Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem Windoes update - funktionsuppdatering 1607


Inger Maryissa

Rekommendera Poster

Inger Maryissa

Jag försöker ladda ned : Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607
men det går inte utan det står bara att den väntar på nedladdning, och står och "tuggar på"
- Laddar ned uppdateringar (4 %)
jag har mobilt bredband med sticka / modem i min bärbara dator
Varför funkar det inte
samma sak hände i går och det laddades inte ner
( de förra uppdateringarna gick att ladda ner, men med denna har jag problem )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en mycket stor uppdatering, gissningsvis några GB, så det tar tid att hämta det. Är du säker på att du har väntat tillräckligt länge?

Går det bra att ladda ner så mycket över det mobila bredbandet?

 

Du kan se om det går bättre att uppdatera till 1607 med hjälp av knappen "Uppdatera nu" på sidan https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Tack Cecilia,
Jag har väntat i flera timmar och slutligen ha försöket till uppladdning avbrutits av sig själv
idag försökte min min dator igen att ladda ner uppdateringen men efter några timmar står det kvar och "tuggar på"

- Laddar ned uppdateringar (3 %)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har något antivirusprogram från någon annan än Microsoft pröva med att avinstallera det först. Om du använder VPN eller proxy inaktivera det.

 

Det finns en felsökare för Windows Update och även om andra vanliga uppdateringar har gått bra kan det ju vara bra att köra den (sök med ordet felsökning).

 

Kör systemfilsgranskaren: https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929833

Om det inte hjälper dessa kommandon i Kommandotolken också:

  • Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Det kan vara bra att tömma mappen C:\Windows\SoftwareDistribution\Download så att man blir säker på att nerladdningen börjar från början.

 

Det går att använda Media Creation Tool och göra ett USB-minne eller DVD-skiva med Windows 10 inkl. 1607 på Microsoft-sidan jag länkade till i inlägg 2 och det går sen att uppgradera med hjälp av det.

 

Några fler tips finns på sidan http://sihmar.com/2016/08/02/fix-windows-10-anniversary-update-stuck-fails-install/

 

 

Har du tittat efter vilken uppdatering det är som misslyckas?

Jag tror att det är själva 1607-versionen eftersom det står Funktionsuppdatering och inte Säkerhetsuppdatering eller bara Uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Om du har något antivirusprogram från någon annan än Microsoft pröva med att avinstallera det först. Om du använder VPN eller proxy inaktivera det.

 

Det finns en felsökare för Windows Update och även om andra vanliga uppdateringar har gått bra kan det ju vara bra att köra den (sök med ordet felsökning).

 

Kör systemfilsgranskaren: https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929833

Om det inte hjälper dessa kommandon i Kommandotolken också:

  • Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
  • Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Det kan vara bra att tömma mappen C:\Windows\SoftwareDistribution\Download så att man blir säker på att nerladdningen börjar från början.

 

Det går att använda Media Creation Tool och göra ett USB-minne eller DVD-skiva med Windows 10 inkl. 1607 på Microsoft-sidan jag länkade till i inlägg 2 och det går sen att uppgradera med hjälp av det.

 

Några fler tips finns på sidan http://sihmar.com/2016/08/02/fix-windows-10-anniversary-update-stuck-fails-install/

 

 

Jag tror att det är själva 1607-versionen eftersom det står Funktionsuppdatering och inte Säkerhetsuppdatering eller bara Uppdatering.

 

 

Tack snälla Cecilia....du är en ängel  :thumbsup: 

Jag har nu lyckats att hämta uppdateringen och fått den installerad...det tog sin lilla tid men det gick bra

Jag hämtade den på sidan du gav mig länken till i ditt första svar till mig

Och tack för övrig information som säkert kan vara bra att ha om något skulle strula framöver

Åter igen tack så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Har du tittat efter vilken uppdatering det är som misslyckas?

Det fixade sig till slut och jag uppdaterade uppdateringen manuellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej   Jag samma problem som beskrivs här i denna del av forumet med 1607

Datorn försökte avsluta uppdateringen under 6 timmar i natt men utan resultat

Uppdateringen stoppar på 76%   Har internetuppkoppling på 100 Mbs och en

vanlig dator i en låda under skrivbordet   inte mobilt och inte laptop

 

Testat någon av föreslagna lösningar men det funkar inte   förstår kanske inte allt.

Jag tvångsstoppar och starter datorn med knappen på datorlådan och då startar "återställer den tidigare versionen av Windows"  Jag använder den nu

Kan jag blockera uppdateringen för datorn fungerar bra ändå tror jag ????

Såg tipset att jag skulle avinstallera mitt virusprogram när jag uppdaterar om jag

fattat rätt.  Har Avira virusprogram.  Är det en bra lösning då att avinstallera Avira och försöka låta datorn fortsätta med uppdateringen?

Hoppas på hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar datorn perfekt.

Uppdateringen stoppade vid 76.% efter 6 timmar.  Jag stängde datorn.

Dagen efter var datorn helt ok.

Jag kollade på .... Alla inställning och uppdateringar.

Där stod att alla uppdateringar var klara.   Konstigt men bra

Undrar hur det kan bli så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...