Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ANFALL IRAK!


Sasja

Rekommendera Poster

jag tror att man fattar ett bättre beslut när inte ens bekanta berörs i dessa sammanhang.
Hahaha det var det dummaste och minst genomtänkta jag läst på länge. Du verkar mena att det är helt okej att fatta beslut där oskyldiga drabbas hårt, så länge det inte drabbar de som man känner osv... Usch säger jag bara... :(((

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-16 23:46:14 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Skapad
  • Senaste svar
Jimmie Pettersson
Kärnvapen är ju förstås helt okej, samt vapen med uran i som skadar området i hundratals år där de exploderar...

Det där med att utarmat uran ska vara farligt är inte vetenskapligt bevisat. Det är ungefär lika sant som att mobiltelefoner ger cancer. Ingen vet men man gissar mycket. Utmarmat uran används för vikten om jag inte minns fel. Väldigt hög densitet har jag för mig...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo att det främst är ett avlövningsmedel vet jag, men om man råkade dumpa det på nån vietcong gjorde det väl inte så mycket
Ett "avlövningsmedel" vars följder är att befoklningen i områdena drabbades hårt, och än idag lider. Tusentals barn föds vanskapta, och många dör i cancerrelaterade sjukdomar, direkt orsakade av detta jävla avlövningsmedel...

 

iofs var det väl mest amerikanske piloter osm handskades med det som blev drabbade.
Det var säkert även amerikaner som drabbades, men nog drabbades tusentals fler vietnameser... :(

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Såg ett program i helgen där en Irakisk man berättade om att hans fru och 1 av hans barn var kvar i Irak och han stödde kriget för han att han vet hur Saddam är...

 

Det var ju för en som du tydligen tycker: god saks skull.

Nu ska vi inte säga det på det sättet. Jag tycker att ett krig är ok om FN säger att det är ok.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar absolut ingen roll i vilket syfte det används. Det viktiga i sammanhanget är att det används.

 

Att jämföra det med mobiltelefoner är fel.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla krig är det man ska förhindra?!

Du ska inte tro att USA bara vill göra funktionstester på deras M16 ska du tro. Utan de vill uppnå något! USA påstår sig vara säker på att Irak har massförstörelsevapen. Och en Saddam med massförstörelsevapen känns som en dålig kombination. Jag litar fan så mycket mer på Bush än på Saddam.

 

Det verkar som om du tror att B & B är gudar med rätt att bestämma över hela världen. Vilken rätt har de att lägga sig i andra länders politik och tvinga på andra sina egna åsikter och värderingar?

Nej! Att tycka någon är en skitstövel och gud är inte samma sak. Men dessa två personer vet fan så mycket mer än oss två angående denna konflikt att det nästan känns löjligt att diskutera vem som har rätt.

 

Och har USA tvingat något annat land att tycka som dom?

 

Då hade du troligen varit lite mer seriös och påläst i frågan.

Givetvis!

 

Vem är det som kommer drabbas om det inte blir krig?! Kanske en massa amerikaner som får dra ner på sin bensinförbrukning lr nåt...

Hmm... vem är det som är ironisk?

 

 

Jag tror och hoppas att ditt inlägg bara var ironisk...

Nej

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Det spelar absolut ingen roll i vilket syfte det används. Det viktiga i sammanhanget är att det används.

 

Att jämföra det med mobiltelefoner är fel.

Njae, det handlar båda om strålning och om cancer så de är relaterade. Inget samband mellan utarmat uran och cancer finns, samma sak med mobiltelefoni.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för han att han vet hur Saddam är
Och varför behöver den mannens ord vara "sanningen"? Ni verkar tycka enligt sättet "säger en Irakier att det är så, så MÅSTE det vara så"...

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

silverzurfarn

 

Givetvis hoppas jag på en fredlig lösning,men

tyvärr tror jag att Bush redan har bestämt sig,

han vill ha krig mot Irak, han vill avsluta det

han pappa George Bush Sr påbörjade men inte

fick avsluta.Och som vanligt i ett modernt

krig blir det den irakiska civilbefolkningen

som får betala priset,i form av fortsatt

lidande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Och varför behöver den mannens ord vara "sanningen"? Ni verkar tycka enligt sättet "säger en Irakier att det är så, så MÅSTE det vara så"...

