Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Homosexuell?


Gäst

Rekommendera Poster

Ok, med andra ord så kan vi bortse från detta argument eftersom det är en subjektiv uppfattning som grundrar sig på hans referenser.

...verkar det som i alla fall...

 

Jag kan inte säga att jag tycker att de är mer exhibitionistiska än andra grupper överlag. Dessutom kan man inte generalisera så och säga att en grupp är på ena eller andra sättet baserat på en minoritet av gruppen.

 

 

 

--

[Esc] BBB ADSL 8/1 Mbit/s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Skapad
  • Senaste svar
Summan av kademumman är att man får tycka va fan man vill.

 

Nja, du får tycka vad du vill så länge du inte låter det gå ut över någon annan i form av våld, diskriminering, mobbing och annat dumt.

 

/Janspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

>Det är snarare, och mycket mänskligt, för att han inte funnit någon annan tjej att dela sitt liv med på 7 års tid.

 

Korrektamundo.

 

Fd tjejen skiter jag i, hon får klara sig själv. Hon gjorde sitt val (en annan kille)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att något finns anser du det vara naturligt?

 

Ur det resonemanget kan man ju dra de mest absurda slutsatserna kring diverse hemska företeelser...

 

Precis vad jag tänkte att du skulle svara...

 

Har jag antytt att bara för att någoting finns så är det naturligt? Jag skrev att homosexualitet är naturligt. Att jämställa homosexualitet med hemska saker visar bara att du inte accepterar homosexualitet alls.

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pratar du om, är alla män potentiella bögar menar du?

 

Jag hänvisar till Erik H:s inlägg den 11 Feb 13:53.

 

"... Så min poäng är vadå? Tja, du kan hävda att du är fördomsfri, inte har något emot bögar eller tycker att sex med någon av samma kön är äckligt. Men faktum är att du har lite homo/hetero-sexuella tendenser oavsett om du vill acceptera det eller ej.. ;)

..."

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, antagligen är de de till stor procent. Men du verkar inte fatta att man måste generalisera för att kunna föra ett resonemang. Skulle man inte generalisera, skulle varje j***a inlägg tvingas vara en doktorsavhandling på 500 sidor.

-Generaliseringar brukar träffa rätt, om de är korrekt utförda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla uppfattningar som finns på denna jord är subjektiva, dock innebär inte subjektiviteten att de skulle vara fel.

 

Det ÄR exhibitionismen som folk retar sig på in the first place "i det första stället" när det gäller homosexuella, inte det att de är just homosexuella.

(Visserligen retar sig några på att de är homosexuella, men dessa är homofober, och något helt annat än "allmänheten")

 

 

Exakt samma sak med veganerna: Vem bryr sig om vad de äter? -Nada. Men de måste exihibitionera sig att de är just veganer. Annars skulle de inte vara "viktiga" för fem öre, vilket de faktiskt inte är heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men faktum är att du har lite homo/hetero-sexuella tendenser oavsett om du vill acceptera det eller ej.. ;)

..."

 

Blir inte mer rätt för att fler skriver samma dummhet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att du tar upp frukt i en diskussion om homosexuella. I USA kallas homosexuella ofta (lite nedsättande) för fruktkaka, (fruitcakes).

 

Meloner brukar dock kopplas samman med blondiner.

För att citera Jimmy Carter när han träffade Dolly Parton: "Du får suga på mina nötter om jag får klämma på dina meloner"..

 

(Jimmy Carter är jordnötsodlare, Dolly Parton "melonodlare").

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man på alla dessa "gaygalor" samt "gay pride parades", så är de mer exhibitionistiska än vad straighta är. De framhåller också i ovidkommande sammanhang deras sexuella läggning. Sitter Gardell och pratar om böcker i TV, så kan han säga "jag som homosexuell anser inte att boken blablabla", när det i sammanhanget är helt oväsentligt vilken sexualitet han har. När talade en straight om sin sexualitet på liknande ovidkommande sätt "jag som straight tycker inte boken är blablabla"..?

 

-När såg man en straightgala eller en straightparade senast? (Och då menar jag sådana som handlar om straight sexuell läggning, inte vilken cancergala eller chalmerscortege som helst)

 

Sedan kan man påpeka en annan sak:

Homo betyder människa, hommo betyder lika. Det ena latin, det andra grekiska. Så det borde heta hommosexuell, inte homosexuell. Homosexuella är alla som tänder på människor, dvs. inte sysslar med tidelag. Hommosexuella är däremot de som normalt kallas homosexuella. Fan vad man krånglar till det med en massa klokheter man kan..

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-13 03:24:55 av Max Anderson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fel har nisse pee-wee..

Utan generaliseringar kan man inte diskutera om något.

 

Exempel:

Nazister är hemska människor. (En generalisering).

Möjligen finns det någon enstaka nazist som är nazist bara för att han är människovän, och inte alls hemsk. Men det ändrar inte på att generaliseringen "nazister är hemska människor" stämmer.

 

Off topic:

"Tugga nisses tuggummi. Folk som vill va fräcka, folk som vill va käcka, tuggar nisses tuggummi. nisses tuggummi: nästan som riktigt tuggummi!"

(Galenskaparna After Shave i "Himla många program")

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan generaliseringar kan man inte diskutera om något.

 

möjligen inte du.. men i stort alla med lite bildning eller grundläggande förståelse för samband kan.

 

Generaliseringar leder oftast fel ... inget annat..

 

[inlägget ändrat 2004-02-13 03:48:28 av Nisse pEee]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tja.. brukar man inte svara så att den man svarar har en möjlighet att förstå? e liksom inte meningsfullt att skriva ett bättre svar med tanke på vem som man svarar..

 

Dina generaliseraringar e direkt stötande då du

generaliserar och tillskriver ett beteende för hela grupper av individer utifrån ett fåtals beteende...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötande? På vilket sätt då? Är det något som är stötande är det din attityd, om jag nu skall debattera som du och gå på person och inte sak.

 

När det gäller homosexuella, som diskuterats i denna tråd, så är det ju inte de som inte syns vi har diskuterat, utan de som syns. Dvs. exhibitionerar sig. Om du tycker ämnet är stötande att diskutera, kan du ju låta bli, det är ingen som tvingar dig att häcka här.

 

[inlägget ändrat 2004-02-13 05:42:40 av Max Anderson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötande? På vilket sätt då?

 

åter

 

du generaliserar och tillskriver ett beteende för hela grupper av individer utifrån ett fåtals beteende

---------

vilken del av meningen ovan har du svårt med?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu läser det jag skriver så tillskriver jag inte *hela* grupper några egenskaper, dock är vissa egenskaper mer eller mindre utbredda i gruppen. Exempelvis att homosexuella tänder på varandra. (En generalisering). Generaliseringar är bra, generaliseringar skall vi ha!

:)

 

Du kanske inte känner till "svåra" ord som exempelvis exhibitionism? Och därför inte förstår vad jag skriver..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...