Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bostream Scream - Status!


Gäst PLEASE_DELETE_ME

Rekommendera Poster

leifi plomerous

Det är ju riktigt tufft.

 

Man börjar ju somsagt bli lite sugen, hoppas att det räcker med 3 veckor (efter stationen installerats)

för att de ska skicka hit modemet..

då hinner jag precis undkomma helvetesveckan(4 prövningar + högskoleprov) =)))

 

vad har du för upstream?

samma som vanliga bostream eller?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 188
  • Skapad
  • Senaste svar

Efter en kväll av tung download kan jag säga att linan rockar! Mycket stabilt.

Fast upp är som vanliga bostream - dvs runt 1 mbit.

 

Väntan på Scream var lång, men ikväll känns det inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leifi plomerous

Hur är det med kombinerad upp/nedladdning då?

 

Vet ju att nedhastigheten på mitt x-stream går åt pipan när man drar över c:a 20k/s i samtidig upload..

iof går väl det att fixa med linux + packetshaper, men ändå..

 

Har du märkt samma sak på scream? Borde det vara likadant?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. B

 

Grattis grattis och det känns skönt att Bostream nu äntligen verkar vara på banan med Scream.

 

Någon mer som har fått inkopplat Scream? Gärna i GBG regionen. Ligger själv på Masthuggsstationen men bor i Linné

 

/bobby_digital

 

[inlägget ändrat 2003-09-29 11:20:45 av bobby_digital]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. B//

 

VIKTIGT för er som tänker beställa BBB. Jag läste igenom avtalet från Bostream igår, och där står att avtalet är bindande from den dagen Bostream accepterat din beställning av Scream - dvs samma dag som du fick ditt bekräftelsemail av Bostream.

Grymt tacksam för denna information, Du räddade nog mig med en installationsavgift...och det ska Du verkligen ha en eloge för... ;-)

 

Ska ringa BoStream imorrn & höra mig för...

 

Grattis förresten för att Du äntligen fått det att fungera, underbart & höra nån som är nöjd med sitt efterlängtade Scream...

 

Tack återigen !!!

 

Nu går jag själv på nålar, kollade precis & min station skulle köras V.39 (förra veckan) så min väntan kanske också snart är över...fast nu kanske jag är lite väl positiv...eller...??

 

[inlägget ändrat 2003-09-29 22:48:01 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morning...

 

Skall bli kul att se när de får igång sina Scream VDSL-anslutningar. Nu verkar ju det som ADSL 8/1 är på spåret men hur går det med VDSL:en??

 

MÅste bara säga att det är skönt med en tråd som inte ballar ur och tappar tråden :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser också med spänd förväntan på Scream...

 

men hur går det med VDSL:en??

Exakt...det var ju det dom gick ut & skröt om och som vi alla ville ha...*morr*...

 

MÅste bara säga att det är skönt med en tråd som inte ballar ur och tappar tråden :)

Håller med till 100%...

[inlägget ändrat 2003-09-30 13:23:55 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

golum,

 

Exakt vilket datum beställde du BoStream Scream?

 

Jag tillhör också GBG/Vasa. Det verkar ju som dom har börjat installera i vår telestationen, frågan är bara hur länge det dröjer innan alla som beställt får sitt bredband levererat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasseGBG,

den 22 July

 

Idag fick jag ett väldigt skumt mail av en "Carola" på

Bostream.

 

---------------------------------------------------

Hej Golum

 

Vi vill kontrollera ifall du kommit igång med ditt scream abonnemang?

 

Med vänliga hälsningar, Carola

 

Bostream

----------------------------------------------------

 

dom har ju inte skickat mig något modem! eller?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort lite TP tester, lyckades inte riktigt komma upp i 8 Mbit, men det kanske beror på tillfälligheter. Drygt 7 Mbit ner och ca 800 kb upp.

 

Men tekniken förbryllar lite. Jag kan tanka från 2 källor och utan vidare klättra upp till 2 x 400 Kb/sec - ibland uppåt 900 totalt.

 

Nåväl...fort går det ialla fall. Vad testerna säger kanske man inte alltid skall stirra sig blind på.

 

Kan för övrigt meddela att en tekniker på Bostream "inofficiellt" menade på att VDSL tekniken utvecklas ganska snabbt. För nått år sedan var det bara möjligt inom 500 meter från station. Nu är det som bekant 1000. Om nått år gissade han på 1500 osv. Mellan raderna läste jag en stadig uppgraderingsmöjlighet inom ett par år! Kul att veta!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

golum,

 

lol. Det var ju ganska skumt :-) Jag beställde 6/8, så du borde få ditt före mig. Tala gärna om så fort du fått modem eller nåt :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leifi plomerous

Det var något rykte om att *någon* hade hört *någon annan* som var bostream-anställd, nämna något om att de jobbade på en komprimering som skulle ge 26mbit(eller var det 13mbit åtminstonde, oavsett) till alla inom 2km.. och detta inom ett år..

 

oavsett så lär vi ju inte sitta still på vare sig 8/1 eller 13/13 i specielt många månader om bostream följer teknikutveklingen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Ingen hade varit gladare än mig om något sådant skulle ske ;)

 

Men sen är det ju tyvärr så att det finns en verklighet. Just nu så känns det som om Bostream har fullt upp och lite till med att fixa VDSL anslutningarna till de kunder som beställt det. Men visst....26MBit eller iaf 13 hade ju inte suttit dumt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

golum//

 

Jag beställde 6/8

Jag beställde också 6/8...har Du hört något mer än din bekräftelse...??...jag har inte hört ett skvatt...

