Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-info med Itunes


andershult

Rekommendera Poster

Jag har Itunes på Windows 10 och bränner cd med musik.
Jag  har valt cd-text för att få låtinformation på cdn.Fram till nu så har det alltid fungerat.
Nu följer inte all information med ,vissa låtnamn är inte med.Om jag spelar upp cdn i en bilstereo,visar den ofta fel låtnamn,namnet på nästa låt.
Jag har kontrollerat informationen i filerna med CD-Tag.Jag har senaste versionen av Itunes
Vad är felet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har inte själv i-tunes men det finns begränsningar om hur datat skrivs på en musik-cd.
Så jag är inte helt övertygad om att problemet ligger i just i-tunes programmet eller ens cd-spelaren.

Men med det sagt så kan i-tunes ha nån bugg som orsakar detta.

 

Hur stor är CD:n och hur mycket av tillgängligt utrymme på denna är för musik?

Och alla låtar som bränns bör ha samma format på artist, låtnamn etc. för om detta plötsligt ändras så kan problem uppstå.

 

Har överhuvudtaget exakt samma musikkompilation tidigare fungerat på annan Cd?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cdns storlek är 700 mb.Det jag har gjort att jag har bränt audiocd. Jag har på min dator  bränt två olika spellistor på cd,med några låtar som är med i båda spellistorna,problemet uppstår vid båda gångerna, cd 2 hade bara ett fåtal låtar som också fanns hos cd 1,på cd 2 var problemet samma både för de låtar som också fanns hos cd 1 och  för några nya låtar.En cd har jag också bränt med itunes på en annan dator,samma problem igen. I Itunes ser det inget konstigt ut när det gäller låtinfo. Finns det något bra dataprogram för att  kontrollera och redigera låtinfo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...