Logga in för att bevaka detta
Följare
0
Själv rädda innehåll från trasig dator?
Startad av
Ellsen, i Bärbara datorer
-
Liknande Innehåll
-
Av Stavis
Hej!
Min nya platta Lenovo Tab M10 frågar efter lösenord och har ingen aning om vad det är. Den frågar alltså efter ett lösenord för själva plattan då jag startar upp, inte pin kod för sim kort. Jag satte igång plattan för 4 veckor sedan och har då tydligen satt något lösenord då. Jag har varit på resande fot och haft mycket jobb och kommer inte ihåglösenordet längre. Sim-kortet är fortfarande i gamla. Finns det någon möjlighet att göra reset på plattan och då göra nytt lösenord?
-
Av Torgny
Efter en uppdatering läser inte datorn in något operativsystem. Jag har tidigare skapat en återställningspartion på ett USB-minne men använder jag den så går ju alla mina filer förlorade. Jag tänkte därför köpa en ny hårddisk och ett nytt operativsystem, ta ut den gamla disken och läsa den i en annan dator för att rädda mina filer. Kommer det att vara något problem att ansluta den disken till en annan dator, tänker på att den ju inhåller ett operativsystem, visseligen inte fungerande men ändå.
Hoppas någon kunnigare än jag vet.
Torgny
-
Av Tunkan
Hejsan alla glada. 😁
Jag söker defekta grafikkort med minst 6gb minne. Allt av intresse. Mest intresserad av 1080 ti eller bättre. Hör gärna av er om ni sitter på defekta kort. Eller vet var jag bör söka. Betalar gärna ett par slantar om så önskas.
-
Av Krusbär
Min externa hårddisk (Seagate) har fungerat utan problem i ett par år. Den har en grön kontrollampa som lyser när strömmen slås på och slocknar när hårddisken går i viloläge eller strömmen bryts.
Idag Idag tänds inte lampan när strömmen slås på. Eller rättare sagt: lampan glimmar till ett kort ögonblick men slocknar igen. Och hårddisken är död. Jag har testat med ett annat nätaggregat med samma resultat så felet tycks inte ligga där.
Vad ska jag tro: har själva hårddisken kraschat eller är det "bara" någon form av strömförsörjningsfel? Har det någon betydelse att kontrollampan glimmar till när strömmen slås på?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Säkerhetsexpert inom ITSolna (Stad), Stockholm
- Uppdragsledare för våra UnderrättelsesystemStockholm (Län)
- Backend-Utvecklare (C# .NET) till Hjärt-Lungfonden, StockholmStockholm (Län)
- SENIOR MANAGER IMPLEMENTATION SERVICESStockholm (Län)
- IT Manager to Aaro Systems, StockholmStockholm (Län)
- Säkerhetsexpert inom IT