Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bostream Scream - Status!


Gäst PLEASE_DELETE_ME

Rekommendera Poster

30 meter för långt - gå och knacka på hos grannen och fråga om inte han är intresserad av tjänsten. Dra sedan en nätverkskabel eller ett snabbt trådlöst nätverk mella er och du har dena snabbare tjänsten.

 

När de nu till slut levererar den.

 

30 meter....

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 188
  • Skapad
  • Senaste svar

Ja, hade man bara vetat innan!!

Jag var ju nära att avbeställa Scream ett tag, för att gå över till bbb, men bbb sade att det skulle ta upp till tre månader innan leverans. Och då hade man ju redan väntat i två på Bostream....

 

Fast var det inte nått liknande när Bostream lanserade sin 2.5 lina för första gången? Vill minnas att polare väntade i evigheter...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men bbb sade att det skulle ta upp till tre månader innan leverans

Å andra sidan verkar BBB ha hållit sina löften om installationstid hela tiden. Vilket man inte kan säga om Bostream Scream (=Boscream? ;))

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv bor jag i centrala delarna av Sthlm - 1177 m från stationen, men hos BoStream får jag troligen 8 mb men jag ringde precis till BBB och där får jag 10 mb...vad ska jag göra...har ju beställt Scream & dom börjar på stationen den här veckan men jag är rädd att dom höjer som dom alltid gjort tidigare när dom märker att dom får fler kunder...

 

Men min fråga är : Är BBB stabilare & räkna med som leverantör...??...kommer dom att höja, visst...ingen här har troligen nån aning men vad har Ni för tankar...??...förmodar att jag inte är ensam & fundera så här...

 

Ska jag byta...??...*åååångest*...

 

_________________________

Hälsningar, Fredrik

•Ibland haaaatar jag datorer•

[inlägget ändrat 2003-09-25 14:08:04 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag är rädd att dom höjer som dom alltid gjort tidigare när dom märker att dom får fler kunder...

 

Nja, alltid är väl och ta i. Dom höjde priset på sin 2.5Mbit när dom inte fick ha kvar sitt gamla avtal med skanova. Detta avtal tecknades innan Telia släppte in andra på ADSL-marknaden och innan dom själva börjat med ADSL. Och enligt det avtalet fick Bostream endast verka på vissa orter. Jag har Xtream och är nöjd med Bostream som leverantör, men kommer att byta till BBB för att dom kan leverera 8/1. Bostream har inga omedbara planer på att bygga ut där jag bor.

 

Jobbigt läge det där, att BBB kan leverera snabbare bredband nu när du beställt Bostream :) Du kan undersöka möjligheten att säga upp Scream.

Undrar förresten vad det beror på att BBB kan leverera VDSL fast du har mer än 1000 meter, jag trodde att den sträckan var en absolut gräns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, alltid är väl och ta i.

Jaaa...jag ber om ursäkt...jag kom just på att det var med Felia under min första höjning & den andra var med BoStream...du har rätt...sorry...

 

Jag har också idag Xtream & har alltid varit nöjd med BoStream...men nu funderar jag verkligen att som dig byta till BBB...

 

Tror inte det är några problem att avbeställa Scream...

 

Men som de andra skriver i tråden så är det 1200 m som gäller...det sa dom även till mig idag...jag har ingen aning men tvivlar du på det...??...jag har som sagt själv ingen aning...

 

Men det är ju ändå lite skillnad på de båda :

BoStream : Down : 8 mb Up : 0,768 mb

BB : Down : 10 mb Up : 9 mb

 

Har åååångest...

 

_________________________

Hälsningar, Fredrik

•Ibland haaaatar jag datorer•

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som de andra skriver i tråden så är det 1200 m som gäller...det sa dom även till mig idag...jag har ingen aning men tvivlar du på det...??...jag har som sagt själv ingen aning...

