Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Homosexuell?


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vad är era åsikter om homosexualitet? Jag är helt fördomsfri själv och har inga problem med homosexuella personer. Jag kan t om tycka att det är smickrande om en kille spanar in mig... Vad hade du med en son sagt om han kommit hem och presenterat sin nya pojkvän? Eller dottern sin flickvän?

 

En inringande homofobiskt dam på radion tyckte att "det är för mycket homo på tv:n numera". Hon tyckte att hon som fattig pensionär skulle uppmärksammas mera... det ligger ju något i det men inte ska det vara på bekostnad av en gaygala. Gaygalan på tv var väl bra? Öppna, glada och icke fördomsfulla personer.

 

Lotta Bromé har en flickvän visade det sig då hon blev vald till årets homo, (tror jag att det var). Det är väl trevligt att hon hittat en käresta. Bara att gratulera! Hon har ju lyckats bättre än vad jag som hetro har gjort, inte har jag hittat en kvinna att dela mitt liv med än... snyft...

 

... nåja, sa han och gaskade upp sig, livet är inte slut än..! *ler*

 

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Skapad
  • Senaste svar

Tja... så länge de håller käft om sin läggning e de väl ok. Vilket gäller alla läggningar.

 

Individer som gör sin sexulaitet till det viktiga i alla lägen är ... jobbiga helt kort...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj.... undrar var den här tråden kommer sluta ;-)

Klart en tråd för moderatorn att hålla koll på, kan ju bli både ett och annat påhopp här.

 

Själv håller jag med Bosse!

Även om jag lyckats lura en dam att fästa sig vid mig :-)

 

/Cluster

----------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." - Ling Po

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Varför behövs den där gay-galan? Jag slog om till den andra kanalen och undrar vart mina licens-pengar går. Är det vanligare och mer försvarbart att vara homo än att gilla snygga brudar? Ibland verkar det så i Sverige. Att vara hetero-sexuell innebär att vara en potentiell sexförbrytare. Svenska män får inte uppskatta vackra kvinnor. Vad sjukt...

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt fördomsfri själv

 

Haha, att överhuvudtaget starta den här tråden gör dig fördomsfull, om du inte inser det själv så vet du inte vad fördomar gror ur...det handlar om att särsklija folk, att skapa sådana här trådar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetero-människor går väl inte omkring och pratar om sin sexualitet hela tiden? Eller gör vi?

 

Det är väl just denna centrering av sexualiteten som "stör" när det gäller homosexuellas exponering i media etc. Sexualiteten är en privatsak, inget man går och blottar med ute på stan!

 

(Tja, ragg på krogen oräknat, då.. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om jag ska döma ut en hel folkgrupp då jag bara varit ett par gånger på en bögklubb för några år sen, men där skapade jag fördomen att bögar verkar ha bra mycket roligare när det festas, om jag jämför med rena heteroställen så var stämningen mer avslappnad, inte så spänd som en vanlig nattklubb. Jag inbillade mig att det inte handlade så mycket om att ragga, mer som att det fick det bli hur det ville, bara man hade kul först.

Sen att det inte fanns en massa kriminella där (iaf utmärkte dom sig inte på samma sätt) var ju ett plus.

"Tyvärr" verkade jag inte attrahera nån, för det var ingen som stötte på mig ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gay galan finns väl kvar så länge som bögar riskerar att bli nerslagna på gatan för sin läggnings skull,

med andra ord länge till.

 

Har tydligen haft tur då jag då aldrig känt att jag

riskerat att känna mig som förbrytare för att jag uppskattar motsatta könet :)

 

Huvudsaken är att man vågar älska, så väl livet som

i sängen.

 

/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetero-människor går väl inte omkring och pratar om sin sexualitet hela tiden? Eller gör vi?

 

Jag vet inte hurdana homosexuella vänner du har, men dom jag känner går inte omkring och pratar om sin sexualitet med mig lika mycket som med dig [tydligen]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse-i-skogen skrev:

Hej!

 

Vad är era åsikter om homosexualitet? Jag är helt fördomsfri själv och har inga problem med homosexuella personer. Jag kan t om tycka att det är smickrande om en kille spanar in mig... Vad hade du med en son sagt om han kommit hem och presenterat sin nya pojkvän? Eller dottern sin flickvän?

