Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ANFALL IRAK!


Sasja

Rekommendera Poster

Ursäkta rubriken, kanske kan vara lite "grym"!

 

Men jag förstår mig inte på alla dessa protester mot ett krig i Irak som varit de senaste dagarna runt om i världen.

 

Alla dessa protestanter verkar inte förstå att detta eventuella krig mot Irak görs för att förhindra ett ännu värre krig.

 

Och vem tusan vet inte bättre om vilket av dessa alternativ som är det bästa för världen än Bush och Blair?

 

Visst... Bush är en riktig skitstövel, men jag är säker på att inte ens han vill ha krig på jorden.

 

Och visst... det är verkligen synd om de civila i Irak vid ett eventuellt anfall. Hade jag själv haft släktingar eller vänner där hade jag nog varit lite mildare vad gällande denna fråga.

 

Men saken hör till att de kommer att drabba ännu fler civila om detta krig ej sker!

 

[inlägget ändrat 2003-02-16 23:19:24 av Sasja]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Skapad
  • Senaste svar

Hade jag själv haft släktingar eller vänner där hade jag nog varit lite mildare vad gällande denna fråga.

Du hade aldrig skrivit detta inlägget, tro mig.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Du hade aldrig skrivit detta inlägget, tro mig.

Oj, eforums egen spåtant...

/Jimmie

 

[inlägget ändrat 2003-02-16 23:25:37 av Jimmie Pettersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett Bush grensle över hans största raketmissil, en hatt på huvudet och se! En modern cowboy!

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Sett Bush grensle över hans största raketmissil, en hatt på huvudet och se! En modern cowboy!

Jag förstår inte riktigt meningen med ditt inlägg...

 

/Jimmie

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt meningen med ditt inlägg...

 

Nä men andra gör det säkert.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Du hade aldrig skrivit detta inlägget, tro mig.

Jaha såg du det i en vision eller? Det var anledningen till att jag sa det, redigerade dock inlägget då spåtant passade bättre...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en sak i hela Irakaffären..

 

Det är ju lite roligt med argumenten USA har, senast idag när nån kvinna (säkerhetsrådgivare?) uttalade sig om att Irak minnsann de är så elaka så. De bryr sig inte om FN och använder kemiska vapen och tortyr. Hmm senast jag hörde struntade USA att betala till FN, Agent Orange, brott mot massa mänskliga rättigheter, etc. Kanske är lite olika dimensioner men jag tycker inte de ska kasta sten i glashus..

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog så rätt så vid närmare eftertanke. Men jag tror att man fattar ett bättre beslut när inte ens bekanta berörs i dessa sammanhang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Det är ju lite roligt med argumenten USA har, senast idag när nån kvinna (säkerhetsrådgivare?) uttalade sig om att Irak minnsann de är så elaka så. De bryr sig inte om FN och använder kemiska vapen och tortyr. Hmm senast jag hörde struntade USA att betala till FN, Agent Orange, brott mot massa mänskliga rättigheter, etc. Kanske är lite olika dimensioner men jag tycker inte de ska kasta sten i glashus

Jag tycker att alla länder agerar konstigt i frågan. Frankrike är emot ett krig bl.a. på att man gjort stora oljeinvesteringar i Irak och de vill man ju inte förlora. USA däremot vill ha olja och krossa terrorismen. Man orkar helt enkelt inte lyssna på nån av dem längre då allt verkar handla om pengar på ett eller annat sätt. Visst Saddam är en hemsk människa och visst ska han bort men motiven bör vara rena.

 

/Jimmie

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag anser de kunde spruta AgentOrange över knarkodlingarna i Colombia och Afghanistan, om de nu verkligen vill fixa bort knarkproblemet.

 

Skulle inte förvåna mig ett dugg om knarkodlarna är i maskopi med CIA eller nåt i den stilen.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Använder USA sig av kemiska vapen och tortyr? Tillåt mig tveka...

De flesta vapen är på någon sätt kemiska så visst använder de det. Krut lär ju ha kommit fram genom kemi men jag gissar på att han menade biologiska stridsmedel.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agent Orange kan man väl kalla kemiskt vapen. Men det kanske var så länge sen så det är glömt nu. Guantanamo != tortyr?

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, ännu ett dumt och ogenomtänkt inlägg. Troligtvist en följd av för mycket CNN-tittande...

 

Alla dessa protestanter verkar inte förstå att detta eventuella krig mot Irak görs för att förhindra ett ännu värre krig.
Vilket jävla krig är det man ska förhindra?!

