Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband


ingmag
 Share

Rekommendera Poster

Har en 4g router med inbyggt modem som jag tänker använda för övervakning i fritidshuset. Tänker koppla till lite utrustning som kan styras/kollas från min fasta bostad. Finns det någon operatör som tillhanda håller mobilt bredband som man bara fyller på då datamängden tagit slut ( dock minst en gång per år för att hålla simkortet aktivt??

Vill undvika fast månadskostnad då dataanvändningen är minimal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
1 timme sedan, skrev ingmag:

Har en 4g router med inbyggt modem som jag tänker använda för övervakning i fritidshuset. Tänker koppla till lite utrustning som kan styras/kollas från min fasta bostad. Finns det någon operatör som tillhanda håller mobilt bredband som man bara fyller på då datamängden tagit slut ( dock minst en gång per år för att hålla simkortet aktivt??

Vill undvika fast månadskostnad då dataanvändningen är minimal!

Tänkte inflika en "att tänka på" här. Är övervakningen tänkt att bara ske då och då och att efter du kollat av läget kopplar du ner strömmen till kameran för att inte förbruka datamängden?

Eller ska kameran vara igång hela tiden och vara aktiv i övervakningen och skicka pushnotiser till dig om något händer? Tänker här att skillnaden mellan hur mycket mobildata den använder skiljer beroende på hur du använder kameran. Och kan för övrigt rekommendera Dlink, deras gratis molnfunktion är helt suverän!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...