Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bostream Scream - Status!


Gäst PLEASE_DELETE_ME

Rekommendera Poster

Gäst PLEASE_DELETE_ME

De rykten som det skrivits om här på eforum , dvs att Bostream inte kommer kunna leverera Scream förns i Oktober, de verkar stämma. Jag mailade Bostream den 8:e september, fick svar igår den 15:e!

 

Jag bifogar mailet nedan, de säger inte att det gäller på samtliga orter[jag är bosatt i centrala Stockholm], men risken finns! Jag beställer X-stream nu istället, himla synd att man inte kan få BBB's DSL-tjänst :/

 

Står heller inget om jag är bunden till min Scream-beställning, står inte heller hur man skall gå till väga för att avbeställa tjänsten, vilket man kan förstå, potentiellt sett är det ju 2 abbonemang som kan komma att bli tvugna att betalas ifall jag beställer Xstream utan att avbeställa scream...

 

-------------------------------------------------------

 

Hej!

Ja det stämmer denna station är senarelagd men ingen bestämd månad när

den bygg ut i nuläge. Vill du beställa xstream så gå in på vår hemsida

www.bostream.com och lägg en beställnig där

M.v.h

Bostream Service AB

Hans

 

-----Ursprungligt meddelande-----

Från: xxx@xxx.xx [xxx@xx.xx]

Skickat: den 8 september 2003 13:57

Till: info.bestallning@bostream.com

Ämne: Jag vill kontrollera min beställning

 

 

Detta mail är skickat från www.bostream.com

 

Hej,

jag har beställt er Scream-tjänst så sent som i förra veckan men har nu

hört rykten om att ni INTE kommer kunna installera denna tjänst åt era

kunder förns i oktober, stämmer detta ?? I så fall vill jag beställa

Xstream istället, om den tjänsten kommer installeras snabbare.

 

Har försökt kontakta kundtjänst via telefon, satt och väntade i 15 min,

sedan lade jag på. Försökte efter 30 min igen, fick då svaret att ni

inte kunde ta emot mitt samtal för tillfället.

 

Kontakta mig gärna via telefon, 070-xxx xx xx

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 188
  • Skapad
  • Senaste svar
Gäst PLEASE_DELETE_ME

Jag har nu [hör och häpna!] kommit fram till kundtjänst via telefon!! Har nu avbeställt Scream[de skulle ju *eventuellt* påbörja installationen v48, jag orkar inte vänta så länge!] och istället beställt Xstream. Hoppas bara man får Xstream tidigare än v48, annars kommer jag ju ångra att jag avbeställde Scream !!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick min installation av telestation uppskjuten från v 34 till v41. Som tur var e jag på comhem just nu o jag klarar mig tills vidare...

 

SUCK.. dock e bostream fortfarande sämst på att ge ut info.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör och häpna..Jag ringde Bostream igår och fick höra att dom börjat med installation på min station förra veckan :) (GBG/wasa V.34 Skulle stationen vara klarblev klar v36). Han jag pratade kunde inte ge mig mer info, men sa att det ser bra ut för mig (det lät som jag är på den första stationen dom börjar installation på)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är pustervikstationen (järntorget) som har hand om Vasastaden va? Bor själv i Linné och jag ligger på masthuggstationen.

 

Undra när de skall börja på masthugget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leifi plomerous

umm.. varför väntar du inte bara på scream?

 

du får ju _minst_ 4x nedladdning och bättre uppladdning med scream.. och har du tur så får du ännu bättre..

 

X-Stream är skittrevligt när man inte har ngt,

men i jmf med scream verkar det ju lite onödigt att förhasta sig.

 

Jag har själv v41 enligt deras statusgrej.. var på v34, men det var iof just v34, så så naiv var man ju inte.. men men.. jag vet ju att det kommer till mig tillslut, förhoppningsvis innan årskiftet eller ännu tidigare. v41 betyder ju med deras "ungefär 3 veckor" v44.. lägg till förseningar och längre installationstid, och vi börjar närma oss v50 om vi har otur..

 

förvisso ingenting mot den hemska period när telia precis lanserat adsl(och bostream ej byggt ut till min ort).. jag väntade i nästan 9 månader, fick aldrig ngt första, andra eller 3:e meddelande som utlovats.. även fast beställt. Inne på 9:e månaden så gick jag in på bostream hemsida, och till min lycka var min ort med.

 

 

haha.. ja vilka historier man har. nåväl =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bor i Johanneberg och det är wasa tationen..bye the way jag fick mail om att jag borde ha det imorgon fredag eller i början av nästa vecka..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra det hela än mer intressant så testade jag att lägga in mitt postnummer för att se om jag kan få Scream, svar:

 

Ni kan omedelbart få Scream, var nu svaret! Gör en beställning. Man kanske skall göra en ny ;)

 

 

.Morph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leifi plomerous

näee.. det hjälper antagligen inte.

