Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

COMHEM erbjuder bättre "öppen fiber" än Telia


INeve

Rekommendera Poster

Bor i villaområde söder om Stockholm. Telia har 2016 dragit fiber hos oss som vi köpt in oss i (20 000:-) Nu erbjuder COM HEM oss att med sitt iTUXnät ta över denna fiber.

 

De erbjuder oss också sin Bredbandstjänst, TV och IPtelefoni till lägre kostnad än Telias motsvarande. De har en aggressiv marknadsföring där de hävdar att iTux-nätet är mer öppet än Telia "öppen fiber"

 

Någon här som har erfarenhet av detta??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några problem med det du idag använder?

Hur lång tid tar det innan du kan få tillbaka värdet i den kostnad du lade ut i fiberinkopplingen, om du skulle hoppa på och gå med i ComHem´s lösning?

Om du inte skulle bli nöjd med ComHem, blir det lika lätt återfå det du har idag?

 

 

https://se.trustpilot.com/review/itux.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev INeve:

Jo! Jag har läst Trustpilot som ju inte direkt berömmer iTUX men de är rätt kritiska till de flesta bredbandsleverantörer ? 

 

Kom ihåg att det är inte Trustpilot som recenserar, utan det är ju personer med egen erfarenhet som lägger in sina "betyg" i just Trustpilot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för dina svar Laso! Utryckte mig fel om Trustpilot: menade att folk verkar  missnöjda med alla bredbandsleverantörer ? Därför svårt att se skillnad.

 

Kostnadsvinsten är bäst i 3 månder sedan något i resten av den tvåårsperiod som COMHEM binder mig till. Tidigast då kan jag gå tillbaka.  Men vet ej om tekniken tillåter det. Ty COMHEM gör ju ingrepp i min nuvarande Teliafibers anslutning på Tetestationen för att där ansluta iTUX-nätet.

 

Jag är mer nyfiken på hur Telia "öppen fiber" och iTUX-nätet förhåller sig kvalitetsmässigt och med support. Dessutom befarar jag övergångsproblem. Detta sker säkert lite varstans där Telia "öppen fiber" finns - hur går det där?

 

Därför Hallå - nån som är i samma situation eller helst steget före ? ? ? /INeve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev INeve:

Kostnadsvinsten är bäst i 3 månder sedan något i resten av den tvåårsperiod som COMHEM binder mig till. Tidigast då kan jag gå tillbaka.

 

:thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia menar, enligt den jag pratade med, att de inte är billigast och kommer aldrig att bli det heller eftersom de vill ha en bra support.

Vad som är bra och vad som inte är bra kan ju diskuteras men jag tror inte jag läst något inlägg här där Comhem har utmärkt sig åt det positiva hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort Tack för seriösa svar - Alla! Mitt beslut blir att avstå från COMHEMs bud! Varken här eller annorstädes där jag sökt svar på frågan om "COMHEM erbjuder bättre öppen fiber än Telia" finner jag ingen bekräftelse på att detta stämmer med verkligheten.

 

Ytterligare ett viktigt skäl är  COMHEMs aggressiva marknadsföring. Kunden in spe måste utnyttja ångerrätten för att avvärja ett köp. Man får inte en chans till betänketid inför erbjudandet utan måste signera "på stört".

 

Såldes avråder jag från att  "köpa" COMHEM erbjudande att ersätta Telia "öppen fiber" /INeve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...