Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorskatt


matssons

Rekommendera Poster

Erik Gustavsson1

Korsade roder är farliga roder...

 

 

Tror inte att du ska ta Matsson/Euroeric på så stort allvar.

 

Dessutom vågar jag satsa en lunch på att Mr Matsson kommer ge dig ett svar där han tackar dig för att du stödjer hans datorskatt ;-)

 

/E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 170
  • Skapad
  • Senaste svar
Erik Gustavsson1

 

IT är ju inte bara tillgång/prissättning på internetaccess.

Dessutom får väl vi svenskar i gemen skylla oss själva eftersom vi uppenbarligen är beredda att betala vad telia tar.

 

Hur är det förresten med bredband, hur spritt och tillgängligt är bredband i USA resp övriga europa? Någon som har några bra uppgifter, gärna med officiella källor..

 

mvh

ErikG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Visst, jag röstar ja, bara 50% av intäkterna går till mitt konto..

 

På villkoren ovan kan jag tänka mig att gå med på DATORSKATTEN också...

 

Äsch.. vi gör det enkelt.. alla betalar mig 50% av vad de tjänar, så lovar jag att inte skriva mer fåniga inlägg på idg´s forumsidor..

 

mvh

ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe... enkelt att besvara. Jag bor mitt i centrala stan, behöver ingen bil. Sen är det ju den där grejen med killarna i vita rockar... man får inte köra bil då... hehehe.

 

Allvarligt, jag har varit sjukskriven i nästan 5 år på grund av FYSISK ohälsa (inte nåt med skallen som kan kanske kunde tro... hehe) och då har jag inte haft något behov av bil då jag inte behöver ta mig till jobbbet.

 

Förnyade förresten mitt körkort nu i våras, fick det nya kortet som inte är större än ett kreditkort. Finfint.

 

Fast varför ser man alltid så himla bäng ut på sitt körkort? Detta är mitt tredje körkort då jag haft körkort i 20 år, alla bliderna har sett helknäppa ut och nu får jag leva ytterligare 10 år med denna spåniga bild. *BLÄH*

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, Hejsan

 

Ja detta är nog troligt mitt sista inlägg och svar i detta med DATORSKATT.

Jag ser av ditt inlägg att Ni besöker företag stora som små i den sydsvenska regionen, men Jag kan inte

förstå att företagen i sydsverge kan i denna dag ha en så dålig likviditet att ca 1:10 kr per arbetad timme

nej det tror Jag inte på, inte ens en sekund, Jag känner personligen till både personer och företag i mångfald

sydsverige. Om det skulle bara finnas ett enda företag som skulle lämna Sverge för en skattehöjning på en

förhöjd lönebikostnad på ca 1:10 kr per arbetstimma. Nej ingen tänkande VD skulle kunna få en sådan snetändning.

Som privatperson betalar alla in en aldeles för hög löneskatt och moms på allt, detta gäller tydligen även er person,

Har Ni 50% i skatteuttag då är det inte ett enda dugg synd om ER, Ni har även utrymme för ett litet högre uttag som

i form av Datorskatt, som Ni tydligen själv upptäkt så är vägskattens uttag för lågt och bör snarast höjas, om inte då

är resultatet sist och slutligen att Ni inte kommer till återbesök till företagen i den södra regionen av Sverige.

Det är exakt lika med stadskassan som bankgirot hos ett företag, intäkter fördelas i rätt takt och tid med utgifterna

så långt det nu går, som Ni säkert förstår så kan inte statsmakten Sverige inte gå i konkurs. Det här med diselfordon

det måste Ni förverkliga lite mer, som t.ex. i första hand vad är skilnaden mellan en person och et näringsdrivande

företag, när Ni har funderat lite så kommer ni fram till bara enenda sak, en näringsdrivande rörelse där är nästan alla

utgifter avdraggill, det finns några undantag som t.ex. representation och några till, en privatperson har lite andra

skatteregler att hålla sig till. Jag vet inte vad Ni menar med personangrepp, om det betyder att mina inlägg inte går

att motivera ja då har Ni rätt. Ert självförtroende är vist på låg nivå, tuffa till er lite så blir allt bra i framtiden.

Om vi nu kan införa DATASKATT så vore det ju bra för då kan Ju Svenska staten lämna lite bidrag till flytten för de

sydsvenska 1:10 kr företagen.

 

Hälsningar

Matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Petra Holmström.

