Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av Windows 10 på en ny, sekundär ssd


gusmagna

Rekommendera Poster

Hej,

Vill installera windows 10 på en nyinköpt ssd i UEFI mode, men vet ej hur jag ska gå tillväga. Jag har med windows media creation tool laddat ner och bränt ett usb, med windows 10 pro och har i bios markerat att boota från usb-enhet som första alternativ. När jag startar om datorn efter att ha switchat från Legacy mode till UEFI mode i bios, så händer ingenting. Jag hade hoppats på att Windows installationen skulle starta och att jag kunnat välja att installera windows 10 på den nyinköpta ssd:n i UEFI mode, men det händer alltså ingenting. Tips och råd tas varmt emot. Är fast i legacy mode och försöker på alla möjliga sätt switcha till UEFI mode, (se annan nyskapad post angående detta).

Mvh Gustaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Brandklipparen:

Hej och tack för hjälpen med länken.

Vet i skrivande stund inte om jag har läst infon som står på länken, men ska läsa vad som står där. Vid första anblicken låter det som om det verkar stå hur man gör där.

Tack! //Gustaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Har tyvärr inte någon personlig erfarenhet av det som skrivs på sidan. Hittade den när jag blev nyfiken på vad olika mode innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för att du i alla fall tog dig tid att läsa och svara. Tror jag har skummat igenom den sidan du länkade till, men försökte andra vägar först. Ska ge den ett försök härnäst.

 

Mvh Gustaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...