Men det är iofs. BoStreams melodi...så jag har inte förväntat mig annat...*morr*

 

[inlägget ändrat 2003-10-01 14:42:14 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freddie,

 

Det var jag som beställde 6/8, golum beställde 22/7. =)

 

Jag har inte hört ett smack heller från BoStream förutom det automatiska bekräftelsen.

 

Tillhör du också samma telestation som mig och golum? Göteborg/Vasa?

 

/lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasseGBG//

 

Det var jag som beställde 6/8, golum beställde 22/7. =)

Jaaa...sorry...nu såg jag att jag läste fel..

 

Jag har inte hört ett smack heller från BoStream förutom det automatiska bekräftelsen.

Exakt samma för mig...*morr*...

 

Tillhör du också samma telestation som mig och golum? Göteborg/Vasa?

Nopp...jag verkar vara en utböling...jag bor i centrala Sthlm...

 

När var det din station var klar...??

Min skulle enligt Kontrollera din stations status... på hemsidan vara klar V.39, men jag är grymt skeptiskt...*fnys*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freddie,

 

Göteborg/Vasa, telestionen som jag och golum tillhör skulle vara klar vecka 34 (6 veckor sedan) enligt "kontrollera din station status"-sidan. Det har stått vecka 34 hela tiden och det står fortfarande 34 (i detta nu), men enligt andra källor så har den installerats vecka 36-37.

 

Så man kan misstänka att BoStream endast har "kontrollera din status"-tjänsten för att hålla sina kunders hopp uppe och inte hoppar av. Istället för att presentera korrrekta uppgifter.

 

När de lansererade Scream borde de tydligt sagt att leverans av tjänsten KAN ta flera månader och att telestationerna INTE var uppgraderade. Istället för att som i mitt fall ge beskedet "omedelbar leverans". Jag förstår inte hur de tänkte, typ "Vi har ingen utrustning installerad någonstans men vi måste vara bättre än Bredbandsbolaget och lansera en påhittad tjänst och sedan försöka fixa fram den."

 

Men men, BoStream har ju iaf lyckats få mig att vänta på Scream. För hade jag vetat att jag skulle få vänta såå länge så hade jag beställt bredband från någon annan leverantör. För just nu sitter jag helt utan bredband på en dialup-uppkoppling.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasseGBG//

 

Okej...då ligger alltså Ni 5 veckor före mig enligt Bostreams "fusk-kontrollera-status" sida...*morr*...då kan jag somna om några veckor innan jag sett att Ni fått den...men den som väntar på nåt gott...*fniss*...sa han och försökte se övertygande ut...hi..hi...

 

Så man kan misstänka att BoStream endast har "kontrollera din status"-tjänsten för att hålla sina kunders hopp uppe och inte hoppar av. Istället för att presentera korrrekta uppgifter.

Du har såååå rätt...tror också det...

 

Istället för att som i mitt fall ge beskedet "omedelbar leverans".

Precis det beskedet jag också fick, men vad gör man inte för att få kunder, då kör man nog lite med vita lögner...du har så rätt...

 

Håller med dig även där, hade jag också vetat att det skulle ta sån tid så hade det blivit BBB för min del, men nu sitter man här med installationsavgiften så det får gå tills vidare, får se om man byter senare...

Men jag ska inte klaga...jag sitter ju iaf. med Xstream...förstår verkligen din förtvivlan som sitter med ett modem som bromskloss...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan, hade missat läsa denna tråd på ett tag.

Snart vecka 41.. väntan verkar värd efter att ha läst MR B's hastigheter (drömmer mig bort)

 

och nyheterna om att alla ska kunna på 26mbit eller 13mbit inom 2 KM... @_@ MUMS! Wishfull thinking..

 

Hoppas bostream fixar min telestation snart (41)...

 

Thanxs for the info ppl!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort lite nedladdningar....just nu ligger jag på runt 850 - 900 kb/sek så nog är det 8 Mbit ialla fall!

 

Enhetsinfo:

 

b = bit

B = byte (= 8 bittar)

 

k = kilo

M = mega

 

kb = kilobit (storhet)

kB = kilobyte (storhet)

 

kbps, kb/s = kilobit per sekund (hastighet)

kBps, kB/s = kilobyte per sekund (hastighet)

 

Skilj på stora o små bokstäver, svårläst annars. Och fel.

 

Skillnad mellan storhet och hastighet illustreras bäst av: Jag har 2 öl vs. Jag dricker 2 öl per minut :)

 

Mvh

 

Simon besserwisser

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leifi plomerous

Har hört lite mer från bostream, kanske kan vara av intresse för alla.

 

Min station blir somsagt installerad v41,

och enligt telefongubben på bostream så bör jag räkna med (minst) 3-4 veckor innan jag har fått modemet skickat och allt fungerar. alltså v45 typ.

 

Visseligen tror jag inte att ngn riktigt tog bostreams "upp till 3 veckor efter stationsinstallationen" på allvar, men det kan ju vara trevligt att veta vad bostreamfolket själva räknar med.

 

Tyvärr så vet jag fortfarande inte mitt avstånd, borde ha frågat den grabben..

Kommer bostream någonsin att uppdatera "avstånd till stationen" på statussidan, eller är det bara menlöst att vänta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...