Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ren installation efter uppgradering Windows 10 Pro


bigguscoolis

Rekommendera Poster

Hej! Jag har stött på ett konstigt problem, det går inte att göra en ren installation efter att man uppgraderat till Win 10 Pro via nätet.

 

Jag har gjort en bootbar DVD skiva genom att ladda ner operativsystemet via microsofts hemsida, ställt om BIOS så att det bootar från DVD. När jag sätter i skivan och startar om så hör man att DVD-spelaren jobbar, det är svartskärm med blinkande markör väldigt länge och precis när man tror att den ska säga "tryck valfri tangent för att starta med CD eller DVD" så hoppar den över det och startar upp Windows 10??!!

 

Vad är detta?

 

Om jag däremot sätter i min Win 7 original DVD OP-skiva så går det att installera tillbaks till Win 7, då kommer "tryck valfri tangent för att starta med CD eller DVD"  upp och det går att installera.

 

Det konstiga är att jag gjorde en ren installation med DVD-skiva på min andra dator som är stationär efter att jag uppgraderat via nätet, ENDA SKILLNADEN ÄR ATT DEN DATORN HAR "HOME EDITION", kan det verkligen vara så att det är det som är problemet?

 

Är ganska säker på att om jag installerar om den andra datorn som är en laptop igen till Win 7 Pro och sätter i Win 10 Pro skiva så kommer det att fungera men jag undrar om någon annan råkat ut för samma sak och om jag missat något?

 

Obs! Var tvungen att använda ISO Image Burner när jag gjorde Home Edition skivan på min stationära dator, win10 Home stöder inte ISO-bränning via inbyggd mjukvaru brännare. Brände Win 10 Pro DVD-skiva på min laptop innan jag uppgraderade via nätet i Win 7 Pro  OP som stöder detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...