

Hälsningar

Sten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Enhetshanteraren? Finns "IDT High Definition" under Ljud-,Video- och spelenheter? Högerklicka i så fall på IDT och välj Uppdatera.

 

I nästa ruta klicka på "Välj drivrutin som redan finns på datorn". I nästa ruta klicka på "Låt mig välja från en lista........

I nästa ruta klicka "High Definition Audio Device" inte IDT High Definition ....... (om den finns där) och sedan Nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat inställningarna för ljudet. Enklast högerklickar du på högtalarikonen och väljer ljudinställningar. Titta så att det är högtalarna som är markerade. Du har även en felsökare där som du kan köra

Börja där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenhyvel: Jag ser att du har reagerat på mitt inlägg. Betyder det att du har fått ljudet att fungera nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Ja! Tack ska du ha vertpre! Det sa bara 'PLOPP' så var ljudet där igen! Jag har försökt på olika vägar i en vecka men inte funnit svaret … förrän jag kontaktade eforum! Hade nog inte vågat trycka utan att jag fått 'OK' från er! Häftigt! Önskar dej en fin kväll. Gud välsigne dig! / sten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...