Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skall flytta, hur får jag tag i internet?


pedimano

Rekommendera Poster

Hej!

 

Börjar studera i Stockholm i Augusti, och skall då vara inackorderad hos en äldre dam. I dagsläget skulle jag uppskatta att jag lyssnar på spotify 3 timmar om dagen, tittar på rörligt material 1 timme om dagen, och allmänt surfande i 1 timme. På telefonen har jag 5 gig per månad, och mina föräldrar säger att de kan finansiera en uppgradering till 15 gig, men jag är tveksam till om det räcker. Tanten jag skall bo hos har inget wifi, och lät inte alltför frestad att skaffa. Mamma är den som hittills skött kommunikationen med tanten, och vad hon förstod surfar hon för närvarande via sin mobils nätverk. Jag är inte riktigt säker på hur det egentligen är, men jag vet åtminstone att tanten har en fast telefon.

 

Vi delar in i några olika tänkbara scenarion.

 

-Hon surfar via den fasta telefonen(gemensamt abbonnemang typ), räcker det då med att jag köper en router för att vi båda skall kunna använda internet?

 

-Hon surfar via sin mobiltelefons nätverk. Måste jag också göra det(via min egen, förstås), eller finns det något sätt jag kan beställa nätverk på, så att jag får obegränsat?

 

Ja, det blev visst två scenarion...

 

Kom gärna med förslag och använda tänkbart pris, vill helst inte lägga mer än 200/300  i månaden. 

 

Med vänlig hälsning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nånstans nyligen att går man i taket på surfpotten (tex ute i sommarstugan nu i Juli) är kontantkort för mobilt bredband ofta det billigaste valet.

Men du har ju inte kommit dit ännu.....

När du kommer dit ta då och kolla upp om det finns några öppna nätverk där du bor.

Bara starta datorn och kolla upp omgivningsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Om hon bor i Stockholm borde det ju finnas tillgång till internet via ADSL, kabel-TV eller stadsnät. Även om hon inte använder det i nuläget så borde 200-300 kronor i månaden kunna räcka till mellan 2 och 10 Mbit/s beroende på teknik och dessutom är ju det obegränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...