Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mesa
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar om det finns något sett att göra bilderna synliga i Windows Utforskaren?

 För att slippa klicka på IMG- ikoner för att se vad det är för bild.

IMG_filer.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Mesa:

Hej! Jag undrar om det finns något sett att göra bilderna synliga i Windows Utforskaren?

 För att slippa klicka på IMG- ikoner för att se vad det är för bild.

IMG_filer.JPG

Har du egentligen något problem? För den i bilden använda visningen (Lista eller om det är Detaljerad lista) visas väl inga bilder. Saknas bilder när du väljer att bilder ska visas?


Högerklicka på någon tom yta i mappfönstret så ska där finnas ett antal alternativ för "Visa". Nere till höger i mappfönstret brukar det visas ett par symboler där "Detaljerad lista" respektive "Stora miniatyrer" (Stora ikoner) kan väljas. Ctrl+Shift+6 och Ctrl+Shift+2 kan också användas för de två alternativen.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Christer! Jag skulle vilja ta bort onödiga bilder i mappen (listan), men kan inte se dem innan klickar en o en i taget. Visa menyn gör endast ikonen större eller vad man nu väljer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Mesa:

Jag skulle vilja ta bort onödiga bilder i mappen (listan), men kan inte se dem innan klickar en o en i taget. Visa menyn gör endast ikonen större eller vad man nu väljer.

Kan det vara så att "Visa alltid ikoner, ..." är valt, se tipset en bit ned i tråden.

 


 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore väl också bra att veta vad för filtyp det är på filerna och inte bara vad deras filnamn börjar med. Högerklicka på en fil och välj Egenskaper och se vad det står för Filtyp på Allmänt-fliken.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...