Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kör som administratör


Vattentornet

Rekommendera Poster

Jag försöker köra en fil från MIcrosoft, wu170509.diagcab. Men jag får rådet att köra den som administratör, se bilden. På vanliga exe-filer kommer det när man högerklickar upp ett alternativ 'Kör som administratör' , men inte här. Hur bär jag mig åt för att köra i administratörsläge?

 

image.png.046ecf3c76c406211a8be71fdaad3b5b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte. Det finns ett konto för mig och ett för administratör. Jag har försökt sätta alla rättigheter på alla konton men har väl inte lyckats då?

Nu hittar jag inte ens kontona!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft, wu170509.diagcab är ett felsökningsprogram för Windows update.

Men jag blev lite brydd att det står wu170509.diagcab? För denna gäller bara för Windows 10.

 

För Windows 7/8 heter filen WindowsUpdateDiagnostic.diagcab

I såfall testa denna och välj rätt operativsystem (eftersom du postat i Windows7 forumet): https://support.microsoft.com/en-ie/help/4027322/windows-update-troubleshooter 

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då flyttar jag tråden från forumet för Windows 7 till det för Windows 10.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Vattentornet säger:

Nu hittar jag inte ens kontona!

Inställningar - Konton

Där, under ditt namn, står vad för sorts konto du har.

 

Övriga konton syns efter att du har klickat på "Familj och andra användare" i vänsterkolumnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som om jag har ett administratörskonto, men när jag kör den där diagnosfilen blir jag uppmanad att "Prova att felsöka som administratör".

På kontot står först mitt namn, under det min epostadress och under detta står Administratör!

 

Jag har tagit bort bilden eftersom dina personliga uppgifter fanns där.

Mvh, Flyfisherman / Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Redigera ditt inlägg och markera bilden och bara ta bort den.

Uppdatering: Jag har plockat bort din bild omedelbart när jag såg att dina personliga uppgifter fanns med. :)

 

Ja du måste vara påloggad som Administratör för att du skall kunna utföra åtgärderna som diagnostikverktyget medför, vilket du verkar vara.

Se detta eforum-inlägg för tips om hur man kan växla mellan olika konton:

Ja det hela verkar knepigt må jag säga... hmmm. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du provat klicka på alternativet "Kör som administratör" enligt bilden i ditt första inlägg?

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars om inte Jaris förslag fungerar, så kanske börja från början med att berätta i detalj varför du har problem med Windows update?

Vad är det som inte fungerar, har du kört Windows update manuellt och fått vilka felmeddelanden tex.

Start > inställningar (lilla kugghjulet) > Uppdatering och säkerhet > Windows update

 

Kanske det kan finnas andra vägar runt för att lösa grundproblemet?

Mvh

 

Ps. Berätta också exakt vilken Windows 10 version du har:

Högerklicka på Start > Kommandotolken > i rutan skriv winver > Enter => där kommer det att stå Windows version följt av en massa siffror med punkter emellan.

Skriv av exakt vad det står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaris förslag hjälper inte.

Jag har Windows10 uppdaterad 2017-12-02 till version 1709.

Alla uppdateringar därefter har gått bra utom den med Intel net  10/1/2017 12:00:00 AM 18.33.9.3. Installationen misslyckades ‎2018-‎01-‎12-0x800705b4.

Mitt problem är dessa plötsliga omstarter som sker när som helst men oftast en gång per dag  under aktiva timmar och/eller utanför dessa. Det bär mig emot att göra säkerhetskopior varje dag på typ släktforskardatabas, bokföringsprogram mm. Före den stora uppdateringen i december fanns inte något av detta. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Vattentornet säger:

Jaris förslag hjälper inte.

Jag har Windows10 uppdaterad 2017-12-02 till version 1709.

Alla uppdateringar därefter har gått bra utom den med Intel net  10/1/2017 12:00:00 AM 18.33.9.3. Installationen misslyckades ‎2018-‎01-‎12-0x800705b4.

Mitt problem är dessa plötsliga omstarter som sker när som helst men oftast en gång per dag  under aktiva timmar och/eller utanför dessa. Det bär mig emot att göra säkerhetskopior varje dag på typ släktforskardatabas, bokföringsprogram mm. Före den stora uppdateringen i december fanns inte något av detta. 

 

 

Kanske du kan föklara varför du vill köra filen wu170509.diagcab när alla uppdateringar har gått bra förutom en som är daterad 10 jan 2017?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte riktigt ihåg. Men jag gjorde nog någon felsökning på Windows10 och blev uppmanad att köra den filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...