Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan jag installera Windows 11 utan att få problem igen?


Hankki
 Share

Rekommendera Poster

Jag testade på min dator för kanske 2 veckor sedan, Ryzen 5 3600X på MSI B450, med nyladdat usb minne. Windows update sa att allt är ok för win 11 när det blir min tur, efter att jag enablat TPM, samtidigt som windows eget verktyg visade att det går att installera. Det konstiga var att verktyget visade grönt ljus på alla punkter, även processorn fast det stod att den inte stöds (har hört om vissa problem med AMD).

Jag installerade på en separat ssd för att enkelt gå tillbaka vid behov. Allt fungerade men min wireless desktop MS 3000 nånting hade svåra "stammnings" och laggproblem, både tangentbord och mus.

För några dagar sedan kom det upp i windows update att allt är klart för uppdatering. Kan just windowsverktygets indikering om att processorn inte stöds vara orsaken till mus/tangent problemen? Har inte kollat verktyget nu efteråt.

Har inte orkat testa igen eftersom ssd'n är så inpackad mellan GPU och processorkylare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Thirteen:

Senast W11 bygget kom 14/12. Hoppas det löser sig!

 

Det var nog före 14:e jag testade och efteråt som windows update visade att det är klart för mig att installera så kanske man borde testa på nytt. Återkommer med resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...