Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

10 små negerpojkar


roger_malmö

Rekommendera Poster

Då var det dags igen, Cecilia Stegö Chilò avgår som kulturminister från den sjunkande alliansskutan.

Är det någon som kan ta regeringen på allvar efter denna starten ?

Vad är det för ministrar Reinfeldt valt ut ? Hur kan han missa att minst 2 av ministrarna har tvivelaktig bakgrund ? Vad väntar härnest ?

Detta är ett politiskt skämt som slår alla rekord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 133
  • Skapad
  • Senaste svar

Inte helt oväntat att det skulle bli några skandaler. Så särskilt allvarligt tycker jag heller inte att det är. Mest dumt.

 

Det stora skämtet är att det tillåtits överskugga all väsentlig politisk debatt under en hel vecka (om mer därtill) och dessutom tagit upp en massa tid som regeringen kunnat göra mkt mera vettiga saker med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Borelius fick 1,2 miljoner för sina 8 dagar i regeringen är väl också ok då?

Övertyga mina farsa om det som efter 60 års arbete nu enligt alliansen skall få en pension på 9000:-/mån INNAN SKATT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Borelius fick 1,2 miljoner för sina 8 dagar i regeringen är väl också ok då?

Detta skulle hon väl bara få om hon begärde ut dem? Har hon verkligen gjort det så lär det ju bli skottpengar på henne. I övrigt så är det ju så socialdemokraterna har lagt upp systemet för avgående ministrar. Dessvärre finns det väl inga klausuler inskrivna om hur länge man måste ha suttit för att ha rätt till dessa pengar (med flit kan jag tänka, sossarna var nog lika hungriga på fina avgångsvederlag)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sossarna var nog lika hungriga på fina avgångsvederlag)

Helt klart är det så, det gör oss vanliga löntagare och framförallt våra föräldrar som uppbär pension till riktiga losers, detta samhället suger mer och mer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billström verkar ju vara på gång att ryka nu, dessutom har det nu kommit fram att även finansminister Borg anlitat svartjobbare.

 

Verkar inte vara nån hejd på detta.

Kan vi inte bara sparka ut den nya regeringen ur riksdagen och återinsätta den gamla, då var det ju åtminstone lite ordning.

 

Synd egentligen att man slutar göra oponionsmätningar efter valet, efter skandalerna och avgångarna med dom nya ministrarna tror jag att det väger över till vänsterblockets fördel nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessutom har det nu kommit fram att även finansminister Borg anlitat svartjobbare.

Det där är en storm i ett vattenglas.

Vafan - han har anlitat en grannflicka som barnvakt någon gång då och då och betalat, likt varje småbarnsförälder gör, en lite slant i ersättning. Inget konstigt.

 

 

Reglerna för skatt är visserligen enkla men vem orkar hålla reda på det. Om du betalar över 1 000 kr till en person per år har du skyldighet att rapportera det. Betalar du över 10 000 kr per år är du skyldig att skatta för det.

 

Jag antar att väldigt många småbarnsföräldrar brutit mot rapporrteringsskyldigheten och ett hyffsat stort antal är nära skattegränsen eller har passerat den. Vem orkar hålla koll?

 

Rapportskyldigheten finns förövrigt för att staten ska kontrollera om/när den "anställda" blir skattskyldig om flera parter betalar till den "anställda", dvs den lilla barnvakten ska inte kunna ta över hela marknaden i grannområdet utan att staten får en del av kakan.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är en storm i ett vattenglas.

Mm, det här börjar likna USA nu. Snart börjar väl folk skrika högt för att någon i regeringen har varit otrogen.

 

efter skandalerna och avgångarna med dom nya ministrarna tror jag att det väger över till vänsterblockets fördel nu.

Jag tror inte de som röstade på alliansen är så korkade att de skulle överge de förändringar de röstade fram för ett par "skandalers" skull. De röstades fram för att folk ville ha en förändring från Perssons politik och inte primärt för att få fram ett gäng duvungar vid styret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Anjuna till fullo.

 

Sen ska det väl även påpekas att undviker man att läsa om politiken i skvallerblaskor (läs: Aftonbladet m.fl) så blir bilden åtminstone något mer nyanserad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags igen

 

Nu har det kommit fram att även finansminister Anders Borg betalat

svart för barnpassning,en bagatell tycker han.Storm i ett vattenglas ??

Jag tycker det börjar likna Hela havet stormar.

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=720292

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 13:35:59 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte de som röstade på alliansen är så korkade att de skulle överge de förändringar de röstade fram för ett par "skandalers" skull

 

Dom väljare som gick från socialdemokraterna till moderaterna är en väldigt lättpåverkad grupp så det behövs inte mycket alls för att få dom att gå tillbaka till sossarna.

Folkpartiet rasade ju väldigt mycket efter spionskandalen, väljarna är mycket mer lättpåverkade än man tror.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ska det väl även påpekas att undviker man att läsa om politiken i skvallerblaskor

 

Hade folk undvikt att läsa skvallerblaskor hade nog inte alliansen vunnit valet ens, då just dessa tidningar var överdrivet positiva till alliansen före valet.

