Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Schemalägga Windows Update nedladdningar i Windows 10 Home?


_carro

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som vet om det går att schemalägga Windows Update nedladdningar i Windows 10 Home? Jag har försökt googla men inte hittat någon lösning, annat än att köpa Pro för att kunna använda Local Group Policy Editor, men även då verkar det bara gå att ändra till att Windows meddelar om det finns uppdateringar istället för att automatiskt ladda ner.

 

Mitt problem är att jag endast har tillgång till satellitinternet med databegränsningar. Jag har tillgång till 30GB mellan kl 07.00-01.00, och 30GB mellan 01:00-07:00. Även om jag försöker vara restriktiv med dataanvändning så försvinner 30GB dagtidsransonen väldigt fort. Förra månaden var Windows Anniversary Update största boven... Jag har därför tvingats ange min wi-fi som "metered connection", och googlade fram ett sätt att använda Registry Editor för att även ange ethernet som metered connection. Därmed bör inte WIndows Update sluka min data. Däremot vill jag såklart att dessa säkerhetsuppdateringar ska ske, så jag skulle vilja schemalägga dem till mellan kl 01-07. 

 

Vet någon om detta är möjligt? Antingen genom Windows direkt eller kanske något tredjepartsprogram? Om inte, hur kan jag manuellt köra Windows Update medan jag är på metered connection? I värsta fall får man väl stanna uppe under natten för att göra detta...

 

Tack på förhand.

 

Mvh, Carolina

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...