Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ipados 14.4.1-problem


OfCorrs
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en iPad 5:e generationen. Jag gjorde en dum grej, nämligen att uppdatera min iPad till iPadOS 14.4.1. Nu funkar inte wifi på paddan även fast jag är ansluten till mitt hemnätverk som har internetåtkomst. Appar kraschar och det går ju inte att uppdatera till version 14.4.2 som släpptes igår. 

 

Jag har försökt att koppla paddan till iTunes på datorn men får felmeddelande 0XE8000068. ITunes känner inte av min padda så jag kan inte ladda ner ny programvara den vägen heller. 

 

Jag har kollat om uppdateringen finns under Inställningar >Allmänt >iPad-lagringsutrymme. Men det gör den inte. Jag har ingen aning om hur jag ska göra för att få paddan att fungera som den ska. Hoppas nån kan hjälpa mig! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok du gjorde en backup till iCloud innan du uppgraderade kan du testa med att göra en ominstallation av din iPad där du väljer att återställa med din sparade backup. 
iPad blir ominstallerad med du återfår allt du hade installerat och så som det såg ut innan du uppgraderade.

 

Gjorde du inte en backup innan du uppgraderade kan du se om i formationen på länken nedan kan hjälpa dig.

 

https://www.gottabemobile.com/ipados-14-problems-5-things-you-need-to-know/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev X-Men:

Gjorde du inte en backup innan du uppgraderade kan du se om i formationen på länken nedan kan hjälpa dig.

 

https://www.gottabemobile.com/ipados-14-problems-5-things-you-need-to-know/

Jag gjorde dumt nog ingen backup innan. Jag har googlat innan och kom då över gottabemobile.com men den sidan var tyvärr inte till nån hjälp (även om det står mycket matnyttigt där). Jag har gjort allt och lite till som står där men inget funkar. Om jag ska lämna in paddan nånstans där de kan fixa den var är bästa stället i Stockholm? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar du in din iPad för service hos ett företag skall du nog räkna med att de fabriksåterställer den för att testa om det löser problemet. 
Det är något du kan göra själv och spara den kostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu har jag i alla fall lyckats föra över bilder och sånt till datorn MEN jag har fortfarande samma problem och tänkte att nu gör det inget om jag gör en  fabriksåterställning. Så det försökte jag med men eftersom de flesta apparna inte har internåtkomst så gick det inte att slutföra.

 

Hur mycket kan det kosta att lämna in den för fabriksåterställning? Och är det ens säkert att det går att göra som det är nu med paddan? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev OfCorrs:

jag gör en  fabriksåterställning. Så det försökte jag med men eftersom de flesta apparna inte har internåtkomst så gick det inte att slutföra.

Någon internetuppkoppling behövs inte för att göra en fabriksåterställning av en iPad. Internetuppkopplingen behövs enbart om du skall återställa iPad via iCloud eller om du tänker skapa ett nytt Apple-ID.

 

Jag har gjort fabriksåterställning ett flertal gånger på iPad utan internetåtkomst och överlämnat den till den som skall använda den så den kan skapa nytt Apple-ID.

Mina egna iPads har jag fabriksåterställt och återskapat igen med en backup på iCloud.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...