Absolute inte! Det var snarare ett svar på påståendet:

Ursäkta om jag låter skrytsam men även du kan väl inse att om du haft din familj boendes i Irak så hade du väl inte velat att vår moderne cowboy skulle bomba landet.

 

Ville bara klarlägga det...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte tro att USA bara vill göra funktionstester på deras M16 ska du tro. Utan de vill uppnå något! USA påstår sig vara säker på att Irak har massförstörelsevapen. Och en Saddam med massförstörelsevapen känns som en dålig kombination. Jag litar fan så mycket mer på Bush än på Saddam.
M16 är väl passé, nu är det väl andra grejer som ska testas. Först och främst så måste du tänka på oljan och dess betydelse för USA. Ok?

 

Att USA påstår är inte synonimt med sanningen. Jag litar nog minst på Bush, eftersom USA har en vana att ljuga i dessa sammanhang. PR kallas det för...

 

Att tycka någon är en skitstövel och gud är inte samma sak. Men dessa två personer vet fan så mycket mer än oss två angående denna konflikt att det nästan känns löjligt att diskutera vem som har rätt.
Självklart vet de mer, men det betyder inte att de har rätt.

 

Och har USA tvingat något annat land att tycka som dom?
Skojar du?!?! Du känner möjligtvist inte till alla statskupp i sydamerika som USA arangerat? Det är bara ett exempel, finns flera...

 

Hmm... vem är det som är ironisk?
Jag var inte det i alla fall. Om USA inte erövrar Irak så är USAs oljetillgång i fara. Så jag menade det som jag sa!

 

Nej
Det var synd.

 

_________

TicoRoman - The One And Only

[inlägget ändrat 2003-02-16 23:59:18 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag befarar samma sak, men genom att protestera emot så minskar risken för att krigshotet blir verklighet.

 

Synd bara att den svenska regeringen med Göran i spetsen är tysta som en liten mus..

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte förklara då?

Varför Bush på en raketmissil med hatt på huvudet är en modern cowboy?

 

Jodå!

 

Hela det amerikanska samhället bygger på att var man är sin egen. Är någon dum så sett dig på hästen, rid bort till han och skjut han i självförsvar, (helst i solnedgången). Hästen passar inte i dagens amerikanska samhälle. Då sätter du dig i bilen istället och kör och skjuter vederbörande. Ska du bomba ett land långt bort så är det inte praktiskt att använda bilen. Då finns raketen och då använder han den. För det amerikanska egot har inte försvunnit bara för att hästen gjort det.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket liv här på forumet, av ett inlägg som helt saknar revelns och substantiellt innehåll?

Varför inte bara låta de framförda dumheterna tala för sig själv?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte Bush startar ett krig för att få sänkta bensinkostnader.

 

Jag hoppas att Bush fattar det rätta beslutet ingen verkar kunna stoppa han iallafall. Jag _tror_ att ett anfall mot Irak är det rätta. Med det lilla jag grundar min tro på är min röst skit värd å andra sidan.

 

Jag vet iallafall att...

 

* Bush är en skitstövel.

 

* USA är ett ruttet land.

 

* Saddam är än värre en skitstövel.

 

* Bush vill ha fred på jorden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara låta de framförda dumheterna tala för sig själv?
Jag kan tyvärr inte låta bli, när jag läser liknande inlägg. :(

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Bush är en skitstövel.
Stämmer.

 

* USA är ett ruttet land.
Beror på hur man ser på saken. Det är i alla något fel over there...

 

* Saddam är än värre en skitstövel.
Tveksamt.

 

* Bush vill ha fred på jorden
Bullshit.

 

Jag _tror_ att ett anfall mot Irak är det rätta. Med det lilla jag grundar min tro på är min röst skit värd å andra sidan.
Alla har rätt till sin egen åsikt, men du har min vän framfört en massa påståenden i denna tråd utan att kunna argumentera för en enda av de. Hittils.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

[inlägget ändrat 2003-02-17 00:17:32 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att jag argumenterat en hel del. Men jag orkar inte just nu att besvara en som kommenterar varende rad jag skriver. =)

 

Nu måste jag gå till sängs för att ladda upp batterierna inför morgondagen!

