Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Homosexuell?


Gäst

Rekommendera Poster

En annan konstig sak är när heterokillar försöker ragga på lesbiska par på krigen och tänker sig antingen en trekant, eller att "omvända" tjejerna till hetero. Vad tror de om sig själva egentligen?
Då är det nog mer trekanten än "omvändningen" som lockar. :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Skapad
  • Senaste svar

Men det intressantaste tycker jag är folk som hävdar att homosexualitet är fel på grund av att det är en biologisk återvändsgränd. Visst kan homosexuella inte få barn (vilket många heterosexuella inte heller kan), men kärnfria vattenmeloner, DÄR kan vi snacka om biologisk återvändsgränd. Fast det tycker folk inte är "onaturligt" eller "dumt".

 

Bara en parantes.

De flesta människor skulle väl visst hålla med om att kärnfria vattenmeloner är "onaturliga" eftersom de är genmanipulerade. Om det är "dumt" eller inte är en annan fråga.

Efter ditt resonemang skulle vissa kunna hävda att homosexualitet är lika onaturligt som kärnfria vattenmeloner eftersom de båda är "biologiska återvändsgränder"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är era åsikter om homosexualitet?
Jag ogillar tanken.

 

Därav inte sagt att jag har fördomar mot dem, utan endast att det för mig är främmande och inte är ett alternativ.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-02-11 14:11:50 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läggningen spelar ingen roll. Själv är jag hetero, och en bög får gärna stöta på mig, det är ju nästan lika smickrande som om en tjej gör det, de båda tänder ju på killar. Bara de ger sig när de märker att jag INTE är homo. Men tafsa får de fan inte göra. :)

 

PS. Har en underbar tjej som jag är förlovad med. DS.

 

[inlägget ändrat 2004-02-11 14:08:29 av DIFference]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver verkligen kärnfira vattenmeloner vara genmanipulerade? Det tror inte jag :) Samam med kärnfria vindruvor... åh va gott! Nu blev jag sugen på det med...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Efter ditt resonemang skulle vissa kunna hävda att homosexualitet är lika onaturligt som kärnfria vattenmeloner eftersom de båda är "biologiska återvändsgränder"

 

Nej, jag menar att det är så löjligt att prata om "biologiska återvändsgränder" eller "naturligt"/"onaturligt" eftersom allt beror på huruvida vi sätter mänskligheten över eller som en del av naturen.

 

Såhär:

* Antingen är vi en del av naturen, alltså allting vi gör är naturligt.

 

* Eller så kan vi välja att göra "naturliga" saker såsom att fortplanta oss enligt vad som torde vara gängse biologisk norm. Men då borde det inte anses naturligt att köra omkring i bilar tycker jag. Då borde vi leva i fullständig harmoni med naturen och på samma nivå och med samma förutsättningar.

 

Naturen och naturligt är ord som är nya i språket, det är inte förrän på - nu vet jag inte exakt - kanske 1600-1700-talet orden togs i bruk. Men det är konstiga ord som jag inte vet om man så ofta kan använda.

 

Och kärnfria vattenmeloner behöver som sagt inte vara genmanipulerade utan kan - precis som Belgian Blue - avlas fram. Eller växtförädling som det heter med växter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att homosexualitet är naturligt, vilket jag hoppas att jag får tycka.

 

Däremot har jag inget emot homosexuella, vilket en lesbisk kvinna på mitt förra jobb säkert skulle kunna intyga.

 

Intressant webbsida som tyngdpunkt till RFSL:

http://www.********************.*****

 

Jag vet dock inte vilka som står bakom webbsidan. RFSL har dock arbetat länge, men utan framgång, på att stänga den.

 

/Stefan

 

Redigering: Eftersom vissa ansåg länken som stötande och eftersom det är lite turbulent på Eforum just nu tar jag bort den.

[inlägget ändrat 2004-02-11 17:18:01 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Jag tycker inte att homosexualitet är naturligt, vilket jag hoppas att jag får tycka.

 

Det är klart att du får tycka det! Men tycker du det är naturligt att operera in en pacemaker i en människokropp?`

 

/s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samam med kärnfria vindruvor...

Åtminstone vad det gäller vindruvor (tror att det gäller för vattenmeloner) så ympas dessa, och sås inte från frön. Detta tror jag gäller även druvor med kärnor.

 

[Esc]

[inlägget ändrat 2004-02-11 14:21:45 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Väldigt oseriös hemsida tycker jag. I den mening att den försöker verka seriös men uppenbarligen samtidigt verkar vinkla sig mot homosexuella men gör det på ett sådant sätt att den ska verka vara för främjandet av en öppen syn på homosexualitet.

 

Dels kopplingen till pedofili som finns på sajten. Pedofoli och homosexualitet skiljer sig markant bland annat på det faktum att homosexuealitet är ömsesidigt.

 

Dessutom är det omöjligt att få reda på vilka som står bakom sidan, som sagt. Och det vittnar om oseriösa människor som inte vågar stå för sina åsikter.

 

Kort sagt: en dålig hemsida.

 

Redigering: Eftersom vissa ansåg länken som stötande och eftersom det är lite turbulent på Eforum just nu tar jag bort den.