 

Vare sig man gillar det eller inte, så har media ett stort inflytande i hur folk röstar.

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 13:38:02 av SYS64738?]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur allvarligt är det egentligen att inte betala TV-avgiften? Inte särskilt allvarligt. Däremot är det klart att det ligger en till last när man plötsligt får titeln "kulturminister". Men det säger mig absolut ingenting om hur pass väl dessa personer skulle ha klarat av sitt uppdrag och det säger absolut ingenting om regeringen eller Reinfeldts styrka som statsminister.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folkpartiet rasade ju väldigt mycket efter spionskandalen, väljarna är mycket mer lättpåverkade än man tror.

Ja, det kanske är så sorgligt ställt med svenskarna trots allt. Ingen egen jädra tankeförmåga.

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 14:33:10 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att anlita en barnvakt vid enstaka tillfälle och sticka till denna en hundring är ingte konstigt men i Anders Borgs fall handlar det om schemalagda passningar och hämtning från dagis vilket kan betraktas som ett uppdrag och alltså en anställning.

I morse kom det fram att han har renoverat sitt hus och citat

"-Vi tror att vi betalat den arbetskraft vi anlitat vitt. Det är svårt att vara helt säker vid exempelvis den omfattande ombyggnationen av vårt hus. Men jag tror som sagt att vi gjort rätt, säger han.

slut citat

Det låter ju tryggt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det börjar likna Hela havet stormar.

Slående liknelse, jag undrar hur länge det dröjer innan andra kanten lämner in ett misstroendevotum mot regeringen.

Detta är bara för mycket, man går till val med att man skall ta i med hårdhandskarna mot fuskare i samhället och så består en stor del av regeringen av licenskolkare och anlitare av svart arbetskraft.

Hur skall vi vanliga människor kunna ta dessa pajasar på allvar ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju precis som "vanliga människor" politikerna beter sig! Vi anlitar arbetskraft svart, vi struntar i licensavgiften, vi kör för fort, vi går mot röd gubbe etc. etc. Därmed borde vi ha lätt för att identifiera oss och lita på våra politiker - de är ju som vi.

 

Misstroendeomröstning för att ministrarna inte har betalt TV-avgiften? Det är perspektiv på saker och ting det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju precis som "vanliga människor" politikerna beter sig!

Jo. Ena sekunden gör många skillnad mellan politiker och oss "vanliga människor" och tycker att man kan kräva mycket mer av dem, sekunden senare irriteras man sedan över att de inte lever i verkligheten och fungerar mer som oss och förstår oss småpotatisar...sedan gör de det och då går man tillbaka till att förakta detta beteende.... och så svänger pendeln....tick tock...tick tock... =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle du säga om att en person som anlitat arbetskraft, struntat i licensavgift, kört för fort och gått mot röd gubbe fick anställning som polis?

 

För en politiker anser jag har lika mycket ansvar som en polis, om inte mer.

 

Personligen har jag struntat i licensavgift, något jag ångrar idag.

Jag gillar public service och anser att det är oerhört viktigt att det finns kvar, undrar om det inte står i grundlagen dessutom?

Däremot gillar jag inte sättet man drivit in licensavgiften på.

Baka in det i skatten istället.

 

Gått mot röd gubbe har jag väl gjort ibland.

 

Däremot har jag aldrig anlitat svart arbetskraft, för det första har jag inte råd att anlita någon form av arbetskraft öht, dessutom går det emot allt jag tror på.

 

Brukar inte köra för fort heller, brukar resonera att det är bättre att komma iväg tidigt dit man ska istället för att stressa.

Däremot är det jävligt irriterande när man ligger och håller 70 på 70-väg och blir omkörd av idioter hela tiden.

 

De flesta människor i min bekantskapskrets är ärliga och raka människor, jag skulle hellre se vem som helst av dom i regeringen istället för rikemansgänget som sitter där nu.

 

Jag kan inte identifiera mig med människor som tjänar miljoner om året och säger sig företräda svenska folket, jag kan möjligen sträcka mig till att spy på dom.

[inlägget ändrat 2006-10-17 18:47:45 av SYS64738?]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle du säga om att en person som anlitat arbetskraft, struntat i licensavgift, kört för fort och gått mot röd gubbe fick anställning som polis?

Det skulle jag inte ha någonting emot överhuvudtaget. Det är beteenden som var och varannan människa någon gång gjort sig skyldig till. Dömd för grov misshandel eller mord däremot hade varit någonting att tala om.

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 19:31:10 av Dev]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle egentligen vara "anlitat svart arbetskraft".

 

Hade det fortfarande varit ok om polisen som anlitat svart arbetskraft jobbat på ekoroteln? Eller om polisen som kört för fort varit trafikpolis?

 

I övrigt verkar ni borgare ha väldigt svårt att tåla att era minstrar granskas, när dom brutit mot lagen är det en skitsak.

 

Men när t.ex. Mona Sahlin hängdes ut för en sån bagatell som en toblerone var det annat ljud i skällan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...