 

En inringande homofobiskt dam på radion tyckte att "det är för mycket homo på tv:n numera". Hon tyckte att hon som fattig pensionär skulle uppmärksammas mera... det ligger ju något i det men inte ska det vara på bekostnad av en gaygala. Gaygalan på tv var väl bra? Öppna, glada och icke fördomsfulla personer.

 

Lotta Bromé har en flickvän visade det sig då hon blev vald till årets homo, (tror jag att det var). Det är väl trevligt att hon hittat en käresta. Bara att gratulera! Hon har ju lyckats bättre än vad jag som hetro har gjort, inte har jag hittat en kvinna att dela mitt liv med än... snyft...

 

... nåja, sa han och gaskade upp sig, livet är inte slut än..! *ler*

 

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Jag är för jämlikhet helt enkelt. Mellan kvinnor/män, färgade/vita, sossar/moderater, homo/bi/hetro, kristna/muslimer osv...

 

lowtek.

Linux är bara kul då det inte fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slog om till den andra kanalen och undrar vart mina licens-pengar går.

 

Och vad visades där då? Antikrundan, Sportspegeln eller Filmkrönikan? Man får väl hoppas att du kände dig tryggare i alla fall. Att betala licens ger för övrigt inga garantier för att det alltid ska visas program som alla är nöjda med. En gaygala har visats av SVT och somliga blir upprörda. Deras problem är att dom bara kan koppla ihop homosexualitet med - just det, sexualitet. Att bögar och flator inte endast vältrar runt i sänghalmen eller öppet stöter på allt som kommmer i deras väg kanske förvånar, men jag kan garantera att så är fallet.

 

Min systerson har en homosexuell dagisfröken och när han, och hans generation har kommit upp i åldrarna kommer dessa gaygalor sannolikt inte behövas längre eftersom homosexualiteten då förhoppningsvis har blivit vardag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, att överhuvudtaget starta den här tråden gör dig fördomsfull, om du inte inser det själv så vet du inte vad fördomar gror ur...det handlar om att särsklija folk, att skapa sådana här trådar!

 

Jag håller inte med. Man måste ju kunna starta en diskussion utan att stämplas för fördomsfull. Bara det i sig är ju en fördom från din sida i så fall. Man kan lika gärna bara vara nyfiken.

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetero-människor går väl inte omkring och pratar om sin sexualitet hela tiden? Eller gör vi?

 

Jag skulle vilja påstå att det förekommer precis lika mycket bland hetero som homo. Skillnaden är väl bara att det än så länge uppmärksammas så mycket mer i media.

 

Jag vet inte hurdana homosexuella vänner du har, men dom jag känner går inte omkring och pratar om sin sexualitet med mig lika mycket som med dig

 

Jag måste nog hålla med Pentti lite. Tyvärr är det sällan de som syns i media.

 

Å andra sidan så kan jag förstå behovet av att normalisera homosexualitet och det lär ju aldrig hända om alla homosexuella håller kjäft. Så därför behövs de högljudda homosexuella precis lika mycket som de försiktigare homosexuella.

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för jämlikhet helt enkelt. Mellan kvinnor/män, färgade/vita, sossar/moderater, homo/bi/hetro, kristna/muslimer osv...

 

Jag har en del fördomar mot religion i allmänhet men jag tycker inte sämre om någon särskild religion.

 

I övrigt kan jag inte annat än att hålla med. Varför ödsla tid på att slåss med varandra när det finns så mycket mer konstruktivt att göra. Tillsammans är stark. Det har Bamse lärt mig. :)

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slog om till den andra kanalen och undrar vart mina licens-pengar går.

 

Så homosexuella betalar inte TV-licens?

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Det ror jag visst att de, till skillnad från mig den här månaden, betalar TV-licens. Det var väl inte det jag var ute efter. Det är att det måste vara så konstigt med den andra inriktningen. Det är inte konstigare än att jag och många andra är hetero. Man måste inte poängtera att man har rättigheter och att få ha detta ifred.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Bosse, du som har hund det är ju ett av dom bästa

raggningsverktygen som finns,

ut på gångvägarna i strålande vårsolsken så finns det kanske en dam vid din sida snart.