 

När jag beställde(när de precis lanserat)

så sa de att jag kunde få.. men nu har de uppdaterat, och jag kan inte få(än).

Detta är ju helt korrekt, eftersom de ska langa in vdsl kalaset v41.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

släng upp en hur det gick tråd när du fått det. vore intressant o veta lite..

 

Info/speedtest/installation ;)

 

drömmer fortfarande om screeeeaaam...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått Scream modem, användaruppgifter och tre fina gröna lampor på modemet - men det funkar inte. Det är nått fel på gatewayen - går inte att pinga från min dator. Installerade allt i fredags, och snackade åtskilliga gånger med teknisk support - dom skulle skicka en tekniker till stationen idag, så förhoppningsvis är det löst när jag kommer hem. Återkommer med prestanda rapport!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste information från bostream.se om min telestation

 

- - - -

Din närmsta station är GÖTEBORG/VASA

Stationen installeras vecka 34

Ditt avstånd till stationen är 1210 meter

- - - -

 

Dum fråga, men GBG/VASA och GBG/WASA är samma station eller? Isf är det alltså vecka 36 som gäller??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör Gbg/Vasa (bor i Johanneberg, vid eklandagatan)! Jag har drygt 1800 meter till stationen så jag får 8 Mbit ADSL. Modemet jag har skall vara ADSL - Alcatel Speedtouch 510.

 

Det fungerar fortfarande inte! Satt hela kvällen med Bostream i telefon och inget hjälper. Man kan pinga mig, men det går väldigt långsamt. En intressant detalj är att någon sände ett Net Send till min IP när jag satt med support i telefon..."SKITBostream som inte fungerar". Jag antar att mitt problem inte är individuellt....

 

Detta är ruggigt irriterande

 

Ps..läste specifikationerna för Modemet. Det tycks bara klara av upp till 832 Kbps upp! Bra att man får ett modem som inte kan utnyttja tjänsten. Vidare har modemet en inbyggd brandvägg. Kan detta vara ett störande moment?

 

[inlägget ändrat 2003-09-23 08:30:03 av Mr. B]

[inlägget ändrat 2003-09-23 08:37:39 av Mr. B]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr B.

 

Fortsätt gärna med rapportering om hur det går med ditt Scream.

 

Jag tillhör också GBG/Vasa och bor 1210meter från stationen, så jag antar jag också får 8/1Mbit tjänsten. Men jag har inte hört något från dom än. Du var kanske snabbare än mig på att beställa.

 

Man kan väl stänga av brandväggs-funktionen i modemet, eller? Finns det nåt konfigurationsgränssnitt för modemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också på gbg/wasa 1230m från stationen.

Har inte heller hört något..........Skulle villa veta om någon är 300 meter eller mindre från station.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var snabb på beställningen ja. Jag tror jag beställde samma dag som man offentliggjorde tjänsten.

 

Joo...det här med modemet och inbyggd brandvägg kom jag på idag. Jag har INTE installerat nån mjukvara till det, men kan å andra sidan inte påminna mig om att det låg nån CD Rom i modemlådan, och det står inget om detta i installationshandboken från Bostream. Fast läser man användarhandboken till modemet online så står det faktiskt att man skall installera mjukvaran.

 

Fan vad ytterst pinsamt om felet beror på detta....Å andra sidan borde support ha tagit upp vikten av att stänga av den interna brandväggen i modemet...

 

Nåväl...nya tester ikväll. Jag rapporterar status!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med Bostream för sisådär 25:e gången igårkväll, och man bekräftar nu att det är driftstopp på Scream....man har helt enkelt inte fått ordning på tekniken från första början. Några få har lyckats surfa på ip nummer, men generellt är det stopp.

 

Min följdfråga var givetvis när man beräknar sparka igång ledningarna, och jag fick svaret

 

"Senare..."

- "Senare om två timmar eller senare i höst??"

"Prova i slutet på veckan..."

 

Fan, hade det varit en mindre eftertraktad tjänst jag beställt så hade jag omgående sagt upp skiten med en å annan svordom. Men man sitter ju litegrann i ett taskigt läge. 8 Mbit kastar man inte bort utanvidare....särskilt inte nu när man börjar närma sig ordentligt (förhoppningsvis)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LasseGBG:

 

Har precis som Golum 1230 meter till stationen. Detta var tydligen 30 meter för mycket för BBB så de la mig på 8/1 ADSL istället.

 

Du har 10 meter för långt. Har du kollat med dem om de skulle kunna lägga dig på BBB VDSL 12/9 eller är 10 meter också för långt?

 

Skall bli spännande att se hur det går för Mr. B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...