 

Jag vet inte vad skador Ni varit SJUKskriven för, men det måste vara av den allra

kraftigaste skada, Jag är en av de många att beklaga ER sjukdom. NI säger att nått

med skallen var det inte, jag hoppas att Ni talar sanning.

 

Ni borde skämmas och be alla som skriver alla dessa debattinlägg om ursäkt.

Det kan inte finnas någon som har handsskat med saningen på et så gravt sätt,

det är heller inte troligt att någon ljugit som Petra Holmström, Jag undrar hur

många av de personer som läst inlägge av Petra Holmström och inte upptäkt

alla hennes utsvävningar. I bland har hon kört för fort, i nästa inlägg då har hon inte

kört för fort, i vissa inlägg har polisen tagit körkortet, i nästa inlägg då säger hon att så var

det inte, nu har hon i inlägget tagit tillbaks allt, ja det är lika med hastigheten, ja det

finns flera inlägg som inte stämmer med varan. Vadför nu detta märkliga förfarande med skrivandet.

 

Om Vi håller oss till DATASKATTEN och tycker om den, eller tycka inte om den, motivera inläggen på ett

sätt som inte bara är att säga NEJ och sen slut, det är verkligen för dåligt.

 

Hälsningar

Matsson

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matsson,

 

För TREDJE gången, jag har inte kört bil på 5 år!!!!!

 

Det finns TVÅ (2) stycken som heter Petra på detta forum. Jag heter Petra Holmström och jag kör INTE bil för fort, sen finns det EN ANNAN tjej som heter Petra L, och hon gillar att köra fort!

 

Så sluta anklaga mig för lögner då jag verkligen inte ljuger!!!!!!!!!

 

DO YOU FOLLOW ME?? THERE IS TWO PERSONS NAMED PETRA ON THIS FORUM, THE ONE SPEEDING IS NOT ME!

 

Kan tyvärr inga andra språk, men jag hoppas du nu fattar att jag inte är någon lögnare och jag kör inte bil för fort.

 

Fortsätter du med dina lögner om mig så gränsar det till förtal och är åtalbart.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öka skattetrycket för de svenska företagen och de kommer att undersöka om verksamheten kan bedrivas med säte i annat land.

 

Jag anar din rödfärg. Skulle jag placeras i något annat fack för att jag betalar ca 50% i inkomstskatt? Ok, då har jag ett nytt förslag. Alla med utbildning skall beskattas extra. Varför inte med 2000 kr per år?

 

Till sist- Om du känner personer och företag i mångfald i Sydsverige så hoppas jag inte att du springer runt och pratar DATASKATT. Troligen vänder folk dig ryggen direkt och skakar på huvudet.

 

Alla extra utlägg för ett företag måste bäras upp på något sätt, oftast genom att producera mer eller höja priser. Prishöjningar går oftast inte eftersom det finns något som heter konkurrens. Vill ett företag få mer kostnader att bära upp? Nej, inte i något fall har jag stött på ett sådant.

 

Signing out!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Om Petra H skrivit ALLA inlägg som någon som heter Petra skrivit på detta forum måste det betyda att jag har skrivit alla inlägg där namnet Erik förekommer.. vilket betyder att jag nu skriver ett svar till mitt egna inlägg.. oj.. jag måste ha svåra schitzofrena besvär..

 

Jag tror det är bäst om jag, i form av EuroErik fösvinner från detta forum och aldrig mera skriver här igen under annat namn än Erik Gustavsson..

 

Så, EuroErik, vg skriv aldrig mer på detta forum så slipper du och andra bli mer förvirrade..det är nog säkrast så..

 

mvh

/Erik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Har du noterat alla skruvar som ligger och skräpar på detta forum.. gissa vem dom tillhör :-)

Färgen du anar är nog mer sjukhusgrön och tvångströje-vit..

 

mvh

ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Erik Gustavsson.

 

En sak som alla föräldrar borde lära sina barn, är att dom aldrig

ska kasta sten i glashus även om det är färgat vit.

 

Jag har befarat detta fenomen att ett flertal skruvar, som den jag besvarar t.ex.

har gängat lös låsbrickan saknas, den gröna låsmuttern likaså.

 

Hälsningar

Matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Jag säger som min gamla mattelärare..

 

"-Vilket skulle bevisas"

 

 

Bara en fråga.. vad är det som skulle vara vitfärgar, glashuset eller stenen? Varför skulle glashuset i så fall vara vitt? Varför är muttern grön? Är den inkletad i loc-tite? Om man använder loc-tite kanske man inte behöver låsbricka, därför avsaknaden av denne?