 

Och vem tusan vet inte bättre om vilket av dessa alternativ som är det bästa för världen än Bush och Blair?
Det verkar som om du tror att B & B är gudar med rätt att bestämma över hela världen. Vilken rätt har de att lägga sig i andra länders politik och tvinga på andra sina egna åsikter och värderingar?

 

Bush är en riktig skitstövel, men jag är säker på att inte ens han vill ha krig på jorden.
Som det är nu är B & B de ända som vill ha ett krig!

 

det är verkligen synd om de civila i Irak vid ett eventuellt anfall. Hade jag själv haft släktingar eller vänner där hade jag nog varit lite mildare vad gällande denna fråga.
Då hade du troligen varit lite mer seriös och påläst i frågan.

 

Men saken hör till att de kommer att drabba ännu fler civila om detta krig ej sker!
Vem är det som kommer drabbas om det inte blir krig?! Kanske en massa amerikaner som får dra ner på sin bensinförbrukning lr nåt...

 

 

Jag tror och hoppas att ditt inlägg bara var ironisk...

 

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

"motiven bör vara rena"..

 

Spelar det någon roll i praktiken? Saddam är en knöl, och får man bort honom är det bra, oavsett varför man får bort honom. Bara man inför "västerländsk" demokrati i landet efteråt. Och inte sätter dit någon ny skitstövel. Irak kunde ju faktiskt vara ett välmående land av européiskt snitt om man hade ett västerländskt statsskick. (med tanke på oljefyndigheterna etc.)

 

Förresten undrar jag hur man kan bojkotta irakisk olja? När Frankrike sprängde atombomber skulle ju alla bojkotta franskt vin. Det var ju ganska enkelt.. Men hur bojkottar man irakisk olja? Det är ju inte som så att man kan knalla in på OK och fråga "säljer ni irakisk olja och bensin här?"

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha såg du det i en vision eller? Det var anledningen till att jag sa det, redigerade dock inlägget då spåtant passade bättre...

 

Ursäkta om jag låter skrytsam men även du kan väl inse att om du haft din familj boendes i Irak så hade du väl inte velat att vår moderne cowboy skulle bomba landet. Eller det hade inte gjort något om din familj hade utplånats? Det var ju för en som du tydligen tycker: god saks skull.

 

Jag är ingen spåtant.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder USA sig av kemiska vapen och tortyr? Tillåt mig tveka...
Kärnvapen är ju förstås helt okej, samt vapen med uran i som skadar området i hundratals år där de exploderar...

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag också han menade... ingick väl i nått avtal efter andra världskriget som USA säkert skrivit under på om bl.a. att ej använda sig av tortyr och biologiska stridsmedel.

 

Rätta mig om jag har fel! Inte så värst insatt...

 

Men att USA använder sig av biologiska stridsmedel och tortyr har jag inte hört talas om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara man inför "västerländsk" demokrati i landet efteråt.
Vem tusan ger oss rätt att införa våra "västerländska" värderingar i andra länder?! Jag förstår inte hur du kan resonera så där....

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Agent Orange var/är ett avlövningsmedel, inte ett avlivningsmedel. Så man kan väl knappast kalla det för ett "kemiskt vapen". I så fall är ju vanligt ogräsmedel man har på gräsmattan det också..

 

Nu har ju förvisso folk fått skador av Agent Orange, men det får man väl antagligen av Totex Strö och RoundUp också.. (vanliga herbacider)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Spelar det någon roll i praktiken? Saddam är en knöl, och får man bort honom är det bra, oavsett varför man får bort honom. Bara man inför "västerländsk" demokrati i landet efteråt. Och inte sätter dit någon ny skitstövel. Irak kunde ju faktiskt vara ett välmående land av européiskt snitt om man hade ett västerländskt statsskick. (med tanke på oljefyndigheterna etc.)

Motiven lär ju prägla vad som kommer att hända i landet efteråt...Risken finns ju att Bush snattar all olja och då lär inte irakierna bli särskilt glada och de lär ju bli enorma protester mot USA. Det tar knappast 1 vecka att få ordning på ett land. Snarare minst 5 innan man har riktig stabilitet i landet och under den tiden kan mycket hända. Jag tycker också att Saddam ska störtas och att krig KANSKE är det enda sättet.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo att det främst är ett avlövningsmedel vet jag, men om man råkade dumpa det på nån vietcong gjorde det väl inte så mycket.

 

iofs var det väl mest amerikanske piloter osm handskades med det som blev drabbade.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...