 

Ber om ursäkt, jag har inte orkat läsa hela tråden, 1000 meter får jag från Bostream och BBB´s hemsidor, men det finns säkert folk som i denna tråd kan det här bättre än jag så du kan nog lita lite mer på dom :)

 

En sak till som gör att jag inte blir Bostream trogen är att dom antingen kör eller ska börja använda ett program som stryper bandbredden ifall dom anser att man tar ner för mycket data. Jag har inte sett nåt info om dom kollar vilken slags trafik dom tänker strypa, om det bara gäller p2p-program eller om det är data överlag. Jag vet inte ens om jag är i "farozonen" för att jag laddar ner för mycket (runt 5-10 GB i månaden hittills) men bara den osäkerheten att inte veta vad dom anser är rimligt gör att jag inte vill vara kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Freddie

 

BBB har 1200 meter som gräns. Bostream har 1000 meter.

 

Jag hade personligen valt BBB framför Bostream! Dels för att du får en västentligt högre hastighet och framför allt att de kan ge besked och faktiskt kopplat upp användare på VDSL och enligt dem så funkar det väldigt bra. Bostream verkar ha STORA problem med sitt VDSL

 

Säg upp ditt Bostream Scream och teckna dig för ett BBB VDSL abbonemang genast!!!! :) Se dock upp så du inte behöver stå med dubbla kostnader för uppsägning av Bostream abonemanget.

 

Lycka till!

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med bobby. Och du behöver inte oroa dig för att stå med dubbla uppkopplingar, för om du vill så kan bredbandsbolaget sköta uppsägningen av bostream och sen kopplar dom automatiskt in BBB när bostream kopplat ur sitt. Se bara till att klicka i det allternativet när du beställer. Enligt BBB blir man i värsta fall av med uppkopplingen max 1 vecka.

Jag har valt det allternativet, hoppas bara det funkar sen i februari :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har återigen varit i kontakt med teknikerna på Bostream och problemet är enormt stort - det har givetvis fått högsta prioritet och man har tekniker från Belgien och Kanada som jobbar på problemet (om det nu säger nånting)

 

Det visar sig att mac-adresser inte fastnar i routern. Jag blir inte klok av den förklaringen men någon mer insatt här kanske vet? Vad jag dock förstår är att det inte rör sig om nån liten drivrutin som skall uppdateras =). Detta är stort, men man jobbar "ögonen blodiga" som man uttryckte det...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra hur många kunder som dom tappar på allt strul?

Själv har beställt bbb idag, så nu sitter jag med två beställningar!

Vi får se vem som hinner först :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pentti H//

 

använda ett program som stryper bandbredden

Hemska tanke...dumma BoStream...*asg*...

 

Nedan är saxat från BoStreams hemsida :

Medelförbrukning för Bostreams ADSL-tjänst xstream ligger på 13 Gbyte/mån...

 

På Lördag när jag kommer hem från Borås ska jag genast göra en anmälan hos BBB...är nu övertygad...

 

*läääängtar*

 

_________________________

Hälsningar, Fredrik

•Ibland haaaatar jag datorer•

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena bobby_digital,

 

BBB har 1200 meter som gräns. Bostream har 1000 meter.

Jaaa...bra...då var jag inte ute & cyklade alltså...

 

Säg upp ditt Bostream Scream och teckna dig för ett BBB VDSL abbonemang genast!!!! :)

Aj-aj-kapten...gör självklart som Du säger...*fniss*,

skämt o sido, det här forumet är ju just till för att få lufta med andra har jag insett mycket kunniga datakillar och jag är nu övertygad...jag beställer BBB på Lördag när jag kommer hem från Borås...

 

Se dock upp så du inte behöver stå med dubbla kostnader för uppsägning av Bostream abonemanget.

Jaaaa...BBB erbjuder sig ju att säga upp mitt abb. hos BoStream så jag hoppas allt löser sig...

 

Tack så hemskt mycket för informationen & jag är som sagt till 100% övertygad...