 

Dina inlägg ger nog upphov till fler frågor än svar är jag rädd..

 

mvh

Erik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
His Divine Shadow

"1. Rånarpartiet verkar för fortsatta minutavgifter på

Internet, för det måste ju alla förstå att telenätet brakar

ihop om man inför flatrate."

 

Jo säkert, telias ocker priser har tillåtit dem att skaffa kanske dom bästa växlarna och annan hårdvara i världen som dom skulle väl klara av att 500% av svergies befolkning satt uppkopplade 1000% av dygnet....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Slutligen en fråga till dig: Hur ska flatrate finansieras? Ska det vara en högre fast avgift? Ska den högre avgiften gälla för alla (även de som ringer så lite så att de skulle förlora på en höjd fast avgift)?"

 

Herregud Henke inte visste jag att du led av efterblivenhet, cancer i hjärnan, impotens, synaptisk kollaps och annat dåligt i universum.

 

Telia tjänar ju så innihelvte redan, dom skulle kunna ta bara 150kr i månaden för 100 timmar och tjäna på det!

 

 

*Detta inlägg redigerats för att låta snällare enligt den nya HDS personlighets matrix*

Blach!

"you´re a cactus from Arizona!"

 

 

[inlägget ändrat 2000-08-07 12:29:00 av His Divine Shadow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jag har bara en undran: hur ORKAR ni bara ??

Visst, bängskallar med egendomliga åsikter finns ju - och har sitt existensberättigande, men låt dom gapa sig trötta i ensamhet !"

 

NEJ! Enligt mig är dom inte berrätigade att få existera!

Låt dom trivas dom ska avlivas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

(Inte för att jag tycker om kommunister men, en kompis polare är.. en sån där.)

 

Kommunismens problem var att det var INTE något folkvalt styre, utan ett totalitärt styre av de länder som havererade ekonomin, dvs sån där urusel Despotism. Riktig kommunism har aldrig funnits, Kina och Sovjet är/var (repektive) rena diktaturer.

 

"Friheten att tjäna pengar och få mera för det arbete man gör ar vad som driver människan"

 

Jag skulle vilja föreslå emigrering, Ferenghiska ambassaden finns nog i stockholm.

 

"alla dom år jag har arbetat med datorer".

 

Du är 19 år gammal. Please, med all repekt, förklara hur du har arbetat.

 

För Övrigt: Ordet "personangrepp", det säger inte dig någonting?

 

/Glenn

 

(P.S. Välj dina ord - jag kan min Juridik och tar inte skit ifrån någon)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

""Friheten att tjäna pengar och få mera för det arbete man gör ar vad som driver människan"

 

Jag skulle vilja föreslå emigrering, Ferenghiska ambassaden finns nog i stockholm."

 

Jaha, varför skulle jag vilja åka ända till svergie för att åka till några fula utomjordingar?

Förresten Startrek, är ganska dåligt, vill du se bra Sci-fi se på B5 el. Lexx...

Och vad jag sade stämmer ju, totaliärt eller inte, kommunism kan bara gå åt helvete.

 

""alla dom år jag har arbetat med datorer".

 

Du är 19 år gammal. Please, med all repekt, förklara hur du har arbetat."

 

Arbetat, var i avsaknad av ett bättre ord, jag har använt/pysslat/meckat med datorer sen jag var 8 år gammal.

Jag har arbetat i ett år ungefär, men det är oväsenligt hur länger jag arbetat el. hur gammal jag är.

Det väsentliga är hur mycket jag kan.

 

"För Övrigt: Ordet "personangrepp", det säger inte dig någonting?"

 

Ja det gör det, det är vad håller på med just nu mot alla dom idioter.

Jag vet vad jag gör och eftersom ingen gör det, gör jag det istället åt dom, så behöver ingen bli arga på dom som inte gör det men vill det.

 

/Glenn

 

"(P.S. Välj dina ord - jag kan min Juridik och tar inte skit ifrån någon)"

 

OOH... bah!

Ska du stämma mig för något som jag sagt över nätet?

HAHAHAHAHA

 

P.S. dump you friend...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> Arbetat, var i avsaknad av ett bättre ord, jag har använt/pysslat/meckat med datorer sen jag var 8 år gammal.

Jag har arbetat i ett år ungefär, men det är oväsenligt hur länger jag arbetat el. hur gammal jag är.

