Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tele2 stryper internet trots surf kvar


marklinmaster

Rekommendera Poster

marklinmaster

Hej!

 

Jag införskaffade för cirka två månader sedan ett mobilt bredband från Tele2. Eftersom vi är en stor familj med tre barn som surfar mycket, spelar spel och tittar youtube etc så köpte jag 100 GB per månad, väldigt säker på att det skulle räcka. 

 

Men, de två månader vi använt det har vi lyckats dra slut på all data, så när man surfar till en webbsida kommer istället tele2´s sida upp där man kan köpa mer surf till hutlösa priser. Men bara några dagar innan surfen tog slut gick jag in på routerns webbgränssnitt (Routern är Tele2´s standardrouter som de skickade till oss) och där stod det att vi hade cirka 40 GB kvar.

 

Jag tror knappast att vi slösat bort 40 gb på två-tre dagar, så jag gick idag in och kollade igen i routern. Till min förvåning står det att vi bara använt strax över 70 GB, men vi har ändå fått ett sms till routern som säger att vi använt all vår surf och om vi försöker surfa någonstans kommer vi bara till Tele2´s hemsida och måste köpa mer surf.

 

Bifogar en skärmbild från routern.

 

post-134227-0-17543600-1437906282_thumb.jpg

 

Varför blir det såhär? de kan ju inte marknadsföra det som 100 Gb/månad men sen inte erbjuda mer än 70 GB. Är det någon mer som råkat ut för det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I korthet, så är det upp till operatören hur detta fungerar, ta kontakt med dom så ska dom kunna redogöra så du förstår.

 

40Gb på 2-3 dagar, kan gå ganska lätt att komma upp till dessa siffror, beror ju på vad man gör på nätet, och hur många som gör något samtidigt med ett sådant abonnemang.

 

T.ex så streamar jag musik hela dagarna via bredbandet hemma, en enhet gör lätt av med ca 10 Gb per dygn, så det går snabbt.

 

Men som sagt, din operatör kan redogöra mera exakt hur dom räknar och hur det fungerar för just Tele2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...