[inlägget ändrat 2004-02-11 17:19:41 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt mig, genmanipulerade kanske var ett starkt ord. Men avling, eller växtförädling är ju inte helt naturligt det heller, om jag får använda detta ord en sista gång.

Syftade bara på principen att de inte poppar fram av sig själva(utan mutation i alla fall)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Syftade bara på principen att de inte poppar fram av sig själva(utan mutation i alla fall)

 

Men homosexuella då? Lär dom sig homosexualitet eller kommer det av sig själv, dvs föds man sån?

 

Intressant fråga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt mig, genmanipulerade kanske var ett starkt ord. Men avling, eller växtförädling är ju inte helt naturligt det heller, om jag får använda detta ord en sista gång.

Syftade bara på principen att de inte poppar fram av sig själva(utan mutation i alla fall)

 

Jojo, visst... men varför finns egentligen homosexualitet om det nu vore så onaturligt? Det är en tung fråga.

 

Folk VILL ju inte vara homosexuella, så de som är det är nog troligtvis födda som det, även om det kanske inte utvecklas förräns en bit in i livet. Sen kommer säkert det här med "födda som homo" att få en massa arga svar (eller inte?), för idag verkar det ju jättepoppis att vara homo-wannabe. De som är det har jag inte mycket till övers för...

 

[inlägget ändrat 2004-02-11 14:27:59 av DIFference]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så därför behövs de högljudda homosexuella

och en massa gaffa-tejp så dom håller käft

 

[inlägget ändrat 2004-02-11 14:53:17 av Nisse pEee]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tycker du det är naturligt att operera in en pacemaker i en människokropp?

Naturligt, nej. Men det räddar liv.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha kollat lite på ***************.**** så ligger det nära till hands att tro att det är personer med unkna kristna värderingar som ligger bakom den sidan. Det är det vanliga dravlet om att bevara familjen och annat som kristna stollar vill bevara.

 

Från deras "Om" :

 

Det gäller barnens och familjens och hela samhällets fortlevnad.

 

Man behöver egentligen inte ta del av mer än ovanstående för att förstå hur det står till med den logiska slutledningsfömågan hos folk som tror på den meningen.

 

Sen skulle jag önska att homosexuella skulle sluta bry sig om ifall dom är "naturliga" eller inte. Jag antar att homosexuella skulle känna sig mer accepterade och därmed tror att dom skulle bli inlemmade i den "naturliga" gemenskapen och slippa spott o spe. Att utesluta någon ur "naturen" är ju bara ett barnsligt sätt att övertyga sig själv om att man är mer värd än någon annan.

"Naturen" är en tankekonstruktion, den faktiska naturen har inget medvetande om naturligt eller onaturligt, den bara frambringar det den frambringar - även homosexuella och kristna.

 

[inlägget ändrat 2004-02-11 15:59:54 av Pentti H]

 

Redigering: Den omdiskuterade länken är borttagen då vissa ansåg den stötande. /Stefan - moderator

[inlägget ändrat 2004-02-11 17:34:20 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Naturligt, nej. Men det räddar liv.

 

Hårklyverier egentligen. Dåligt exempel från min sida. Poängen är att det är ett dåligt argument att saker och ting är naturliga eller onaturliga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den faktiska naturen har inget medvetande om naturligt eller onaturligt, den bara frambringar det den frambringar - även homosexuella (och kristna

 

tja ..det är därför den behöver lite hjälp...det blir fel ibland... :)

 

Men allvarligt, så länge man umgås som goda vänner, med respekt för olikhet, så speler väl detta ingen roll?

 

Av alla de jag känner så är jag ovetande om vilken läggning merparten har. Några hetropar några homopar, de flesta med okänd läggning..

 

Börjad någon att gaffla om sin läggning så tja.. anser jag att personen ska hålla käft...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, att överhuvudtaget starta den här tråden gör dig fördomsfull, om du inte inser det själv så vet du inte vad fördomar gror ur...det handlar om att särsklija folk, att skapa sådana här trådar!

 

Hur kan detta göra mig fördomsfull? Jag förstår inte hur du tänker? Det är du som särskiljer folk med ditt inlägg, inte jag. (Om du inte menar att min fördomsfrihet utesluter de med homofobi vill säga). Att diskutera saker och ting är väl bra?

 

Eller ska vi låtsas som om det regnar och inte kännas vid homosexualitet? Jag vet vad fördomar gror ur. Inte är det genom att diskutera fördomarna, det är när fördomarna inte kommer upp till ytan som de gror.

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm föralldel inte att slänga hundpåsen i närmaste papperskorg (ha inte kvar den i jackfickan bara!) Så ökar dina chanser rejält...

;)

 

--

[Esc] BBB ADSL 8/1 Mbit/s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetero-människor går väl inte omkring och pratar om sin sexualitet hela tiden? Eller gör vi?

Nä, vi pratar bara om andras sexualitet, särskilt när det gäller homosexualitet vilket den här tråden visar ganska tydligt. ;)

 

\\Anp inräknad

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Håller med, jag skiter i personernas läggning så länge som dom kan det arbete de är tillsatta att göra.

 

Finner det fasinerande att titta på tjejer som pussas - har faktiskt många "dokumentärer" om såna tjejer på min hårddisk :oD *host* *host*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...