 

/matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetero-människor går väl inte omkring och pratar om sin sexualitet hela tiden? Eller gör vi?

Har du sett Fråga Olle på Kanal 5 någon gång? Där är det väl en hel hög med hetero som exponerar sin sexualitet offentligt?

 

Själv har jag flera vänner som jag gärna umgås med som är homo (både killar och tjejer).

 

De som skriker mest brukar väl vara de som är "räddast" för bögar (ofta killar som är rädda för homosexuella män). Är de så osäkra på sin egen sexualitet? Vad är de rädda för?

 

En annan konstig sak är när heterokillar försöker ragga på lesbiska par på krigen och tänker sig antingen en trekant, eller att "omvända" tjejerna till hetero. Vad tror de om sig själva egentligen?

 

(Tja, ragg på krogen oräknat, då.. ;)

Är det då någon skillnad på homo-/bi-/heteroragg?

 

--

[Esc] BBB ADSL 8/1 Mbit/s

Hetero, och har endast fördomar mot insnöade heterokillar med homofobi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hetero-människor går väl inte omkring och pratar om sin sexualitet hela tiden? Eller gör vi?

 

Tja, alltså visst gör vi väl det? Alltså kanske inte går omkring och pratar om den, men det gör ju å andra sidan inte de flesta homosexuella heller. Men byt ut alla annonser i tidningar och tv där det anspelas på heterosex mot homosexuella antydelser så ska du se att vi visst sprider "propaganda" om den heterosexuella läggningen hela tiden och över allt.

 

Men det intressantaste tycker jag är folk som hävdar att homosexualitet är fel på grund av att det är en biologisk återvändsgränd. Visst kan homosexuella inte få barn (vilket många heterosexuella inte heller kan), men kärnfria vattenmeloner, DÄR kan vi snacka om biologisk återvändsgränd. Fast det tycker folk inte är "onaturligt" eller "dumt".

 

Idioter, det är vad de flesta av oss är.

 

/s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta psykologer idag anser inte att homo- eller heterosexualitet är två separata tillstånd, det är snarare en stor gråskala mellan att vara 100% homo eller hetero. Det är väldigt, väldigt få människor som är 100% åt endera hållet. Många (särskilt killar) tror inte på detta, men ni som är skeptiker kan ta och läsa något som våra populära sexualupplysare skrivit i ämnet.

 

Föreställ er följande. 100% heterosexuell skulle innebära att du som man inte skulle kunna ha en relation med en annan man. Dvs, du skulle inte kunna vara kompis med killar, gå och basta, dricka bärs och ge honom en kram när ni inte setts på ett tag. Relationer baseras på trygghet och din sexuella läggning avgör med vilket kön du känner dig tryggast i en relation.

 

Att nu majoriteten (lite mindre än 90%) är mer hetero än homo är ju bara naturligt eftersom människan inte skulle överlevt annars. Historiskt sett så är också denna siffra (10% homosexuella) ganska konstant, både bland män och kvinnor. Att religösa ledare har försökt fördömma denna minoritet har inte haft så stor inverkan på mängden homosexuella.

 

Så min poäng är vadå? Tja, du kan hävda att du är fördomsfri, inte har något emot bögar eller tycker att sex med någon av samma kön är äckligt. Men faktum är att du har lite homo/hetero-sexuella tendenser oavsett om du vill acceptera det eller ej.. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men kärnfria vattenmeloner, DÄR kan vi snacka om biologisk återvändsgränd

Men de är ju fixade på konstgjord väg, inget som kommer naturligt...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Men de är ju fixade på konstgjord väg, inget som kommer naturligt...

 

Jag vet, men det är inga som har något emot det. Folk brukar hävda som en anledning till varför homosexuella inte "ska finnas" att det är en biologisk återvändsgränd, men det finns det så mycket anant som är.

 

Precis som begreppet naturligt. Homosexualitet är onaturligt, men hur jävla naturligt är det med en blindtarmsoperation då? Ska vi försöka få bort det också?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...