 

Gonatt alla E-forumare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag orkar inte just nu att besvara en som kommenterar varende rad jag skriver. =)
Så klart jag kommenterar allt du skriver, annars blir det ingen diskussion juh!

 

Du ignorerar helt enkelt saker som jag skriver som svar på dina påståenden och börjar skriva om något annat istället.

 

Dina påståenden som jag kommenterat och du sedan ignorerat:

 

1. Och har USA tvingat något annat land att tycka som dom?

 

2. Alla dessa protestanter verkar inte förstå att detta eventuella krig mot Irak görs för att förhindra ett ännu värre krig.

 

Nu måste jag gå till sängs för att ladda upp batterierna inför morgondagen!
Go' natt. Vill du diskutera mer så är det bara att återkomma imorgon.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

TicoRoman (Almir) skrev:

 

"Bara man inför "västerländsk" demokrati i landet efteråt.

Vem tusan ger oss rätt att införa våra "västerländska" värderingar i andra länder?! Jag förstår inte hur du kan resonera så där...."

 

Nja. Västerländsk demokrati innebär inte att man inför våra värderingar i Irak. De kan tycka precis vad de själva vill i olika frågor, men de ska ha flera partier som vinner makten i fria val och så skall de ha yttrandefrihet. Det anser jag vi kan "tvinga på dem". Precis som "vi" tvingade på Tyskland och Japan demokrati efter andra världskriget.

 

Diktaturen skall vi hjälpa dem att få bort!

 

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja TicoRoman (Almir)!

 

Den vettigaste krigsdebattören här på Eforum!

 

*poäng*

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

TicoRoman (Almir) skrev:

 

"* Bush är en skitstövel.

Stämmer."

 

Nja. Han kunde i alla fall sköta det snyggare. (Och få samma resultat ändå)

 

"* USA är ett ruttet land.

Beror på hur man ser på saken. Det är i alla något fel over there..."

 

Det finns väl ruttna grejor lite överallt här på jorden. 3DMark2003 till ex.

 

 

"* Saddam är än värre en skitstövel.

Tveksamt."

 

Saddam är en skurk i Hitler-klass. Bush är ett dagisbarn, eller möjligtvis en ungdomsligist i jämförelse.

 

 

"* Bush vill ha fred på jorden

Bullshit."

 

Han vill nog ha en fred på USA:s villkor i alla fall.

Jag antar att situationen (om man sköter det snyggt) ändå kommer bli bättre för irakierna om man får bort Saddam. När man fick bort Hitler en gång i tiden gick det tyvärr åt en massa människor. Men det hade gått åt fler människor om Hitler fått vara kvar.

 

Förresten kan man också tacka USA att kriget i Jugoslavien tog slut, och att det blev fred i Bosnien. EUropa (och Sverige) drog bort sina trupper när det hettade till. Det gjorde inte USA.

 

Man kan göra en jämförelse med mobbare på skolan och Saddam (samt Hitler). Man blir bara av med mobbare om man ger dem ordentligt på käften. Undfallenhet ("vi ger mobbaren vad han vill ha så slutar han nog") och försiktighet orsakar bara mer mobberi!

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diktaturen skall vi hjälpa dem att få bort!
Ifall de (befolkningen) själva vill att vi ska hjälpa dem, annars ska vi inte lägga oss i, och jag har svårt att tro att särskilt många irakier skulle gilla tanken att USA ska införa "demokrati". Särskilt med tanke på att USA troligtvist bara vill åt oljan...

 

De kan tycka precis vad de själva vill i olika frågor
Då kanske vi ska fråga irakierna om de vill att USA invaderar landet.

 

Det anser jag vi kan "tvinga på dem". Precis som "vi" tvingade på Tyskland och Japan demokrati efter andra världskriget.
Frågan är hur mycket det får kosta, och nu pratar jag inte om pengar. Var "demokratin" i Japan värd Hiroshima & Nagasaki? Eller Vietnam?

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja TicoRoman (Almir)!
Tack.

 

Den vettigaste krigsdebattören här på Eforum!
Jag tycker inte om krig. Jag har själv upplevt det.

 

99% av alla som diskuterar här har inte varit närmare ett krig än det de sett på nyheterna lr i HW-filmer. Vilket iofs bara är bra, men leder till att man inte har en uppfattning av krig som stämmer överens med verkligheten...

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...