Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon med erfarenheter av Telenor?


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Då felia, förlåt Telia, begått felsteget att belägga sin kundtjänst, ja ni läste rätt: sin kundtjänst (!) Med krav på mobilt Bank ID har de ej längre förtroende att levrrera mig några tjänster. Konkurrenten Telenor såg bättre ut och var enkla att komma i kontakt med. Men efter den senaste katastrofen med ett annat bolag är jag skeptisk. Bilden visar en (fejk) beställning och denna kampanj gällde gör några veckor sedan. Här ingår streamad tv och telefon (med det gamla nummret). 

Screenshot_2021-02-18-12-45-10-139_com.android.chrome.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag hade telenor som bredbandsleverantör väldigt länge. Osäker på om det var det, bredband ingår i avgift på lägenheten så jag fick inga fakturor och det var så bra och stabil anslutning att jag aldrig behövde ringa och få hjälp.

 

Så om vi utgår ifrån att det var telenor, så fungerade det helt perfekt. Men inget gammalt vintage som teve eller hemtelefon, bara bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Har Telenor med bredband (fiber), tv och mobilabonnemang sedan ett år. Hade tidigare Telia men bytte för att få ett billigare abonnemang. Inga strul alls med Telenor och uppkopplingen har funkat perfekt. 

Men det din bild visar avser väl enbart bredbandsuppkopplingen och till detta ska väl läggas tv- och telefonkostnaderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen: Tv ingick i "Bredband 24" och "telefon mini" kostar inget. Däremot står det att jag kan få detta bredband via telejacket och jag vill ju jå det via fiber. Förstår inte hur jag ändrar detta på hemsidan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon sorts "Öppen fiber" där du kan välja leverantör på någon särskild webbplats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtydligande: jag förstår inte hur jag väljer fiber anslutning på Telenors hemsida. Det dtår bsra "Hurra, du kan få anslutning via telejacket" när jag skrivit in min hemadress. Men Telia vill ju lägga ner kopparnätet...

 

Cecilia: jag har fiber från IP Only. Tror inte att det spelar någon roll vilken leverantör jag väljer. Om sedan operatören "släpps in" på just detta fibernät är ju en annan fråga. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Telenor var ju med i listan. Får titta vidare på det. Skänt är också att det är streamad tv så det behövs ingen extra utrustning (ni som såg min griniga tråd vet vad jag menar ;) ). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...