Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Homosexuell?


Gäst

Rekommendera Poster

  • Svars 92
  • Skapad
  • Senaste svar
Därav inte sagt att jag har fördomar mot dem, utan endast att det för mig är främmande och inte är ett alternativ.

 

Om du hamnar på en öde ö tillsammans med en man utan någon som helst möjlighet att komma därifrån utan ni kommer att dö där utan att någon någonsin hittar er och vet vad ni gjort då?

 

Jag menar att även på en öde ö så finns lusten...

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm föralldel inte att slänga hundpåsen i närmaste papperskorg (ha inte kvar den i jackfickan bara!) Så ökar dina chanser rejält...

 

Här i skogen använder vi inte påsar, vi säger till våra hundar att gå in under en buske...

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att homosexualitet är naturligt, vilket jag hoppas att jag får tycka.

 

Det är klart du får! Men det baseras på ditt sätt att se på det naturliga. Det finns homosexuella människor och då tycker jag att det är högst naturligt.

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att även på en öde ö så finns lusten...

Vad pratar du om, är alla män potentiella bögar menar du? Jag skulle inte ha minsta problem att leva i celibat i det scenario du beskriver.

 

[inlägget ändrat 2004-02-12 03:41:08 av Johan Malm2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, vi pratar bara om andras sexualitet, särskilt när det gäller homosexualitet vilket den här tråden visar ganska tydligt. ;)

 

*LOL* Där satt den! Mitt i prick!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> Jag menar att även på en öde ö så finns lusten...

 

Även mitt i ett samhälle omgiven av människor kan man vara på en "öde ö", min tjej gjorde slut 1997 - sen kan du försöka gissa varför jag är agressiv och lättretlig på orättvisor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns homosexuella människor och då tycker jag att det är högst naturligt

Så bara för att något finns anser du det vara naturligt?

 

Ur det resonemanget kan man ju dra de mest absurda slutsatserna kring diverse hemska företeelser...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summan av kademumman är att man får tycka va fan man vill. jag tycker inte det är ok med homosexualitet och skulle med största sannolikhet säga upp kontakten med ev homosexuella vänner.

 

MEN, jag har alldeles för mycket att tänka på själv för att orka gå runt och hata folk och vara bitter. Där är skillnaden mellan vettigt folk och idioter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker inte det är ok med homosexualitet och skulle med största sannolikhet säga upp kontakten med ev homosexuella vänner.

 

Ja du... De vill nog inte ha dig som vän heller, så då är det ju ömnsesidigt...

 

Får jag bara fråga? Varför?

 

--

[Esc] BBB ADSL 8/1 Mbit/s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är oerhört trångsynt av dig att tycka att homosexuelle är onormala, och även alla andra som tycker det....... Ni är bara instängda!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[vem] vet vad ni gjort då?
Då hade vi nog varit upptagna med att bygga en räddningdbåt av torkade kokosnötskal :)

 

Jag menar att även på en öde ö så finns lusten...
Tror inte att min lust är så stark så att jag sätter på vad som helst. Celibat? Definitivt.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din tjej gjorde slut 1997 och du är fortfarande bitter?

 

[Esc],

du missförstod nog GL. Jag tror inte att Glenn är bitter för att just den tjejen gjorde slut 1997. Det är snarare, och mycket mänskligt, för att han inte funnit någon annan tjej att dela sitt liv med på 7 års tid. En sådan sak skulle kunna göra ganska många lättretliga, av en händelse råkar liknande detaljer ingå i gärningsmannaprofilen för terrorister och massmördare. Lättretlig var ordet ...

 

Men den som väntar på något gott :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är snarare, och mycket mänskligt, för att han inte funnit någon annan tjej att dela sitt liv med på 7 års tid.
Om det tar slut med en väldigt speciell tjej, så kan man hamna i en ond spiral genom att jämföra varje ny med den tidigare. Man kanske inte hittar någon lika go' som den tidigare, men wtf det finns något bra hos varje person [har jag lärt mig]!

 

Därmed inte sagt att ovanstående gäller för någon i denna tråd.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homofobi rör det sig inte om när man reflekterar hur olika människor exponerar sin sexualitet med avseende på läggning. Vad jag har lagt märke till är att homosexuella oftare har ett ökat behov av att exponera sin tillhörighet även i sammanhang där detta kan anses vara onödigt. De är helt enkelt exhibitionister, mer än vad icke-homosexuella är, verkar det som i alla fall. Och denna exhibitionism är väl just det som folk stör sig på, inte själva homosexualiteten i sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du inte hittade nån..

 

Nu räknas visserligen homosexuella sedan årsskiftet som en folkgrupp, men rent "logiskt" kan man väl inte anse att de är en folkgrupp? -Visst, de har blivit förföljda, bespottade, hånade och till och med mördade. På så sätt kan man säga att de "emulerar" en folkgrupp. Men är de en folkgrupp? Hur fastställer man vetenskapligt vad som är folkgrupper och vad som inte är?

 

Är folk med skoskav en folkgrupp?

Är veganer en folkgrupp?

Är alkoholister en folkgrupp?

Är nerdar en folkgrupp?

Är grevar och baroner en folkgrupp?

 

Observera att jag inte på något sätt vill förringa de homosexuella eller jämföra dem med ovanstående "folkgrupper", utan bara ifrågasätta vad eller vad inte som räknas som folkgrupper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och denna exhibitionism är väl just det som folk stör sig på, inte själva homosexualiteten i sig.

 

Snacka om att dra folk över en kam. Jag antar att alla muslimer är terrorister och alla gamla tyskar nazister också...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, Erik har fel i att en 100% heterosexuell inte skulle kunna ha några relationer med andra män. Det är inte relationer i allmänhet frågan gäller, utan SEXUELLA relationer. Givetvis kan inte en 100% straight ha sexuella relationer med samma kön, men däremot alla andra sorters relationer.

 

Annars är det sant att det sällan finns några svart/vita sanningar i verkliga livet oavsett vad saken gäller, utan det mesta handlar om gråskalor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den strösta delen homesexuella är inte exhibitionister, jag tror helt enkelt att du märker den mer eftersom den inte passar in i dina referansramar.

 

Har du någon statistik på at homosexuella skulle vara mer exhibitionistiska än andra?

--

[Esc] BBB ADSL 8/1 Mbit/s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste du meningen innan den du citerade? Där stod följande om homosexuella:

de är helt enkelt exhibitionister, mer än vad icke-homosexuella är, verkar det som i alla fall

Han drar väl inte alla homosexuella över en kam? Istället anser han att det verkar vara på ett visst sätt i förhållande till hetrosexuella.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normala i betydelsen "allmänt förekommande"/"i majoritet".

 

Porschar är inte normala bilar, de är alldeles för få för att kunna kallas normala, däremot är vw-golf normala bilar..

 

(Tyvärr används dock orden normal/onormal ofta fel, i betydelsen frisk/sjuk.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att dra folk över en kam. Jag antar att alla muslimer är terrorister och alla gamla tyskar nazister också...

Ja vissa här är ganska duktiga på att generalisera.

*knuff* (du vet vem jag menar)

 

--

[Esc] BBB ADSL 8/1 Mbit/s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...