Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skriva in bokstäver med tangentbord i Youtube appen på Smart-tv:n. (LG Oled55C8)


Flash Gordon
 Share

Rekommendera Poster

Hej, 

jag vet inte riktigt vilket underforum som lämpar sig bäst för frågeställningen så flytta gärna tråden om det passar bättre någon annanstans. 

Jag köpte ett nytt Logitech K830 tangentbord för att slippa mata in mina sökningar i Youtube-appen på min LG Oled55C8 med medföljande fjärrkontroll. 

Tyvärr så lyckas jag inte mata in bokstäver i sökfunktionen, men bl.a volymknappar och touchpad fungerar. 

K830 finns inte listat av LG som prövat och godkänt. 

Så jag köpte ett Logitech K400+ som ska vara listat och det fungerade, åtminstone ett litet tag (1/2-1 timme) sen har jag inte kunnat mata in text med det heller i Youtube-appen. 

Det går dock att skriva med det i sökfunktionen i tv:n (söka installerade appar t.ex), och att skriva i adressfältet om man öppnar webbläsaren. 

Jag skulle tro att båda tangentborden fungerar lika bra om jag bara visste vad det var som gjorde att jag förlorade funktionen även på K400+-tangentbordet, det kanske är någon knapptryckningskombination, vad vet jag. 

Någon som känner igen problemet och har en lösning åt mig? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att inte båda tangentborden jag testat inte har dåligt med ström i sig direkt från butiken, men K830 som är uppladdningsbart sätter jag på laddning över natten för säkerhets skull. 

Att det skulle bero på att det är för långt emellan mottagare och tangentbord alternativt att tv:n skulle skärma av signalen borde göra att det inte går att skriva eller utföra nån som helst ändring med tangentborden men det går som sagt att skriva med de i vissa ställen på tv:n och volymändringar går att göra, så att felet ligger där finner jag osannolikt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...