Det väsentliga är hur mycket jag kan.

 

Det tycker nog inte företagen. De ser gillar också sci.fi, det är därför de vill ha högskole utbildning etc. Själv föreslår jag arbetsprover, oavsett utbildning, då kommer du nog märka att det går lättare att söka jobb, änn att bara ha en attityd.

 

 

Vad jag tycker du ska göra är att sluta kalla folk för "hora" osv bara för att denne har en åsikt om datorskatt. Jag delar inte den åsikten, men jag behöver inte kalla denne för saker.

 

Du vet inte mycket om juridik, det du säger, oavsett vilket medium, om en person som inte stämmer eller är kränkande ÄR åtalbart, det är INTE skyddat av yttrandefriheten.

 

(Första fallet om förtal i någon BBS kom i slutet på 80 talet, där någon blev förtalad av någon. Anta inte att nuvarande lagar inte tillämpas på elektroniska media, för de GÖR det, Sverige, till skillad ifrån Usa, gör inte nya lagar för varje form som sammhället kan bli till)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"> Arbetat, var i avsaknad av ett bättre ord, jag har använt/pysslat/meckat med datorer sen jag var 8 år gammal.

Jag har arbetat i ett år ungefär, men det är oväsenligt hur länger jag arbetat el. hur gammal jag är.

Det väsentliga är hur mycket jag kan.

 

Det tycker nog inte företagen. De ser gillar också sci.fi, det är därför de vill ha högskole utbildning etc. Själv föreslår jag arbetsprover, oavsett utbildning, då kommer du nog märka att det går lättare att söka jobb, änn att bara ha en attityd."

 

Har jag sagt att jag inte har haft någon utbildning?

Jag har gått 3 år i 2 skolor, den ena var multimedia och internet baserad den andra server relaterad och andra saker som en admin kan behöva, nu har jag ett arbete och sen ska jag i millitären sedan arbetar jag väl i något år ännu innan kanske jag börjar i skolan igen, på Tekniska i Vasa kanske...

 

 

"Vad jag tycker du ska göra är att sluta kalla folk för "hora" osv bara för att denne har en åsikt om datorskatt. Jag delar inte den åsikten, men jag behöver inte kalla denne för saker."

 

Jag har redan slutat ser du.

Det var ju folk(som du) som tog illa upp så därför är dom inläggen finito.

Jag är inte en oresonlig liten skit från finland, fastän jag tror att du tror det...

Jag är bara väldigt barsk ibland...

 

"Du vet inte mycket om juridik, det du säger, oavsett vilket medium, om en person som inte stämmer eller är kränkande ÄR åtalbart, det är INTE skyddat av yttrandefriheten.

 

(Första fallet om förtal i någon BBS kom i slutet på 80 talet, där någon blev förtalad av någon. Anta inte att nuvarande lagar inte tillämpas på elektroniska media, för de GÖR det, Sverige, till skillad ifrån Usa, gör inte nya lagar för varje form som sammhället kan bli till)"

 

Inte har jag sagt att jag vet mycket om juridik heller.

Finns denna lag i Finland också då eller?

Jag skulle inte kalla det jag sagt förtal heller för då går man väl bakom ryggen på den man förtalar och sprider rykten och lögner osv. eller?

Jag förolämpade honom rakt i ansiktet?

Det är väl inte förtal el . kanske jag tolkar lagen dåligt, men som jag sagt jag är inte någon juridiskt kunnig person.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer i bland att en vis/s person kommer in i skrivandet och kallar sig MODERATOR, denna person måste i nuläget ha tagit semester eller på annat sätt vara ledig ?. Vad menas med hans avsaknad, har han slutat att läsa Rubriken Datorskatt. Nej en gång in alltid in detta måste väl även gälla MODERATOR.

 

Hälsningar

Matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Blah. På dig.

Du kan betala skatt om du vill, ingen anna ska behöva göra det, jag vet jag skulle inte göra det fastän polisen skulle skicka nån sorts Jugde Dredd wannabe till min dörr och tvinga mig.

 

Du ska vara glad att jag och en moderator hadde ett snack om saken, så vi tog bort 4 st. over the top poster.

 

Jag är helt civil mot personer som inte kommer med "out of this world crazy kinda" förslag som dator skatter osv. istället för att fixa upp denna hemska röra som är byråkrati och streamlinje fora allt och göra det mera effektivt.

 

/Hälsningar från The Divine Order

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...