Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W10 uppgradering misslyckades


Mesa

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har HP Pavilion p6360sc stationär PC och hade Windows 7 installerad.

För någon månad sedan fick den ett alvarligt problem med virus(via Skype?).
Jag tog datorn till en firma, som då formaderade hela HD:n. En ny extra intern HD installerades i datorn, som han uppgraderade till W 10. Den gamla HD:n använder jag som bildarkiv + backup.
Det fungerar, men fick snart varningsfönster ungefär såhär: "Din Windows-lisensen slutar gälla den 27/6!" Du måsteaktivera din produktnyckel snarast."  Men..
Nu funkar inte längre min gamla Windows 7 produkt-nyckeln!!

(Jag vill inte gärna gå tillbaka till företaget, som verkar oseriös.)

Jag kontaktade Mickrosoft, och efter många försök fick tekniksupport svaret, att de kan inte hjälpa mig med Windows 10 och hänvisade att vända till HP = datortillverkaren.
Ringde HP och de sade att datorn är för gammal och därför kan de inte hjälpa. :(

Jag hoppas någon kan hjälpa mig att få tillbaka min original Windows 7 för att börja med. Jag har en gammal (egen) Repatationsskiva för Windows 7, men vet ej om den skulle fungera.

Hjälp! Snälla nån, vad ska jag göra, det är brådis, för att jag ska på semestern snart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du betalat för Windows 10, ska du också ha fått en nyckel.

 

Vilken version av Windows 10 är installerad?

 

I version 1511 ska det tydligen gå att aktivera Windows 10 med en Windows 7 nyckel. Öppna Inställningar. Klicka på System och Om, så ser du vilken version som är installerad. Jag har inte behövt testa själv, så säker är jag inte.

 

Din Win 7 skiva ska fungera. Går det inte med din skiva, kan du låna en skiva och använda din nyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svaret! :)
Jag har betalat W 7:n och betalade även för HD formateringen (pga virus?) och för w10:n, men fick ingen papper på det.

Det står version 1511 (W10) . Jag har redan försökt aktivera med min W7 nyckeln, men det gick inte.

HP support rådde att installera W7 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget kvitto? Gå tillbaka till butiken.

Jag fick kvittot, men inte specifierad. Jag var där tidigare o vågar inte lämna min dator i deras händer.

 

Vet någon ett URL adress till var man kan ladda ner en Windows 7 på svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag fick kvittot, men inte specifierad. Jag var där tidigare o vågar inte lämna min dator i deras händer.

 

Vet någon ett URL adress till var man kan ladda ner en Windows 7 på svenska?

Ang, URL adress så har du ställt samma fråga i en annan tråd där du fått svar: //eforum.idg.se/topic/352015-url-f%C3%B6r-win-7/

Flyfisherman / Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick kvittot, men inte specifierad. Jag var där tidigare o vågar inte lämna min dator i deras händer.

 

Vet någon ett URL adress till var man kan ladda ner en Windows 7 på svenska?

 

När jag skrev i inlägg #2 att din Win 7 skiva ska fungera, menade jag att du kan installera Win 7 med den. Sedan kan du uppgradera gratis till Win 10 om du vill. Detta är om du inte vill gå tillbaka och fråga varför butiken inte har aktiverat ditt Win 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...