 

Tack återigen...

 

_________________________

Hälsningar, Fredrik

•Ibland haaaatar jag datorer men snart är jag en lycklig BBB-surfare p.g.a. alla vänliga själar som hjälper en här•

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pentti H//

 

Precis...hörde att dom erbjöd sig att ordna det...men jag tackar för påminnelsen så hemskt mycket...

 

Jag har valt det allternativet, hoppas bara det funkar sen i februari :)

Då håller vi våra tummar...för jag beställer på Lördag...

 

*wroooooom*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

golum//

 

Undra hur många kunder som dom tappar på allt strul?

Tror det är måååånga...

 

Men...har Du inte sett till att BBB säger upp ditt abb. hos BoStream...??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIKTIGT för er som tänker beställa BBB. Jag läste igenom avtalet från Bostream igår, och där står att avtalet är bindande from den dagen Bostream accepterat din beställning av Scream - dvs samma dag som du fick ditt bekräftelsemail av Bostream.

 

Å andra sidan torde reglerna ändras när företaget inte kan hålla vad dom lovat. Dubbelkolla väldigt noga så du inte åker på 4 månaders uppsägningstid med betalning (+installationsavgift)

 

Fast det kanske redan är kollat? Just in case....

 

Kan för övrigt meddela att framsteg skett på min station. Igårkväll kunde jag pinga gatewayten i full fart. Det har tidigare inte gått. Fast ut på nätet kommer jag inte än, men det känns ändå som att det går framåt....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. B

 

Du sa att felet var någt med att "mac-adresser inte fastnar i routern"

 

har du mac?

fungerar det för dom med pc eller?

 

PS. Kanske dags att starta om denna tråd högst upp eller ?

[inlägget ändrat 2003-09-26 10:23:38 av golum]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac adresser har inget med Apple att göra!

 

Det är så att säga serienr för all nätverkshårdvara, t.ex. använder en DHCP server sig av mac adresser innan den delar ut IP.

 

Jag ligger på Göteborg/Vasa och bor precis jämte hedem, undrar vilken avstånd jag har till kopplingsstationen...

 

Har jagat bostream om ett installationsdatum (det står att stationen installerades V34) men de vägrar säga något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tillhör du samma station som jag (bor vid eklandagatan dock).

 

Stationen blev klar v.37 har jag för mig. Då fick jag ett mail att det var klart ialla fall. Bostream kör i turordning, men nu skulle jag gissa att man pausar nya installationer tills man löst det stora problemet med hårdvaran. Fast det är bara en personlig gissning, men det verkar logiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade bostream och fick faktiskt ett besked (samma dag!!!)

 

Så här löd det:

 

Hej!

 

Tack för ditt mail.

 

Vi har tyvärr haft stora förseningar i utbyggnaderna och installationerna på Scream pga våra underleverantörer. Under din station har precis inkopplingarna påbörjats men det kan tyvärr ta ytterligare några veckor innan alla Inneliggande beställningar är klara.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Carina

Bostream AB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt att skylla på underleverantörerna. Det är fortfarande Bostream som äger problemet enligt mig.

 

Frågan är om inte Bostream kommer få ge någon form av kompensation för att få behålla några av sina kunder som tröttnar på att vänta.

 

Gratis e-mail och websida kanske? Pengar är de nog inte så sugna på att betala tillbaka

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UP AND RUNNING!!

 

Min flickvän ringde precis och berättade att vi fått igång Scream. Återstår bara lite bandbreddstester....och det är fredag eftermiddag! Perfekt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort lite nedladdningar....just nu ligger jag på runt 850 - 900 kb/sek så nog är det 8 Mbit ialla fall!

 

Det verkar stabilt...

 

Hade dock glömt av att jag ominstallerade windows häromdagen, utan uppdatering. 10 minuter efter att man var online åkte man på Blaster. Det går undan när man inte har brandvägg!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...