Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 visual lag och micro-stutter in-game med hög FPS


Tweesiee

Rekommendera Poster

Hejsan. För en vecka sedan bestämde jag mig för att installera om Windows 10. Som vanligt så gick det utan problem. Efter att jag installerat alla drivrutiner och kände mig nöjd började jag märka visual lag i Windows animationer. Start menyn, fönster animationer, laddningsbars och annat kändes väldigt segt. Ungefär som ett spel som körs i 20-30 fps. Jag laddade ner Fortnite och lät spelet sätta inställningar automatiskt (allt på max). Jag tog bort v-sync och satte min fps på max 120 där den ligger STABILT hela tiden. Men även fast jag inte droppar några frames så har jag ändå otroligt mycket micro stutter när jag spelar. Mest när jag rör på mig mycket in-game. Har även testat andra spel så som LoL, Hitman och GTA V. Micro stutter i allt..
Detta är inte roligt då jag aldrig haft några problem med micro stutter innan jag installerade om Windows. 
Jag har testat att installera om Windows igen, tagit ut grafikkortet och kört på den integrerade grafiken, samt tagit ut processorn och satt tillbaka. Jag har testat mina ramminnen, testat med andra ramminnen, testat med andra skärmar, googlat runt flera timmar om dagen, testat att installera om drivrutiner, testat äldre drivrutiner, testat ett windows från 2016, testat att leka runt med Nvidia inställningar. Allt utan resultat. 
Känns som jag testat allt och fortfarande har samma problem. Har någon den minsta aning om vad som kan ha orsakat detta efter bara en omformatering av datorn?! Jag blir så frustrerar. 

Mina specs är: i7-6700k, GTX 1080, 16GB 3000MHz RAM, 512GB evo SSD, 1TB HDD och 800W platinum psu med ett ASUS z-170 pro gaming moderkort. 

Tack för svar!  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej! Har precis samma problem! Haft i cirka 3-4 månader nu. Inte kunnat fixa än. Får 200+fps konstant på Fortnite ändå känns det som typ 20 när jag spelar. Det är skitjobbigt. Har du fixat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum cruzfy

 

Vad har du för dator:
Fabrikat och modellbeteckning eller om specialbyggd:
Moderkortets fabrikat och modellbeteckning?

Grafikkortets fabrikat och modellbeteckning?

 

Hur mycket primärminne (Ram) har du in din dator?

Har du överklockat eller gjort andra ändringar i BIOS Setup som kan påverka?

 

Har du AMD Radeon series av grafikkort så har AMD precis släppt en ny grafikdrivrutin (2018-08-06) som skall åtgärda vissa Fortnite problem, förutom andra prestanda höjande i vissa andra:

https://support.amd.com/en-us/download

 

Hur det är med nVidia vet jag inte, men även där rekommenderar jag att kontrollera efter senaste grafikdrivrutin.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx
 

Är du brydd hur du skall göra så återkom, men berätta gärna hur det går oavsett.

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...